niin miten hiiret voi kesyttää? miten ne voi ottaa ulos häkistä siivouksen ajaksi?
hiirten kesytys
3
1888
Vastaukset
- emilia2
moikka! olen itse hankkimassa juuri hiirtä itselleni ja olen lukenut, että hiiret kesyyntyy helposti kun antaa niille ruokaa suoraan kädestä. Pitää kättä häkissä niin että ne siihen tottuu. hiiren voi nostaa häkistä hännän tyvestä mutta se ei ole miellyttävää hiirestä. itse varmaan kokeilen sellaista kikkaa, että houkettelen ja odotan kun hiiri menee wc-pareri rullan sisälle ja nostan hiiren sen avulla.. joten jo mainitsin munulla ei vielä hiiriä ole joten en ole noita keinoja kokeillut.. mutta toivottavasti ne tehoavat :)
- Albinoraveni
Hei!
Hiiri on kesyhiiri, sen tulisi olla käsiteltävissä jo ostettaessa, eli kyllä hiiri pitäisi ulos häkistä/dunasta/terraariosta saada ilman isompia opettamisia.
Uroshiiret kesyyntyvät yleensä käsikesyiksi helpommin kuin naaraat.
Hyvä keino totuttaa hiiri käsittelyyn on, että laitat hiirenruokaa/herkkuja kämmenellesi, ja annat käden olla terraarion/häkin pohjalla täysin liikkumattomana. Hiiret ovat sen verran uteliaita eläimiä, että yleensä se uteliaisuus voittaa pelon ja hiiri tulee hakemaan ruokaa. Se saattaa ensin tutkia kättäsi, mutta älä pelästy vaan pidä kättä paikallaan. Tätä kun harjoittelee joka päivä pariin otteeseen niin kyllä hiiret lopulta tottuvat käteesi.
Kuten aiempi kirjoittaja sanoi, hiiren pystyy nostamaan helposti myös hännäntyvestä kiinni pitäen, mutta tuolloin on oltava varovainen ettei purista liian kovaa, ettei hiireen satu. Hyvänä keinona on myös, että saa hiiren menemään vessapaperirullaan ja sillä tavalla on erittäin helppo saada hiiri nostettua pois terraariosta. Harvat niistä harjoittavat kamikaze-hyppyjä (itselläni tosin on yksi sellainenkin tapaus). - ok
Kun mun vauva hiiri tulee mun kämmenelle ja lähtee kiipeilemään mun kättä pitkin ylöspäin :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,252074Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.881899Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e851864MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,131583Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.4881446Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S11424Mikä ihme teitä lieksalaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa?481227Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu231217Kemet lomautukset
Onkohan tuo oikein lain mukaista toimintaa jatkaa jo lomautettuina olevien uudelleen lomautusta yhdenvertaisuuden ja tas351089Mistä juttelit viimeisen kerran
Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.721088