hiirten kesytys

hiiret

niin miten hiiret voi kesyttää? miten ne voi ottaa ulos häkistä siivouksen ajaksi?

3

1861

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • emilia2

moikka! olen itse hankkimassa juuri hiirtä itselleni ja olen lukenut, että hiiret kesyyntyy helposti kun antaa niille ruokaa suoraan kädestä. Pitää kättä häkissä niin että ne siihen tottuu. hiiren voi nostaa häkistä hännän tyvestä mutta se ei ole miellyttävää hiirestä. itse varmaan kokeilen sellaista kikkaa, että houkettelen ja odotan kun hiiri menee wc-pareri rullan sisälle ja nostan hiiren sen avulla.. joten jo mainitsin munulla ei vielä hiiriä ole joten en ole noita keinoja kokeillut.. mutta toivottavasti ne tehoavat :)

• Albinoraveni

Hei!

Hiiri on kesyhiiri, sen tulisi olla käsiteltävissä jo ostettaessa, eli kyllä hiiri pitäisi ulos häkistä/dunasta/terraariosta saada ilman isompia opettamisia.
      Uroshiiret kesyyntyvät yleensä käsikesyiksi helpommin kuin naaraat.

Hyvä keino totuttaa hiiri käsittelyyn on, että laitat hiirenruokaa/herkkuja kämmenellesi, ja annat käden olla terraarion/häkin pohjalla täysin liikkumattomana. Hiiret ovat sen verran uteliaita eläimiä, että yleensä se uteliaisuus voittaa pelon ja hiiri tulee hakemaan ruokaa. Se saattaa ensin tutkia kättäsi, mutta älä pelästy vaan pidä kättä paikallaan. Tätä kun harjoittelee joka päivä pariin otteeseen niin kyllä hiiret lopulta tottuvat käteesi.

Kuten aiempi kirjoittaja sanoi, hiiren pystyy nostamaan helposti myös hännäntyvestä kiinni pitäen, mutta tuolloin on oltava varovainen ettei purista liian kovaa, ettei hiireen satu. Hyvänä keinona on myös, että saa hiiren menemään vessapaperirullaan ja sillä tavalla on erittäin helppo saada hiiri nostettua pois terraariosta. Harvat niistä harjoittavat kamikaze-hyppyjä (itselläni tosin on yksi sellainenkin tapaus).

• ok

Kun mun vauva hiiri tulee mun kämmenelle ja lähtee kiipeilemään mun kättä pitkin ylöspäin :-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      240
      17292
    2. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      178
      12317
    3. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      55
      6081
    4. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      65
      4918
    5. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      19
      4900
    6. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      24
      4024
    7. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      84
      3615
    8. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      11
      3529
    9. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      139
      3066
    10. 315
      1705
    Aihe