ja nyt hävettää. Voi miten tyhmä mä oon ollut. Selittelin vaan aina kaikki itselle parhain päin enkä pystynyt katsomaan totuutta, vaikka kaikki merkit olisi pitänyt huomata. On ollu varmaan tälle ihastuksen kohteellekin aika rankkaa tämä :(
Roikuin ihastuksessa
17
4212
Vastaukset
- elämää..
vaan, noin mäkin tein ja tein itsestäni täyden pellen ja olen pelle joittenkin silmissä vieläkin sen takia. Mutta minkäs sille enää mahtaa, ei se ihastus siitä mitään hyödy jos sen takia häpeää silmät päästään.
- sivuvaunu
voi joissakin tapauksissa muuttua pakkomielteiseksi vihaksikin toista kohtaan. Olen lukenut jostain, että on tehty tutkimusta kyseisestä asiasta. Se on kyllä sitten jo pahempi juttu.
- kaikki..
tunteet olis sairautta nykyään, ottaa niin päähän tollanen.
- Tosin
en kyllä vihaa ketään, mutta sinähän se asiantuntija olet.
- on sinun
Tosin kirjoitti:
en kyllä vihaa ketään, mutta sinähän se asiantuntija olet.
mielestäsi pelle, niin ei voi mitään..
- mustisss
kaikki.. kirjoitti:
tunteet olis sairautta nykyään, ottaa niin päähän tollanen.
mustis
- suinkaan ollut
on sinun kirjoitti:
sitä mieltä. Sittenhän näillä palstoilla niitä "pellejä" olisi vaikka kuinka paljon.
- ei ole pelle,
on sinun kirjoitti:
ellei itse itsestään sellaista tee.
- hölmöhölmöpellenaine
ei ole pelle, kirjoitti:
ellei itse itsestään sellaista tee.
No kun teen, kun viestittelen ja soittelen, vaikkei ole mitään suhdettakaan eikä tietoa, haluaako toinen tavata uudestaan...
- saat
pitää, ole hyvä vaan :D
- keneltä nämä
tämmöset kirjoitukset on! Sinut kyllä tunnistaa mustis:DD Hah!
- olet ilkeä
ja ivallinen ihminen, tekis mieli sanoa melkeinpä sairas. Empatiakyky puuttuu täysin! Hyi helvetti.
olet ilkeä kirjoitti:
ja ivallinen ihminen, tekis mieli sanoa melkeinpä sairas. Empatiakyky puuttuu täysin! Hyi helvetti.
Lue kaksi ensimmäistä viestiä, jotka eivät ole minulta! Aika erikoista!
**** kirjoitti:
Lue kaksi ensimmäistä viestiä, jotka eivät ole minulta! Aika erikoista!
kaikilta asianosaisilta, jotka saivat väärinkäsityksen niinkuin minäkin, ja poistun takavasemmalle. Anteeksi!!
- ja ihastuksen kohteet
Varsinkin nuoruusajan kokemuksiin kuuluu yleensä tuo yksipuolinen ihastuminen ja lähes sokea ihannointi ja palvonta. Tästä on juuri kysymys esimerkiksi rock-tähtien ihannoinnissa ja fanittamisessa.
Ajatellaan vaikka jotain Dingo-hysteriaa, jolloin nuoret tytöt kertoivat rakastavansa laulajaa ja yhtyeen jäseniä.
Tuo on sellaista turvallista ihastumista, missä testataan teini-iän myötä herääviä kiinnostuksen tunteita vastakkaiseen sukupuoleen, joka on ihailtava ja saavuttamaton. Tunteet ovat hyvin voimakkaita usein, koska nuori kokee ne ensikertaa.
Samoin on laita kun ihastuu mukavaan opettajaan, siihen kesälomiaan viettämään tulleeseen naapurimökin ihanaan tyttöön tai söpöön poikaan.
Ihmisellä on tarve saada rakkautta ja tulla rakastetuksi. Se on perustarve kuten lepo, ruoka ja liikunta. Ihastumisessa on kyse kai siitä, että tunteet hakee potentiaalista kohdetta rakkaudelle.
Ja maailmahan on täynnä ihastuttavia ihmisiä!!!
Joskus saattaa tosin käydä niin että ihastuksen kohde kokee häiritsevänä ja kiusallisena häneen kohdistuvan ihastumisen.
Ellei kohde kehtaa tai osaa ilmaista ettei halua huomiota, ihastunut saattaa ihastuksen sokaisemana jatkaa tosiaan vaikka vuosikausia ihastuksensa osoittamista.
Ja sitten myöhemmin hävettää kun tajuaa että on käyttäytynyt aivan hölmösti ehkä jopa naurettavuuksiin saakka.
Kuitenkaan ihastumista ei kannata hävetä, sillä se on myönteinen tunne.
Tosin sairaalloisena pakkomielteenä raskas sekä kohteelle että pakkomielteen omaisesti kontaktia hakevalle , joka saattaa pahimmassa tapauksessa kehittää oman päänsä sisällä tosi rakkaustarinan ja sitten loukkaantua ja jopa kostaa kohteelle, ellei tämä reagoi toivotulla tavalla.
On olemassa myös ihmisiä jotka ruokkivat ihastusta itseensä, huolimatta siitä että tunne on yksipuolinen.
He kokevat egoaan nostattavana ja imartelevana pitää toista (ihastunutta) onnetonta langan päässä, testaten näin omaa viehätysvoimaansa ja kuitenkin suureen ääneen naureskellen ja valitellen : "kun tuosta (ihastuneesta) ei sitten millään pääse eroon, mut kun minä en haluaisi loukata, niin olkoon, ja blaapatiplaapatiplaa.
Kaikki tietää tämän ihmistyypin. Eli ollaan ihastuttavia ja muka-kiinnostunmeita ja sitten hihnat kiinni ja kylmäkiskoisia. Mutta heilläkin lienee tarve ja oikeus tuollaiseen käytökseen. Silloin täytyy vain jatkaa eteenpäin ja löytää kohde joka vastaa tunteisiin. Ja silloin ei tarvitse hävetä.
Hyvää kesää sekä ihastuneille että ihastuksen kohteille!- *********
on tosi ilkeää kiusaamista. On väärin ihastunutta kohtaan narrata häntä ja naureskella sitten hänelle takanapäin, ehkä vielä kavereittensakin kanssa; kannattaa miettiä asiaa omalle kohdalleen! Voi olla, että tämä ihastus on ihastuneelle vaikka se viimeinen oljenkorsi ja toivo! Voiko enää pahemmin toista hyväksikäyttää! Sadistille ei mikään riitä!
Kirjoituksesi oli hyvä ja tottahan ihastuneenkin päässä jossain vaiheessa punaiset valot palaa ja huomaa, että *hei, tämähän on huiputusta*! Mutta oppia ikä kaikki, eipä kovin helposti päästä ketään lähelleen, kuori parkkiintuu.
- jhkuyhtfy
hän sanoi että minä olen pitemmän päälle rasittava, rakastin häntä, sitten loukkaannuin, sitten vihastuin, sitten vieraannuin, sitten en tuntenut mitään, sitten unohdin ja jatkoinmatkaa, oli työkaverini.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379