Nautin yksinäisyydestä!

P86

On se kumma juttu, kun en viihdy ihmisten seurassa ja haluan olla omissa oloissani, omien ajatuksieni kanssa...se on jotenkin niin mukavaa. Ihminen on sosiaalinen, seurallinen "eläin", mutta onko epänormaalia jos ei halua toista ihmistä vierelleen? Aiheutuuko se myöhemmin jotain ongelmia? en pidä toisten ihmisten kuuntelemisesta, vaikka sitä yleensä teenkin ja olen yleensäkin hyvin kuuntelevainen. Yksinkertaisesti ei vain kiinnosta toisten asiat. Minulla on paras ystävä, mutta olen huomannut että en viihdy hänen kanssaan niin paljon kuin ennen mutta vika ei ole hänessä... Olenko vain niin itsekäs pässi, että haluan olla yksin? tiedän että tää asia ei tuu myöhemmin toteutumaan...

4

799

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ac/dc

Yksinäisyydessähän ei mitään vikaa ole niin kauan kuin se on vapaaehtoista eikä ole ahdistavaa. Sehän tässä avainkysymys onkin, jos ei pysty olemaan toisten seurassa, silloin voidaan puhua ongelmasta. Varmaan jokainen haluaa joskus olla yksin ja joskus taas tarvitaan juttukaveria - ei ne ole toisiaan poissulkevia asioita...

Kannattaa kuitenkin edes jonkin verran yrittää olla sosiaalinenkin vaikka se ei erityisen mukavalta tuntuisikaan, eristäytyminen kaikesta kostautuu kuitenkin jossain vaiheessa. Ilman ns. sosiaalisia taitoja ei nyky-yhteiskunnassa pärjää, täytyy näet pystyä pitämään puolensa ja toisaalta myös oppia ottamaan toisetkin huomioon.

Yksi asia kuitenkin on varma: ei ole mitään syytä tuntea syyllisyyttä siitä jos haluaa olla yksin, vaikkapa aivan itsekkäistäkin syistä.

• JOONAS

MÄ TOIVON ETTÄ MINULLA ON 9 BLONDI JA 6 PUNAPÄÄ TYTTÖYSTÄVÄÄ

• ac/dc
        JOONAS kirjoitti:

MÄ TOIVON ETTÄ MINULLA ON 9 BLONDI JA 6 PUNAPÄÄ TYTTÖYSTÄVÄÄ

... aika vaikealta toteutua tuommoinen toive :). Onhan toki sheikeillä haareminsa mutta länsimaissahan naiset pärjäävät myös ilman miestä ja tuskinpa he alkaisivat niinkin epämääräiseen suhteeseen. Vai tarkoitatko kenties sittenkin vain yksi kerrallaan? Eikö kannattaisi sittenkin mieluummin asettaa tavoitteeksi vähemmän ja syvempiä suhteita kuin paljon ja pinnallisia...

• C81

Minäkin viihdyn yksin vallan mainiosti,on ihanaa kun saa vain töistä kotiin tultua,lötkötellä sohvalla,ei ole ketään marisemassa,pistän kännykän kiinni ja nautin isolla N:llä yksinäisyydestä:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      73
      4527
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3769
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3463
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1219
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      118
      1035
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      127
      944
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      925
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe