niin miten hiiret voi kesyttää? miten ne voi ottaa ulos häkistä siivouksen ajaksi?
hiirten kesytys
3
1907
Vastaukset
- emilia2
moikka! olen itse hankkimassa juuri hiirtä itselleni ja olen lukenut, että hiiret kesyyntyy helposti kun antaa niille ruokaa suoraan kädestä. Pitää kättä häkissä niin että ne siihen tottuu. hiiren voi nostaa häkistä hännän tyvestä mutta se ei ole miellyttävää hiirestä. itse varmaan kokeilen sellaista kikkaa, että houkettelen ja odotan kun hiiri menee wc-pareri rullan sisälle ja nostan hiiren sen avulla.. joten jo mainitsin munulla ei vielä hiiriä ole joten en ole noita keinoja kokeillut.. mutta toivottavasti ne tehoavat :)
- Albinoraveni
Hei!
Hiiri on kesyhiiri, sen tulisi olla käsiteltävissä jo ostettaessa, eli kyllä hiiri pitäisi ulos häkistä/dunasta/terraariosta saada ilman isompia opettamisia.
Uroshiiret kesyyntyvät yleensä käsikesyiksi helpommin kuin naaraat.
Hyvä keino totuttaa hiiri käsittelyyn on, että laitat hiirenruokaa/herkkuja kämmenellesi, ja annat käden olla terraarion/häkin pohjalla täysin liikkumattomana. Hiiret ovat sen verran uteliaita eläimiä, että yleensä se uteliaisuus voittaa pelon ja hiiri tulee hakemaan ruokaa. Se saattaa ensin tutkia kättäsi, mutta älä pelästy vaan pidä kättä paikallaan. Tätä kun harjoittelee joka päivä pariin otteeseen niin kyllä hiiret lopulta tottuvat käteesi.
Kuten aiempi kirjoittaja sanoi, hiiren pystyy nostamaan helposti myös hännäntyvestä kiinni pitäen, mutta tuolloin on oltava varovainen ettei purista liian kovaa, ettei hiireen satu. Hyvänä keinona on myös, että saa hiiren menemään vessapaperirullaan ja sillä tavalla on erittäin helppo saada hiiri nostettua pois terraariosta. Harvat niistä harjoittavat kamikaze-hyppyjä (itselläni tosin on yksi sellainenkin tapaus). - ok
Kun mun vauva hiiri tulee mun kämmenelle ja lähtee kiipeilemään mun kättä pitkin ylöspäin :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1217186Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4955333Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1483286Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2152631Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t412324Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431272En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771242Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681218Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111169- 1111143