lasten rokotukset

Turkkiin

Oletteko ottaneet lapsillenne rokotuksia (mitä rokotuksia) kun olette matkustaneet Turkkiin? Meillä kohteena Alanya ja matkalle mukaan 2.v lapsi. Perusrokotukset kunnossa, mutta oletteko antaneet muita?

11

3113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitää olla

      Twinrix-hepatiittirokotus pitää ottaa.

      • lkjfoakjo

        On hyvin harvinainen sairaus. On siis tosi huono tuuri jos siihen sairastuu. Lapsilla hepatiitti menee yleensä ohi ennen kuin kukaan edes huomaa. Eli kannattaa harkita ottaako lapselle lisää rokotteita.

        Toinen puoli on, että rokotus on pitkään voimassa ja jos enemmän matkustelee niin siitä on varmaan hyötyä.


      • ---
        lkjfoakjo kirjoitti:

        On hyvin harvinainen sairaus. On siis tosi huono tuuri jos siihen sairastuu. Lapsilla hepatiitti menee yleensä ohi ennen kuin kukaan edes huomaa. Eli kannattaa harkita ottaako lapselle lisää rokotteita.

        Toinen puoli on, että rokotus on pitkään voimassa ja jos enemmän matkustelee niin siitä on varmaan hyötyä.

        Puhuin pari viikkoa sitten samasta asiasta, infektiolääkärin kanssa, hän sanoi että ei tarvitse ottaa, alle 7 vuotias lapsi ei yleensä saa hepatiittia, on vastustuskyky sille, jos jotenkin sen saakin, tulee vain vatsatautina, vasta kouluikäisellä ei omaa suojaa ja silloin kannattaa ottaa, jos matkustelee, tosin sanoi että muutenkin kannattaa ottaa silloin, koska sen voi saada Suomestakin.


    • minä ainakin

      pidä esittää lääkärille eikä tänne konitohtoreille ja voitko oikeasti luottaa näiden mielipiteeseen? Kysymys sinun lapsesta ja kyselet keskustelupalstalta terveysasioita ja tärkeitä?

      • ap.

        Kysyn kyllä vielä lääkärinkin mielipiteen, mutta on kiva tietää miten muut ovat tehneet. Rokotusasioista ollaan niin montaa mieltä. Meidän lasten lääkäri kyllä antaa reseptin kun pyytää mutta ei sen paremmin keskustele sen tarpeellisuudesta...


      • minkä takia
        ap. kirjoitti:

        Kysyn kyllä vielä lääkärinkin mielipiteen, mutta on kiva tietää miten muut ovat tehneet. Rokotusasioista ollaan niin montaa mieltä. Meidän lasten lääkäri kyllä antaa reseptin kun pyytää mutta ei sen paremmin keskustele sen tarpeellisuudesta...

        ja itse meinaat lapset rokottaa?


      • vai missä vika?
        minkä takia kirjoitti:

        ja itse meinaat lapset rokottaa?

        Lääkäri kirjoittaa reseptin, jotta rokotteen voi käydä ostamassa apteekista. Sitten kun rokote on ostettu, se viedään oman kodin jääkaappiin ja varataan aika joko lääkärille tai terveydenhoitajalle, joka sen pistää.

        Ajattelitko sinä, että rokotteet ovat reseptivapaita tuotteita, että senkun vaan käydään apteekista hakemassa hyllystä?


      • en nyt tajua
        vai missä vika? kirjoitti:

        Lääkäri kirjoittaa reseptin, jotta rokotteen voi käydä ostamassa apteekista. Sitten kun rokote on ostettu, se viedään oman kodin jääkaappiin ja varataan aika joko lääkärille tai terveydenhoitajalle, joka sen pistää.

        Ajattelitko sinä, että rokotteet ovat reseptivapaita tuotteita, että senkun vaan käydään apteekista hakemassa hyllystä?

        viedä sinne omaan jääkaappiin? Eikö rokotetta voi viedä kun menee rokotukseen mukanaan eli menee apteekin kautta. Kyllä minun lapset on saaneet rokotuksen ihan lääkärin luona eikä me olla jääkaappiin ostettu yhtään mitään?


      • kouluterveydenhoitaja
        en nyt tajua kirjoitti:

        viedä sinne omaan jääkaappiin? Eikö rokotetta voi viedä kun menee rokotukseen mukanaan eli menee apteekin kautta. Kyllä minun lapset on saaneet rokotuksen ihan lääkärin luona eikä me olla jääkaappiin ostettu yhtään mitään?

        Meilläkin rokote majaili muutaman päivän jääkaapissa, apteekki ei ole ihan kulman takana, siellä käytiin kun oli sinnepäin asiaa, ja sitten sovittiin kouluterveydenhoitajan kanssa, kun menin mukaan vastaanotolle, että otan sen rokotteen mukaani. Eipä tuo haitannut meitä, vaikka olikin muutaman päivän kotona jääkaapissa.


      • kuule että
        en nyt tajua kirjoitti:

        viedä sinne omaan jääkaappiin? Eikö rokotetta voi viedä kun menee rokotukseen mukanaan eli menee apteekin kautta. Kyllä minun lapset on saaneet rokotuksen ihan lääkärin luona eikä me olla jääkaappiin ostettu yhtään mitään?

        jos ei ole aikaa varattuna pistoon parin tunnin sisään, niin rokote on pidettävä kylmässä, ettei se pilaannu. oma jääkaappi on aika looginen ratkaisu tällöin. tk-lääkärillä ei ole mitään rokotevarastoa, kun kyse on esim. influenssarokotteesta tms. muusta ei kaikille välttämättömästä. Ja rokotteen minä ostaisin ainakin etukäteen, koska a) apteekista rokotteet ovat voineet loppua b) siellä voi olla tunnin jonot ja et ehdikään hakea sitä ennen vastaanottoaikaa. Näin täällä ruuhkasuomessa.


      • alanyafani
        kuule että kirjoitti:

        jos ei ole aikaa varattuna pistoon parin tunnin sisään, niin rokote on pidettävä kylmässä, ettei se pilaannu. oma jääkaappi on aika looginen ratkaisu tällöin. tk-lääkärillä ei ole mitään rokotevarastoa, kun kyse on esim. influenssarokotteesta tms. muusta ei kaikille välttämättömästä. Ja rokotteen minä ostaisin ainakin etukäteen, koska a) apteekista rokotteet ovat voineet loppua b) siellä voi olla tunnin jonot ja et ehdikään hakea sitä ennen vastaanottoaikaa. Näin täällä ruuhkasuomessa.

        hepatiitti ei ole mitenkään pakollinen turkkiin, mutta tietenkin suositus. näin se homma vaan menee- lääkäriltä pyydetään resepti-hän kirjoittaa-lääke tulee apteekkiin-se pitää itse hakea-joten terveydenhoitajalle voi tilata ajan ja hakea lääke samalla reissulla apteekista, mutta mikäli terveydenhoitaja ja apteekki eivät ole lähelläkään toisiaan pitää rokote hakea ja säilyttää jääkaapissa kunnes pääsee rokotettavaksi. ja onhan se asia niin että suomessakin on vaara että syö pilaantunutta ruokaa varsinkin kesä helteillä joten se hepatiittirokotus on ihan ok täälläkin. puhumattakaan huumeruiskuista joihin täällä saattaa törmätä melkeinpä missä vain tänä päivänä. ja entäs sitten ihmisten seksi elämä aika vapaata nykyään, muistaako kaikki kondomin käytön? eli kyllä se vaara piilee niin lapsilla, nuorilla kun aikuisillakin saada hepatiitti missäpäin maailmaa tahansa. onhan se kallis rokottaa mutta suojaa vuosia 20-30v jopa elin iän. ja kuinka kallista se sitten on jos sairastuu? meillä sekä A että B rokotukset otettu ihan varmuuden vuoksi, ja suosittelen muillekin. hauskoja lomia ja mukavia matkoja kaikille sekä suomeen että ulkomaille. pitäkää huoli itsestänne ja lapsistanne.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5484
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      21
      2440
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      50
      1674
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1297
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe