Onko motoristeilla oikeutta tulla mopoja kiusaamaan vain sillä syyllä, että he ovat vanhempia/raskaammalla kalustolla? Eikö motoristeilla sytytä edes sen vertaa, että pikkuisen vakiomopon perseessä kiinni ajaminen on vaarallista molemmille?? Antaako kaksipyöräinen niin ison egon, että voi tehdä mitä lystää??
Isompana oikeuksia?
16
1219
Vastaukset
- alkaa huutelemaan
muiden ajotavoista, pitää atrkastella omaa ajoansa.
Oletko varma että olit oikeassa paikassa ja oikeaan aikaan.Jos se olitkin sinä joka ajeli moottoripyörän edessä tien tukkona?- FrozenCorpse
On väärin ajella 30km/h rajoitusalueella mopolla autoja edessään.. Mä tiedän, mistä mä puhun enkä aja niinku mopojen massakäyttäjät. Sulla oo asiaa alkaa syyttelee enneku oot profiilin kattonu läpi tarkkaan.
- niinkuin
FrozenCorpse kirjoitti:
On väärin ajella 30km/h rajoitusalueella mopolla autoja edessään.. Mä tiedän, mistä mä puhun enkä aja niinku mopojen massakäyttäjät. Sulla oo asiaa alkaa syyttelee enneku oot profiilin kattonu läpi tarkkaan.
massakäyttäjät?Mitähän tuonkin pitäis oikein tarkoittaa.
Oletko niin paljon parempi kuin kaikki muut mopolla ajelijat.
Mitä pitäisi selvitä sinun profiilistasi? Tavallinen sivu?
Jumalallisen oikeassa tunnut olevan nuoreksi ihmiseksi.
Mitähän sillä moottoripyöräilijällä oli sitten edessään? Autoja ja mopo?
Eiköhän se niin mene, että jonossa ajaessa joutuu jokainen ajamaan tarpeettoman lähellä toistaan.
Miksi sinä vikiset siitä, että mp ajoi sinun takanasi.Ajoithan sinäkin autojen takana.
Sellaista se nyt vain on liikenne.
Miksi muuten sanot, että se mp sinua kiusasi.Sille taisit olla vaan hitaammin kulkeva kiusa siinä edessä - kyllä
niinkuin kirjoitti:
massakäyttäjät?Mitähän tuonkin pitäis oikein tarkoittaa.
Oletko niin paljon parempi kuin kaikki muut mopolla ajelijat.
Mitä pitäisi selvitä sinun profiilistasi? Tavallinen sivu?
Jumalallisen oikeassa tunnut olevan nuoreksi ihmiseksi.
Mitähän sillä moottoripyöräilijällä oli sitten edessään? Autoja ja mopo?
Eiköhän se niin mene, että jonossa ajaessa joutuu jokainen ajamaan tarpeettoman lähellä toistaan.
Miksi sinä vikiset siitä, että mp ajoi sinun takanasi.Ajoithan sinäkin autojen takana.
Sellaista se nyt vain on liikenne.
Miksi muuten sanot, että se mp sinua kiusasi.Sille taisit olla vaan hitaammin kulkeva kiusa siinä edessäjuttusi.
- vaan.....
kyllä kirjoitti:
juttusi.
toi jäätynyt juttu...
- Mikki65
FrozenCorpse kirjoitti:
Saattoihan se ola epätoivoinen, just a-kortin ajanut finninaama joka meinasi kevään kunniaksi iskeä sut... ei ollut varmaan vielä lukenu profiiliasi että olet varattu? ;) Ajele varovasti ja jos sua vielä kiustaan niin ota rekisterinumero ylös ja selvitä kuka kiusaaja on.
Ihan kevyesti ei tollaiseen saa suhtautua. Voi olla oikeesti häiriintyny hemmo joka saa kiksejä skootteritytöstä! Pidä siis silmät auki ajellessas... FrozenCorpse kirjoitti:
profiili liittyy tähän aloitukseen?
Mut on myös urveloita autokuskia ,jotka yrittää roikkua takaläsissä kiinni.
On myös autokuskia ,jotka vihaa motoristeja.
No on ihmisiä, jotka vihaa muutenkin toisiaan.
Suvaitsevaisuus,se on katoava kansanperinne.- Enska-setä
1)Ei ole
2) Kyllä sytyttää ja siksi ei aja persiessä kiinni
3) Ei. Kaksipyöräinen ei anna egoa. Joillakin se voi tukea, jos on heikko itsetunto, mutta ei egolla voi tehdä mitä lystää.
Se, että joku ajaa hölmösti ei johdu oikeuksista, vaan siitä että joku rikkoo sääntöjä.- Irön
"Kaksipyöräinen ei anna egoa. Joillakin se voi tukea, jos on heikko itsetunto"
Mulla on sen verran suuri ego että se tukee paljon parjattua Harley-Davidsonia jolla ajelen. Ja mitä varsinaiseen aiheeseen tulee, tapanani ei ole antaa skootterikuskien ajella kovin lähellä eturengastani.
:)
- Auto, t...
Sun olemuksesi (kurkistin esittäytymistäsi) saattaa sellaisenaan olla tietynlainen provokaatio motoristikundeille, vaikka kumpikaan osapuoli ei halua aiheuttaa ongelmia. Hoikka naisvartalo ja kypärän alta liehuva ponnari... joku iso paha prätkäkundi saattaa kokea näyn uhkaavana, ja sitten pitää ryhtyä pätemään.
Käytös on toisaalta erittäin alkukantaista ja toisaalta erittäin inhimillistä. Mutta jos se johtaa esim. peräänajoon, on järki jäänyt kakkoseksi! Turvallista matkaa! - mopoilijoista.
Mun edellä oli 2 mopedistia valoissa, ja ne jätti mut kuin nallen kalliolle valoista lähdettäessä, neljänkympin alueella. En pysyny niiden perässä, vaikka kuinka koitin, nopeusrajoituksen, sen 40 km/h, rajoissa. Arvioin että niillä oli vauhtia sen kiihdytyksen jälkeen noin 60-70 km/h. Oli ne varmaan reteitä, kun ne jätti mopedeillaan motoristin körötteleen kauas jälkeensä. Takuulla jossain koulun pihalla, välitunnilla, henkselit paukku, kun ne kerto kavereilleen tästä. ;)
- sivuun
kun parikymmentä mopopoikaa iskee kantaan kaupungin keskustassa. Ajele siinä sitten pokkana kuin joukon kingi. Ja vaikka onnistuu heti livahtamaan pois mopoporukan edestä niin varmasti joku tuttu ehtii tilanteen näkemään ja kioskilla alkaa pikku kuittailu asiasta.
Eli mopoterroristeja vastaan meillä ei ole mitään oikeuksia. - oikein oikeasti on kyse???
"Onko motoristeilla oikeutta tulla mopoja kiusaamaan vain sillä syyllä, että he ovat vanhempia/raskaammalla kalustolla? "
missä ja kuka ja miten on kiusannut ketä???
"Eikö motoristeilla sytytä edes sen vertaa, että pikkuisen vakiomopon perseessä kiinni ajaminen on vaarallista molemmille??"
Kuka nyt viitsis ees ajaa mp:llä mopedin perässä?? Haloo?
Mitä tää aloittaja oiken tahtoo sanoa?
Anybody home? - Köröttelijä
vaan koko ketjuun.
Sait muutamia asiallisiakin vastauksia,mutta aika monen jutuista paistoi läpi melko vaatimaton itsetunto.
Yksi asia täytyy ottaa huomioon,arvioidessa mopoilijoiden ja moottoripyöräilijöiden edesottamuksia.Useimmiten mopolla ajaa n.15v.nuori,jonka harkintakyky ei voi olla,aivan aikuisentasolla,sitä vastoin,täysitehoisella moottoripyörällä ajaa yli 20v.henkilö,jolta voisi odottaa jo vähän kehittyneempää ajattelukykyä.
Me ns.aikuiset voimme omalla ajokäyttäytymisellämme vaikuttaa monen nuoren motoristinalun myöhempään toimintaan maanteillä,toimimalla hyvänä esimerkkinä ja olemalla suvaitsevaisia mopo poikia ja tyttöjä kohtaan. kaikilla ei ole tapoja tjn :=)
kaswaako ekosi jos joskus ostat isomman mopon?
saako mopot ajaa kaksi rinnakkain?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 25910962
- 1286942
- 955623
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa334950- 524211
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta303769- 613474
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323422Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru222908- 582680