Mikään ei tunnu auttavan olotilaani ja olen ruvennut miettimään saanko oikeanlaista hoitoa. Nuorempana minulla oli ihan selkeästi masennusta, nyt mielialani on hyvä mutta muita samankaltaisia oireita on. Lääkärin mielestä ei tule kuuloonkaan että minulla olisi mitään muuta kuin masennus esim. pelkkä stressi.. Unettomuus yms ovat ruvenneet tulemaan tasan samaan aikaan kun opiskelut alkavat, joka ikisen pidemmän loman jälkeen minulla on kuumetta, flunssainen olo, unettomuus alkaa vaivata jne.. näistä unettomuus ja väsymys jatkuvat ja pahentuvat aiheuttaen kierteen. Mistä minä erottaisin masennuksen ja stressin?! Vai tulisiko kyseeseen joku muukin sairaus?
Masennus/ stressi?
2
316
Vastaukset
- Panic
Mulla ainakin vaikuttaa hirveän paljon nukunko riittävästi. Viime yönä taas heräsin neljältä ja täysin virkeänä mukamas vaikka olin nukkunut vain neljä tuntia. Ei muutakaan voinut kun ottaa yhden rauhoittavan vaikkei se mikään unilääke olekaan, mutta nukahdampa sillä uudestaan. Unilääkettä ei todellakaan voi ottaa siihen aikaan aamusta. Mulla tuo nukkumattomuus johtaa automaattisesti ahdistukseen ja paniikkihäiriöön. Join vielä viinaksia perjantaina ja lauantaina, sitten sunnuntaina piti vähän "korjailla" ja tässä sitä nyt sitten kärsitään. Uni/rauhoittavia -lääkkeitä syön vain harvakseltaan etten jäisi koukkuun niihin. Viime aikoina olen kyllä oppinut nukkumaan jokseenkin paremmin, mutta maanantait ovat aina pahimpia kun alkaa näkemään painajaisia töistä.
Masennus, stressi ja unenpuute nitoutuu hyvin yhteen ja lopputulos on paha. Mulla ainakin on jonkinlainen uupumus töiden takia, sullakin voi olla samanlaista koulun takia.
Pitäisi vaan saada olla ja levätä rauhassa, mutta on PAKKO käydä töissä vaikkei jaksaisi. Nytkin väsyttää tolkuttomasti, sitten kun pääsen kotiin, virkistyn huomattavasti, outoa on...
Jos yhtään lohduttaa niin mulla tää ainakin on sellainen ilmiö joka tulee ja menee, nyt tuntuu huonolta mutta tiedän että tämä menee ohi.
Yritä saada nukuttua riittävästi, jos ei muuten niin yritä saada lääkäriltä jotain millä pystyt nukkumaan. Ei se mikään pysyvä ratkaisu ole mutta jos jatkuvasti on nukkumatta niin ei siitäkään mitään tule. Viinahan ei sitten sovi unilääkkeeksi, se vain huonontaa unen laatua ja herättää ainakin mut aamuyöstä.
Niin, kilpirauhasen toiminnan voit kyllä pyytää tutkimaan, yksinkertainen verikoe. - oireilija
itsellenikin vastaavaa väsymys/oireilu -kierrettä kuin sinulla. Onko sinulla mitään mahdollisuutta karsia parin viikon ajan elämästä kaikkea turhaa työtä ja menoa pois? Itse laitan välillä kalenterin tyhjäksi, ettei ole kuin ihan välttämättömät hommat. Sosiaaliset ihmissuhteetkin on välillä liikaa kun on oikein uuvuksissa.
Opiskelu on kyllä stressaavaa, varsikin, jos on oikein tunnollinen luonteeltaan tai kovin kunnianhimoinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 18613767
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1585493Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454960Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1563734Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska402873Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1282042Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1201811Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3731714Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121560Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1371525