ekaa kertaa.. siis mikä ikäisenä yleensä sinne mennään? Pelottaa että jos joutuu meneen.. ällöttää jos sie on joku ukkeli.. mä en ainakaan vapaa ehtoisesti mene.. kiltit vastatkaa :'(
Koska pitäis mennä
3
462
Vastaukset
- Sanni
Itse kävin gynekologilla ensimmäisen kerran 18-vuotiaana kun hankin e-pillerit. Jos ei ole tarvetta hankkia e-pillereitä (tai muuta hormonaalista ehkäisyä), eikä ole mitään alapäänvaivoja, tulehduksia, sukupuolitauteja, ongelmia kuukautisten kanssa tms. niin mielestäni gynekologilla käyminen ei ole tarpeellista vaikka jonkinlaista seksielämää jo olisikin. Jotkut taas ovat sitä mieltä, että gynellä kannattaisi käydä kun aloittaa säännöllisen seksielämän.
Ja yleensä on (ainakin vähänkin isommissa terveyskeskuksissa) mahdollista varata aika nimenomaan naispuolisen gynen vastaanotolle. Eikä se muutenkaan niin kamalaa ole, ei sitä tarvitse pelätä :)- jep
meet sitten ku sulla on joku vaiva.
ei se sen vaikeempaa oo.
- Minä
Ensimmäinen papa-koe kannattaisi ottaa kun on aloittanut seksielämän. Siinä etsitään kohdunkaulan syöpään viittaavia solumuutoksia. Tuo syöpä on harvinainen nuorilla, mutta yksi tekijä sen kehittymisessä on esim. seksikumppanien suuri vaihtuvuus. Lisäksi kohdunkaulan alueella voi olla tulehduksia, jotka selviävät papa-näytteellä. Nuorille (seksielämän aloitaneille) suositellaan papa-koetta otettavaksi 2 vuoden välein, jos ongelmia ei ole ollut. Itsestään kannattaa pitää huolta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874028Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242891No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6844
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750