Silmuilee

A Matööri

koivunrungolla (runkoa pitkin) kipuavassa kiinankärhössä jo erittäin turvonneet silmut (vihreää jo näkyvissä). Alppikärhö täysin "kuolleessa tilassa", näin siis Jkl, korkeudella.

4

737

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitkämielisyyttä kärhöjen k...

      Asumme Tampereella ja pihassamme olevat kärhöt ovat vielä täysin kuolleen risukasan näköisiä. Kärhöjen kanssa täytyy olla hyvin pitkämielinen ne kun voivat "herätä henkiin" niinkin myöhään kuin vasta juhannuksen jälkeen.

      • talven jälkeen

        Rovaniemellä alkaa myös ruukussa oleva alppikärhö Georg silmuilla. Samassa ruukussa oli/on jalokärhö Comtesse de Bouchand (tai jotain tuonnepäin) joka on vain kuollut ruskea risukasa.. Saa nähdä virkoaako ollenkaan, sillä ruukku oli talven kylmässä varastossa (pakkasta pahimmillaan sen -30 astetta). Hitsin pimpula, olisi pitänyt suojata ruukku tai istuttaa maahan.

        Mulla oli kesällä kärhöjen juurella orvokkeja ja ruukun pinnalla kasvaa nyt pikkutaimia joissa sirkkalehdet, jänskättää ovatko ne orvokkeja vai kärhönpoikasia :)


      • Kärhö
        talven jälkeen kirjoitti:

        Rovaniemellä alkaa myös ruukussa oleva alppikärhö Georg silmuilla. Samassa ruukussa oli/on jalokärhö Comtesse de Bouchand (tai jotain tuonnepäin) joka on vain kuollut ruskea risukasa.. Saa nähdä virkoaako ollenkaan, sillä ruukku oli talven kylmässä varastossa (pakkasta pahimmillaan sen -30 astetta). Hitsin pimpula, olisi pitänyt suojata ruukku tai istuttaa maahan.

        Mulla oli kesällä kärhöjen juurella orvokkeja ja ruukun pinnalla kasvaa nyt pikkutaimia joissa sirkkalehdet, jänskättää ovatko ne orvokkeja vai kärhönpoikasia :)

        Minä arvelen, että taimet ovat violan kukkia, ne kun ovat hyviä sikiämään ja kestävät talvenkin yli aivan suojaamattomina.
        Täällä Länsi-Suomesa ovat kärhöt jo pitkällä kasvussaan. Minulla on kolmea plaatua ja kukkivat kaikki eri aikoina.Syksyllä vielä aloittaa se sama kärhö, joka ekana keväällä kukki.
        Kärhömäistä kesää!


      • talven jälkeen
        Kärhö kirjoitti:

        Minä arvelen, että taimet ovat violan kukkia, ne kun ovat hyviä sikiämään ja kestävät talvenkin yli aivan suojaamattomina.
        Täällä Länsi-Suomesa ovat kärhöt jo pitkällä kasvussaan. Minulla on kolmea plaatua ja kukkivat kaikki eri aikoina.Syksyllä vielä aloittaa se sama kärhö, joka ekana keväällä kukki.
        Kärhömäistä kesää!

        Kylläpä ne pikkutaimet orvokkia ovat, muistuttavat sen verran paljon esikasvattamiani orvokkeja. Mutta jänskättää silti kärhön puolesta, on kiva seurata kun Georg jatkaa kasvuaan. Jalokärhössä ei näy edelleenkään eloa. Ihanaa kun tulee kesä :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2099
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      204
      1791
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1699
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      273
      1045
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe