Mikä..

...tana..

mahodollistaa tuommosen häiriköinnin. Taitaa önirön valvonta-koneistto olla jo wapun vietossa.

41

2777

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hgnb

Noita avauksia on tällä sivustolla varmaan tuhansia. Jokaisen viestin sisältö on erilainen. Miten noin lyhyessä ajassa voi ehtiä spammaamaan noin paljon?? Ja mikä ihme on tuo kuvalauta? Joku mielisairaiden vertaistukisivusto?

Eniten kiinnostaisi tietää, mitä spammaaja hyötyy tästä. Valaiskaa joku, pliis.

• ajomiina

ja kokeilee sivuston kanttia. Nyt olis seriffille töitä. Missä se seriffi nyt oikein on?

Kyllä häiriköt osaa keinot jos on halua tuollaiseen. Tällaisesta he saavat ylimääräisiä kiksejä!

Netti on oiva paikka sairasmielisille.

• ajomiina

En kyllä menis itse avaamaan noita osoja?

• zxcvbnm
        ajomiina kirjoitti:

Toivottavasti ylläpito tekee rikosilmoituksen. Kyllä tuollaiset hullut pitää saada lukkojen taakse. Voivat olla vaarallisiakin ympäristölleen.

Vaaralliset nettilinkit taitaa taas olla niitä Windows-juttuja.

• ajomiina
        zxcvbnm kirjoitti:

Toivottavasti ylläpito tekee rikosilmoituksen. Kyllä tuollaiset hullut pitää saada lukkojen taakse. Voivat olla vaarallisiakin ympäristölleen.

Vaaralliset nettilinkit taitaa taas olla niitä Windows-juttuja.

Itse kyllä olen varovainen mitä linkkejä avaan. Noissahan voi olla "mömmöjä" ja sellaiset ovat ikäviä koneella. Hidastaa ja tekee mitä sattuu. Keskivertosuojaimet eivät pysty kaikkeen oletan enkä halua ladata epävarmoja/-luotettavia suojia koneelle järjestystä pitään.

Onpa kiinnostavaa nähdä mihin toimiin seriffi tai tämän keskustelupalsatan ylläpitäjä ryhtyy asian suhteen.

• zxcvbnm
        ajomiina kirjoitti:

Itse kyllä olen varovainen mitä linkkejä avaan. Noissahan voi olla "mömmöjä" ja sellaiset ovat ikäviä koneella. Hidastaa ja tekee mitä sattuu. Keskivertosuojaimet eivät pysty kaikkeen oletan enkä halua ladata epävarmoja/-luotettavia suojia koneelle järjestystä pitään.

Onpa kiinnostavaa nähdä mihin toimiin seriffi tai tämän keskustelupalsatan ylläpitäjä ryhtyy asian suhteen.

"Tietoturva-asiantuntijoiden" kehoitukset välttää "vaarallisia" linkkejä on idioottimaisinta mitä tietoturva-alalla on kehitetty.

Kenelläkään ei ole mitään mahdollisuutta etukäteen tietää mitä linkkiä naksauttamalla koneelle tulee. Vasta kun linkistä on saatu koodia ja se muunnettu ihmisen ymmärtämään muotoon, voidaan tietää mitä linkistä tuli.

Jos moinen etätietäminen olisi mahdollista ei koko internettiä edes tarvittaisi.

Toivottavasti ylläpito laittaa kaiken valmiiksi maanantaita varten kun yhtiön lakimies tulee töihin ja tekee rikosilmoituksen tietoliikenteen häirinnästä.

• Juu.
        ajomiina kirjoitti:

Uusi AVG Anti-Virus 8.0.100 Free skannaa nopeasti jokaisen linkin esim. google-hausta ennen avausta, ja antaa raportin turvallisuudesta.

• ajomiina
        zxcvbnm kirjoitti:

"Tietoturva-asiantuntijoiden" kehoitukset välttää "vaarallisia" linkkejä on idioottimaisinta mitä tietoturva-alalla on kehitetty.

Kenelläkään ei ole mitään mahdollisuutta etukäteen tietää mitä linkkiä naksauttamalla koneelle tulee. Vasta kun linkistä on saatu koodia ja se muunnettu ihmisen ymmärtämään muotoon, voidaan tietää mitä linkistä tuli.

Jos moinen etätietäminen olisi mahdollista ei koko internettiä edes tarvittaisi.

Toivottavasti ylläpito laittaa kaiken valmiiksi maanantaita varten kun yhtiön lakimies tulee töihin ja tekee rikosilmoituksen tietoliikenteen häirinnästä.

Ihmettelen kuinka voimaton seriffi näyttää olevan asian suhteen?

Käyppä kokeilemassa jotain blogia jossa toi Feeti on niin yllätyt kuinka tarkasti se tietää sinun sijaintisi!

http://feedjit.com/

Satuin menee jollekin blogilistan blogille valokuvatorstain kautta ja siellä mun kotipaikka ja tulosivu pläjähti heti esille!? Aikas hurjaa, mihinhän bloggaaja noita tietoja tarvii muuten?

Oli joku Halo efektin sivu, onks noi bloggaajat ihan hulluja kaikki?

Kyllä mää vain uskon varotuksia enkä availe mitä sattuu eihän niihin olis ees aikaa!

• ajomiina
        Juu. kirjoitti:

Uusi AVG Anti-Virus 8.0.100 Free skannaa nopeasti jokaisen linkin esim. google-hausta ennen avausta, ja antaa raportin turvallisuudesta.

No on se ny helevata jos toi kallis palomuuri/virustorjunta ei hoida hommaa. Koneellani on F-Secury sentään.

• ajomiina kirjoitti:

Käyppä kokeilemassa jotain blogia jossa toi Feeti on niin yllätyt kuinka tarkasti se tietää sinun sijaintisi!

Satuin menee jollekin blogilistan blogille valokuvatorstain kautta ja siellä mun kotipaikka ja tulosivu pläjähti heti esille!? Aikas hurjaa, mihinhän bloggaaja noita tietoja tarvii muuten?

Kyllä mää vain uskon varotuksia enkä availe mitä sattuu eihän niihin olis ees aikaa!

pitkästi yli 100 km pieleen.

Joku tuolla on nostanut Sykäräisenkin maailmankartalle näemmä.:D

• dkjsdklfhjdskjfhdskjflsdhgf
        ajomiina kirjoitti:

Kyllä ne kaikki tiedot löytyy helposti ja kohdennetusti. btw se ei ole SINUN asuinpaikkasi mukaan vaan operaattorisi fyysisen linkin olinpaikka.

eli hesailaisilla se voi olla vaikka porvoo tai espoo tai mikä vaan siitä läheltä.

http://geobytes.com/iplocator.htm

• ajomiina
        RepeRuutikallo kirjoitti:

pitkästi yli 100 km pieleen.

Joku tuolla on nostanut Sykäräisenkin maailmankartalle näemmä.:D

Oon menny sen alueen läpi Toholampia on, komiaa seutua ja komioita ihmisiä.

Ootapas kun sun naamas pläjähtää esiin! Naurattaako sitteki vielä? toivottavasti oot ees tukkas kammannu!

• ajomiina
        dkjsdklfhjdskjfhdskjflsdhgf kirjoitti:

Kyllä ne kaikki tiedot löytyy helposti ja kohdennetusti. btw se ei ole SINUN asuinpaikkasi mukaan vaan operaattorisi fyysisen linkin olinpaikka.

eli hesailaisilla se voi olla vaikka porvoo tai espoo tai mikä vaan siitä läheltä.

http://geobytes.com/iplocator.htm

Mutku tälläapikkakunnalla/tuppukylällä ei oo operaattoria. Ne sijaitsee isommissa mestoissa.

• what ever
        ajomiina kirjoitti:

voisko joku kertoa miten oman ip-osoitteen voi piilottaa tai muuttaa toiseksi?

• zxcvbnm
        what ever kirjoitti:

voisko joku kertoa miten oman ip-osoitteen voi piilottaa tai muuttaa toiseksi?

Internetti toimii IP-numeroilla. Numeroa ei voi muuttaa koska vastauspaketit menevät väärään paikkaan. Piilottaakaan ei voi, koska silloin ei ole osoitetta minne IP-paketin lähettää.

• paté

mutta tässä tapauksessa on mielestäni kyseessä sen verran vakava tietoliikenteen häirintä, että tekijä pitäisi jäljittää ja tuomita sakkorangaistukseen!

• ajomiina

Helppoahan tuo lienee nykyvakoilukeinoin. Tavis bloggaajallakin on jo vakoilulaskurit joilla löytää palvelimen kotipaikan sijaan tuppukylän mistä satunnainen vierailija sivuilleen tulee!?

Ainakin tämä löytää jo tiesikan kotipaikankin!

Minusta tuollainen laskuri ylittää jo yksityisyyden suojan!

• toimi!
        ajomiina kirjoitti:

Helppoahan tuo lienee nykyvakoilukeinoin. Tavis bloggaajallakin on jo vakoilulaskurit joilla löytää palvelimen kotipaikan sijaan tuppukylän mistä satunnainen vierailija sivuilleen tulee!?

No eipä tuo laittamasi linkki muuta löydä kun operaattorin gatewayn.

• ajomiina
        toimi! kirjoitti:

No eipä tuo laittamasi linkki muuta löydä kun operaattorin gatewayn.

Minusta on liikaa jos vierailen blogissa pelkkänä hiljaisena lukijana, että laskuriin pläjähtää sivu mistä tulen, tarkka tietsikan kotikunta ja ties mitä tietoa? Milloin tietsikan omistajan nimikin jo tulee? Alkaa meneen liikaa yksityisyyden puolelle. Menohan alkaa olla ko ennen neukkulassa?

• ----+
        ajomiina kirjoitti:

Voi antaa kyllä IP:si edellisenkin sijainnin, mutta meikäläisen löysi kartalle oikein.
        Turhaa kyllä meuhkaat, kun ei pelkällä paikkakuntatiedolla tai operaattorin nimellä mitään tee.
        Siihen se nörtinkin tiedonsaanti tyssää.
        Poliisi rikostutukinnassa operaattorin avustamana kyllä löytää liittymän tarkan osoitteen.

http://whatismyipaddress.com/

• zxcvbnm
        ajomiina kirjoitti:

Minusta on liikaa jos vierailen blogissa pelkkänä hiljaisena lukijana, että laskuriin pläjähtää sivu mistä tulen, tarkka tietsikan kotikunta ja ties mitä tietoa? Milloin tietsikan omistajan nimikin jo tulee? Alkaa meneen liikaa yksityisyyden puolelle. Menohan alkaa olla ko ennen neukkulassa?

Gateway on koneella oleva tieto siitä minne IP-paketti pitää lähettää, jos kyseinen osoite ei löydy omasta lähiverkosta (kotiverkko, firman verkko). Yleensä kyseessä on operaattorin reititin, jolla taas on omat gatewaynsä, joihin se lähettää saamansa paketit.

Näin jokainen IP-paketti kulkee laitteelta toiselle kunnes tulee perille tai katoaa. Pakettien ei edes tarvitse kulkea samaa reittiä eikä tulla järjestyksessä perille. Vastaanottava kone sitten järjestää paketit ja pyytää uudet kadonneiden tilalle.

• zxcvbnm
        ----+ kirjoitti:

Voi antaa kyllä IP:si edellisenkin sijainnin, mutta meikäläisen löysi kartalle oikein.
        Turhaa kyllä meuhkaat, kun ei pelkällä paikkakuntatiedolla tai operaattorin nimellä mitään tee.
        Siihen se nörtinkin tiedonsaanti tyssää.
        Poliisi rikostutukinnassa operaattorin avustamana kyllä löytää liittymän tarkan osoitteen.

http://whatismyipaddress.com/

Näyttää mitä sattuu ja vieläpä väittää että kyseessä on proxy, mikä ei pidä paikkaansa.

• ajomiina
        zxcvbnm kirjoitti:

Näyttää mitä sattuu ja vieläpä väittää että kyseessä on proxy, mikä ei pidä paikkaansa.

Mun kotipaikan kyllä tiesi oikein. Asun sentään pienellä paikkakunnalla etten olis uskonut. Joku hulluhan tulee tappaan mun tätä menoa!

Suurten paikkakuntien kohdalla tuollaisella tuskin on väliä jos on Hesasta vaikka.

Olen aina olettanut, että tuollaisiin tietoihin pääsee vain poliisi, alkaa olla tietosuoja persiistä!

• ajomiina kirjoitti:

Mun kotipaikan kyllä tiesi oikein. Asun sentään pienellä paikkakunnalla etten olis uskonut. Joku hulluhan tulee tappaan mun tätä menoa!

