Gallup-muotoinen kysymys eli mikä on mielestänne paras Stephen Kingin kirja (novelli),jonka olette lukeneet?
Mielestäni kaksi nousee yli muiden eli Se ja Richard Bachman-salanimellä kirjoitettu Pitkä marssi.
S.Kingin parasta antia?
24
1519
Vastaukset
- Tyse
musta torni- sarja.
- Samaa mieltä
Musta torni -sarja ehdottomasti. Kannattaa kokeilla!
- aamen
Samaa mieltä kirjoitti:
Musta torni -sarja ehdottomasti. Kannattaa kokeilla!
olen aivan samaa mieltä
- meddie
...Mustat Tornit ja novellit. Minusta King on parhaimmillaan novellien parissa, ei niinkään pitkien romaanien. Onhan hän hyviä romaanejakin kirjoittanut, mutta siltikin.
- Kerttuli
Shawshank redemption
Kosketus
Tukikohta
Hohto
Kaksi ensimmäistä erittäin inhimillisiä. Tukikohta on ihanan paksu lukuromaani. Hohto taas sitä sarjaa jonka lukee uudestaan aina kun uskaltaa.. Myös novelli Etevä oppilas teki aikanaan vaikutuksen, mutta sitä en ole uudestaan lukenut.
Kaikista näistä on myös tehty elokuvat... - sanni
Novelleista Maissilapset ja Mankeli olivat joskus mieleeni (luettuani tuon jälkimmäisen novellin en ole vuosiin mankeloinut:))
Romaaneista olen erityisesti pitänyt Naisen raivosta ja Uinu, uinu, lemmikkini on pelottavuudessaan minun inhokkilemppari. - jalli
Paras lukemani King on ollut Piina, tunnelma on todellakin piinaava
- Piitti
mielestäni PIINA on erittäin hyvä ja myös SE kannattaa lukea... :)
- mie vaa
Jotain erilaista, realistista, silti jossain ihmismielen rajoilla häälyvää, ja koskettava, ei mitään temppuilua.
- harmaa poika
Vanhemmista Se ja uudemmista Unensieppaaja. Ylipäätään henkilökuvauksessa ja amerikkalaisen yhteiskunnan kuvaajana King on kauhumomentin lisäksi mainio.
- Miki
Tarpeellista tavaraa on paras
- Kick
Pitkä Marssi on ehkä jäänyt parhaiten mieleen. Tukikohta oli kans todella hyvä, paljon luettavaa.
Keräilen Kingin kirjoja, tällä hetkellä hyllyssä on niitä 32kpl, muutamia puuttuu vielä ;)- Lily
ehdottomasti hohto...mutta huonoinkin kirja
on pakko lukea loppuun..:)
kingin kirjoittamisestakin on todella hyvä...
pidi erityisesti niistä lapsuus osuuksista :) - Reetta
Lily kirjoitti:
ehdottomasti hohto...mutta huonoinkin kirja
on pakko lukea loppuun..:)
kingin kirjoittamisestakin on todella hyvä...
pidi erityisesti niistä lapsuus osuuksista :)Mä en osaa nimetä yhtä parasta, mutta kolme nostaisin esille. Elikä Se (pakko luea uudelleen ja uudelleen), Piina (piinaa mieltä) sekä Eksyneiden Jumala (totta vai tarua?). Olen lukenut Kingiä aika kauan ja suurin osa tuotanosta on hienoa. Unensieppaaja on hyllyssä odottelemassa lukemista seuraavaksi, mutta ehkäpä katson Se-leffan ekan osan tänään ja lainaan kirjana uudelleen...ehkäpä neljättä kertaa =)
- Rommeli
Yhtään huonoa Kingiä en ole lukenut, mutta lukemistani parhaat ovat Tukikohta, Se ja Musta torni.
- soulstripper
..niitä on monia..Castle Rockin ympärille rakennetut järjestään hyviä. Kuitenkin ehkä Tukikohta ja Piina on sieltä parhaasta päästä..
- into
kirjaan: pedon sydän. En pääse etenemään... kamalaa ja pelottavaa ja raskasta luettavaa.
- hessu höpö
Carrie, Se, Uinu, uinu lemmikkini ja Musta Torni- sarja.
- castle rock:n asukas
Salem's Lot
Pimeä Puoli
Kolkuttajat
Christine tappaja auto
Cujo
Tulisilmä
Maantievirus matkalla pohjoiseen
Kalpea aavistus - Marjuska666
Uinu, uinu, Lemmikkini. Ja huonoin taas Piina... Niistä mitä nyt olen lukenut... :)
- Marjuska666 edelleen...
vielä lisätä tohon ekaan eli hyviin kirjoihin Hohto... Olis ollu ehkä kumminkin parempi lukea ennen elokuvan katsomista :) mutta silti...
- PuoliQ
...Stephen Kingin Kuoleman käytävää? se on musta paras, siihen perustuu elokuva Vihreä maili.
- Miia D.
On tullut luettua,mutta oli vähän pettymys. Leffaa en ole katsonut ja tuskin katsonkaan...
Jotain hyviä kohtia oli,lähinnä takauma/kertomuskohdat mm. murhista,mutta muuten hieman paikoillaan junnaavaa ja "kesyä". En saanut oikein missään vaiheessa kiinni tarinasta ja lopuksi oli aivan sama,mitä tapahtui. Pettymys. - Castle Rockin asukas
Miia D. kirjoitti:
On tullut luettua,mutta oli vähän pettymys. Leffaa en ole katsonut ja tuskin katsonkaan...
Jotain hyviä kohtia oli,lähinnä takauma/kertomuskohdat mm. murhista,mutta muuten hieman paikoillaan junnaavaa ja "kesyä". En saanut oikein missään vaiheessa kiinni tarinasta ja lopuksi oli aivan sama,mitä tapahtui. Pettymys.Maantievirus matkalla pohjoiseen.
Siis todella hyviä pikku stooreja. KAndee lukea ja nauttia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874158Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283127No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760