Toivottavasti saan asiallisen vastauksen =D
Minulla on miltei 400 litrainen akvaario. Isoon akvaarioon tarvitaan isohko sisustus:
Olen hakenut vanhoilta kaivoksilta litteitä kiviä, joista olen kirkkaalla saniteettisilikonilla liimaillut valtavat kalliorakennelmat akvaarioni "kulisseiksi".
Painoa on luonnollisesti kertynyt paljon, ainakin 100 kg. Vaikka akvaarion pohja on paksua lasia, epäilyttää sen kestävyys.
Kysynkin nyt, voinko upottaa kivirakennelman alle, painoa koko pohjan alueelle jakamaan vesivanerin? Tällöin ei paino kohdistuisi pistemmäisesti pohjaan.
Siis liukeneeko vesivanerista mitään haitallista veteen?
Onko kenelläkään tietoa? Tiedän, että jotkut ovat rakentaneet vanerista jopa akvaarioita, mutta hieman arveluttaa...
kiitos!
Asialliseen kysymykseen...
3
226
Vastaukset
- Miimu
Painavan somisteen alle voi laitaa sentin vahvuisen styroksin. Mitään kovaa levyä ei ehkä kannata harkita, koska jos sen alle jää vaikka kivenmuru, kohdistuu koko paino siihen ja se vasta lasin voikin halkaista.
Olethan ihan varma, ettei käyttämäsi silikooni sisällä homeensuoja-aineita tai muuta myrkyllistä, yleensä kun akvaarioihin suositellaan vain akvaariokäyttöön tarkoitettua silikoonia?- Aapo
...Ei saa käyttää akvaarioon...
Siihen tarkoitukseen käy pelkkä akvaariosilikoni...
- sintti
Mikset laita sitä lasin ulkopuolelle niinkuin minä? ihan hyvältä näyttää niinkin ja ei tarvii pelätä romahtamista. Tuossa ongelma on se, että akvaarion takaosaan alkaa kohdistua mieletön paino, hui =(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse1024867Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1143962Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2133886Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1202265Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575801987Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801386- 1371354
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1701353En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5851269- 531145