Suurten paikkakuntien kohdalla tuollaisella tuskin on väliä jos on Hesasta vaikka.

Olen aina olettanut, että tuollaisiin tietoihin pääsee vain poliisi, alkaa olla tietosuoja persiistä!

Mulla näyttää paikkakunnan toistasataa kilsaa pieleen, että sen poikii.:/

• ajomiina

Mulla näyttää paikkakunnan toistasataa kilsaa pieleen, että sen poikii.:/

kait vielä sentään mulla, sittenhän se näyttäs jo "Peräkammarin" aikamiespojan mehtäperän kannonki?! Kohta varmaan pläjähtää jo naamakuvaki? Ootappa vain!

Taiat asua Inarissa tai jossain Lapissa!:^/

• ajomiina kirjoitti:

kait vielä sentään mulla, sittenhän se näyttäs jo "Peräkammarin" aikamiespojan mehtäperän kannonki?! Kohta varmaan pläjähtää jo naamakuvaki? Ootappa vain!

Taiat asua Inarissa tai jossain Lapissa!:^/

täällä eteläisessä ruuhka-Suomessa asun. IP-numero taas osoittaa juuri nyt Keski-Suomeen. En tiedä miksi, mutta näin se vain on.

• olla..

vai onko tommoseen massa-spämmämiseen joku apu konsti??
      Joku aika MB-netissä oli vastaavanlaista meininkiä mutta se on kait loppu. Johtunee foorumin yleisestä hiipumisesta.

• ajomiina

jotka kiusia haluu. Nehän saa tällaisesta nautintoa. Siellä ne nyt naureskelee "maitopartaansa". Hitaasti tämä puhdistuu?

• ----+

Ja tuomio tulee tietoliikenteen häirinnästä. Ennakkotapauksia on ollut.
      Käy lompakon päälle rankasti.
      Liittymän bannaus tulee tavisriehujille, mutta tuo menee käräjille.
      Syvässä elää luulo, että jäljitystä ei voida tehdä.

• Ylläpitoa on informoitu näistä spammeista
        ja palstoja valvojia sefuja on infottu sähköpostein.

Kyllä kyseessä on tietoliikenteen häirintä.

Niin ja itse epäilen spam bottia floodauksen ja spammin aiheuttajaksi.
        Niitä vastaan on ainakin confirm kuvat
        josta siis pitää kirjaimet kirjoittaa laatikkoon
        vasta sen jälkeen kun koodi on oikein niin viesti tulee palstalle ainakin phpbb foorumeilla tälläinen mahdollisuus on olemassa että confirm koodilla varmistaa käyttäjän olevan ihminen.

Kokeilin tuota kartta hommaa että löytääkö se nykyisen olinpaikkani mutta heitti 20-25 kilsaa pieleen.

• ajomiina
        Doopie kirjoitti:

Ylläpitoa on informoitu näistä spammeista

vasta sen jälkeen kun koodi on oikein niin viesti tulee palstalle ainakin phpbb foorumeilla tälläinen mahdollisuus on olemassa että confirm koodilla varmistaa käyttäjän olevan ihminen.

Kokeilin tuota kartta hommaa että löytääkö se nykyisen olinpaikkani mutta heitti 20-25 kilsaa pieleen.

Minut se löysi oikein ko on niin pieni paikkakunta jossa asun!?

Ei oikein hyvältä vaikuta, ennen se tiesi vain palvelimen alueen siis vaikka Turku muttei sentään pikkupaikkoja?! Sairasta mun mielestä!

• pieleen
        ajomiina kirjoitti:

Minut se löysi oikein ko on niin pieni paikkakunta jossa asun!?

Ei oikein hyvältä vaikuta, ennen se tiesi vain palvelimen alueen siis vaikka Turku muttei sentään pikkupaikkoja?! Sairasta mun mielestä!

vaikka asun pienellä paikkakunnalla keskisessä suomessa

• Sahrah
        Doopie kirjoitti:

Ylläpitoa on informoitu näistä spammeista

Se oli aiheeton banni, jonka annoit mikolle.

Minusta tuntuu, että olet aivan saatanan tyhmä ja sinulla on aivovamma ja tunnet olevasi muita käyttäjiä ylempänä, kun sinulla on etuuksia.

Tässä on mainio esimerkki huonosta administa! Tässä tapapauksessa Sheriffistä.

• Reksa08
        Sahrah kirjoitti:

Se oli aiheeton banni, jonka annoit mikolle.

Minusta tuntuu, että olet aivan saatanan tyhmä ja sinulla on aivovamma ja tunnet olevasi muita käyttäjiä ylempänä, kun sinulla on etuuksia.

Tässä on mainio esimerkki huonosta administa! Tässä tapapauksessa Sheriffistä.

jännä ihminen olet,....saat niin sanoja ...
        Taiat olla paras... tuoki et vanhaa kurkannu..
        Vappu ruusut valkoisena sulle...

• rekatut nimimerkit. Sillähän tästä pitkälti päästäisiin.
      Ikävä(?) vain että tehdäänpä mitä tahansa, se vähentää täystumpeloiden, trollien ja paskanjauhajien osallistumista ja siten kävijöiden määrään perustuvia mainostuloja. Tämähän on läpeensä kaupallinen keskustelualue.

Ehkäpä nämä spämmääjät tekivätkin enemmistölle palveluksen?

• ketjussa on

kaikenmaailman vähäjärkisiä jankkaajia kuten 'ajomiina'. Tuskin viitsis jauhaa potaskaa jos olis rekannut nikkinsä, tai mistä sitä tietää, ei vaikuta kovin älykkäältä.

• ajomiina
        ketjussa on kirjoitti:

kaikenmaailman vähäjärkisiä jankkaajia kuten 'ajomiina'. Tuskin viitsis jauhaa potaskaa jos olis rekannut nikkinsä, tai mistä sitä tietää, ei vaikuta kovin älykkäältä.

Sinähän se taidatkin olla tuo spämmääjä! Mitenkäs se sun oma järkes laita on?

• juhakorkeapudas

tämä keskustelupalsta itsessään. Riittää kun tietää perusteet javascriptistä ja html:stä, saa suollettua samanlaista sontaa palstat täyteen. Ja jopa niin, että oma ip-osoite ei tallennu palvelimelle.

• pakollinen rekisteröityminen minkä verran?
        Kuten huomaat, tämä ei ole vahvinta aluettani. Sinun taas taitaa olla.:)

• juhakorkeapudas

pakollinen rekisteröityminen minkä verran?
        Kuten huomaat, tämä ei ole vahvinta aluettani. Sinun taas taitaa olla.:)

Pitkällä tähtäimellä rekisteröinti ja/tai kuvavarmennus toisi tietynlaista helpotusta tilanteeseen. Lisäksi voisi estää keskustelualueen lomakkeen kaappaus, mikä tällä hetkellä onnistuu, mutta yksityiskohdat jääköön kuitenkin mainitsematta, ettei sitä lähde jokainen yrittämään.

Rekisteröinnillä saadaan mielestäni kuitenkin parhain lopputulos näitä häiriköitä vastaan. Kuvavarmennus on myös tehokas mutta se hidastaa liikaa viestien kirjoittamista, eikä järjestelmää kannata tehdä liian hankalaksi käyttää.

• juhakorkeapudas kirjoitti:

Pitkällä tähtäimellä rekisteröinti ja/tai kuvavarmennus toisi tietynlaista helpotusta tilanteeseen. Lisäksi voisi estää keskustelualueen lomakkeen kaappaus, mikä tällä hetkellä onnistuu, mutta yksityiskohdat jääköön kuitenkin mainitsematta, ettei sitä lähde jokainen yrittämään.

Rekisteröinnillä saadaan mielestäni kuitenkin parhain lopputulos näitä häiriköitä vastaan. Kuvavarmennus on myös tehokas mutta se hidastaa liikaa viestien kirjoittamista, eikä järjestelmää kannata tehdä liian hankalaksi käyttää.

minäkin, että kuvavarmennus joka ikisen viestin yhteydessä olisi suomi24:n "kansalaiskeskustelun" loppu, niin visvasta puuhaa se on. Auttaisi tietysti miettimään paremmin, mitä höpönlöpöä viitsii postata.

Rekisteröityminen taas on todellinen ongelma vain kaikkein kädettömimmille (jotka muutenkaan eivät paljon kirjeavusta hyödy) sekä tietysti lukemattomille trolleille ja häiriköille.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      160
      9275
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2859
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      33
      2639
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2541
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1945
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      98
      1862
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      24
      1816
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      50
      1351
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1217
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1211
    Aihe