lasikuituveneen maalaaminen

aloitteleva veneilijä

millä maalilla voi maalata lasikuitusoutuveneen?
tarvis pieniä paikkamaalauksia tehdä.
Ja voiko pienen kolhun paikata autopakkelilla?

5

3431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on venepakkelia

      Itse paikkasin pienen halkeaman soutuveneestä Plastic padding jotain 2 komponentti kittiä. Viime kesän kesti ainakin pohjassa.

    • hemmo

      Tietenkin topcoat olisi se oikea aine, jota voi ostaa vaikka terpolilta ja sävyttää mieleisekseen tai käyttää suoraan jotakin valmista väriä. Samalla täytyy tietenkin ostaa kovetinta. Myös asetonia kannattaa hommata, jotta saa kätensä puhtaaksi.

      http://terpol.fi/tuotteet.htm

      • En halua masentaa, mutta asetonin tms. käyttö siirtää kemikaalit ihon läpi kudokseen. Kannattaa siis käyttää kumihandskoja. Lateksi ei riitä, sillä sekin läpäisee, neopreeni toimii, jotkut keittiökäsineet ovat hyvät. Ja jos on tarkka, niin käsiin ensi suojarasvaa ja sitten handskat päälle.

        Mitä tulee paikkaamiseen, niin itse käytän epoksihartsia. Se on melko hajutonta, myrkytöntä ja erittäin tarttuvaa. Polyesterihartsi on huokeampaa ja ihan OK sekin, mutta ei pysy epoksihartsin kanssa laminoiduissa veneissä (niitä on tosin erittäin harvassa). Ja haisee.

        Hartsia voi "jatkaa" vaikka mikropalloilla eli voi itse valmistaa minkä paksuista tahnaa kuin haluaa. Olen käyttänyt sahanpuruakin täytteenä puuveneissä.

        Yleisen mielipiteen mukaan "mikä tahansa kaksikomponenttimaali" sopii lasikuitupaatille ja pysyy kiinni.

        j.


    • soutelija maalari

      moi. Itse olen maalannut lasikuitua tai lujitemuovia 1 komponenttisella Unica maalilla, viimeksi maalasin soutuveneeni Futura merkkisellä maalilla joka on sopivaa lasikuidun maalaamiseen, tulos oli erinomainen, itsekin yllätyin, vene on kuin uusi.

      • näin on

        itsekin käytin unicaa ja hyvin on jo 4 vuotta pysynyt.
        pohjatöinä oli kevyt hionta jonka jälkeen pölyt pois ja tinnerirätillä pyyhintä. tietenkin jos epäilee jossain kohdissa olevan silikoonia niin se kannattaa putsata erityisen hyvin pois...
        ja ihan lasikuitukitillä paikkailin kolhuja...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2783
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2360
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2140
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1924
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1776
    6. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    7. 132
      1744
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe