Eli siis haluaisin luokanopettajaks lukea. Valmistuin matkailupalvelujen tuottajaks 3-vuotisesta koulusta ja nyt aion vielä vuoden, parin sisällä kirjottaa pakolliset ylioppilasaineet! Samalla oon nyt kouluavustaja (työkkäristä) tän vuoden.
Eli, onko mulla mitään mahdollisuuksia päästä ees pääsykokeisiin? Opettajan ammatti kiinnostais aivan mielettömän paljon! Tuntuu että se on mun "kutsumus". Olisko vinkkejä tai jotain, ihan mitä vaan helpottamaan sinne pääsemistä!?
OKL
7
626
Vastaukset
- nuori opska
Jatka samaan malliin! Suurin osa luokanopettajista tai erityisluokanopettajista on ollut ennen opiskelujen alkamista kouluavustajana tai päiväkodissa. Koulussa sinun kannattaa kertoa opettajille ja rehtorille, että olet pyrkimässä opettajien valmistuslaitokseen (heh, vanha nimi on hupaisa!). Yritä myös tunkea nokkasi joka paikkaan eli älä tyydy kahvinkeittoon ja joulukorttien askarteluun vaan yritä hankkia mahdollisimman monipuolista kokemusta mm. oppituntien suunnittelusta, koulun yhteisistä tapahtumista ja mahdollisesti myös oppilashuoltoryhmän työstä ym. Ja ehdottomasti KYSELE opettajilta jatkuvasti miksi ja miten. (Kyselyikä kannattaa ajoittaa loman jälkeiseen aikaan) Osoita avustajana, että sinuun voi luottaa, niin saat vastuullisempia tehtäviä!
Ja muista: pelkät laudatur-arvosanat eivät tee hyvää opettajaa!
Tsemppiä!
(Pikku Prinssi on hyvä kirja pääsykokeeseen valmistautuessa ;) )- Mona
Itsekin haluaisin opeksi, mutta en tiedä pääsenkö edes pääsykokeisiin, koska yp-todistukseni on huono. Minulla on vuoden kokemus kouluavustajan tehtävistä sekä opettajien sijaisuuksista. Uskon, että jos pääsen pääsykokeisiin asti, olisi mahdollisuudet sisäänpääsyllä aika hyvät.
Mikä siis neuvoksi?
- Mona
Hei, kertokaahan jooko aiheesta lisää. Miten siis pääsisin pääsykokeisiin asti kun minulla on huono yo-todistus? Vai pääseekö avoimen opinnoilla suoraan sisään
- Minä vaan
Niin, sitä samaa kysyisin. Luultavasti yo-paperit ei tule olemaan mitään huippuluokkaa, että mitä muita opintoja pitäis suorittaa, että sais "jalan oven väliin", pääsis sinne pääsykokeisiin?! Luulisin että olis mahdollisuus päästä koulutukseen, jos pääsis sinne pääsykokeisiin.
Neuvoja?! Kun ei taida ihan toi kouluavustajana toimiminen riittää pisteitten keräämiseen kun yo-papereistakaan ei pahemmin pinnoja heru. Kiva jos joku osais kertoa!? - ei-ope
Muistelen että lisäpisteitä saa esim. musiikkiharrastuksista (musiikkiopisto tms.) ja sitten suorittamalla kasvatustieteen abron esim. avoimessa.
- Jaana
Musiikkista ei kyllä lisäpisteitä saa!Lisäpisteitä saa:koulunkäyntiavustajana vuoden 2 pistettä,kasvatustieteen abrosta 2 pistettä,cum laudesta kolme ja armeijasta muistaakseni 1 pisteen...Tänä vuonna Helsinkiin pääsykokeisiin pääs 7 pisteellä ja se tais olla korkein kaikista yliopistoista alhaisin tais olla 5,5 en muista kaupunkia!
- -_-
Jos suoraan lukiosta sinne tunget niin sitten on parempi olla pitkä matikka kirjotettuna, koska siitä saa suoraan 2 esivalintapistettä. Tähän kun yhdistetään M:n paperit niin pääset jokaisen suomen ookooällän pääsykokeisiin. Sitten ei tarvii hätäillä enää, koska esivalintapisteitä katsotaan kokeisiin kutsumisen jälkeen vain, jos joillakin on samat pisteet pääsykokeista. Eli hoida pääsykokeet kotiin ;]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h613984- 593980
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062861Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv552682Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.551982Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211859Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151649- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061327- 1801261