Uiminen koulussa

...........

Jees eli ois tässä parin viikoon sisällä tiedossa 100m uimista koululiikunnassa. Oon sen kerran jättänyt väliin lintsaamalla, mutta nyt sanottiin, että kurssia ei pääse läpi, jossei uintia suorita. Tää on vielä lukion pakollinen kurssi, eli läpi ois päästävä.

Ongelma on siinä, että mulla on jonkinlainen uima/vesikammo, enkä altaaseen edes mene ellen saa jalkoja pohjaan. Opettajalle ei kelpaa syyksi se ettei osaisi uida, vaan silloin opettaja opettaa uimaan ja sitten uidaan se 100m.

Millä keinolla mä pääsisin siitä eroon, eikä tosiaan tarttis sinne mennä. Opettaja sanoi, että jos joku erityinen syy on olla sinne menemättä niin sitten kelpaa, mikä tää vois olla?? "Klooriallergia"?

6

893

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä vesifobia pitäis ihan kelpo syy olla... kysy terv. hoitajalta.

• anonyymi ateisti

jos olet vakuuttava, niin käytännössä mikä tahansa syy menee läpi. kaverini selitti liikan maikalle että silmät on tosi herkät auringonvalolle, ja kyseisellä henkilöllä on tosi paha migreeni, joten sen ei tarvinut uida, koska "uimahallin vesi heijastaa liikaa valoa silmiin, ja voisi aiheuttaa pahan migreeni kohtauksen" repesin kun kuulin että toi meni läpi.

• yksvaann

ootko ajatellut oppii sit uimaan joskus?
      Se on kyl ihan kiva taito :)

Ja uidahan saa ihan omaan tahtiin et silleenkin :)

• aloittaja

Kyllä mä meinaan opetella viimeistään ennen armeijaa, mut en tosiaan täl hetkel haluu sitä yhtään. Enkä varsinkaan kun opettaja vahtii selän takana.

• #¤/¤&

jätkällä vaa rupiaa seisoon ku joutuu sielä saunaosastolla katteleen herkku kulleja..kerro se vaa suoraan opettajalles

• Abi2006

Jos muuten olet osallistunut liikuntakurssien lajeihin, ei yksittäisen lajin takia voida kurssia hylätä. Opettaja yrittää vain painostaa osallistumaan kaikkiin lajehin.

Itse kieltäydyin kaikista pallopeleistä, ja osallistuin vain haluamiini lajeihin. Pääsin kursseista läpi.

Opetussuunnitelmassakin mainitaan, että liikunnan opetusta voidaan eriyttää oppilaslähtöisesti, jolloin oppilaalle vaikeita/vastenmielisiä lajeja voidaan vaihtaa toisiin. Näin tehtiin siis minunkin kohdalla.

Voisit mainita tästä liikunnanopettajalle. Jos vänkää vielä vastaan, käy rehtorin luona.

Viimeisenä vaihtoehtona on lääkärissäkäynti, jossa kerrot vedenpelosta ja siitä, että kokisit uimisen opettelun muiden koululaisten seuratessa
      näyryyttävänä. Tämän pitäisi riittää vapauttavaan
      lääkärintodistukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      59
      5990
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      81
      3446
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2641
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      2165
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      2129
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1853
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1659
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      83
      1252
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1226
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      81
      1095
    Aihe