Olen aikeissa ostaa Terhi Big Fun 50 hv Honda -paketin hintaan 10500 euroa. Molemmille luvataan viiden vuoden takuu.
Käytän venettä isolla sisävedellä perheretkeilyyn, uisteluun ja varmaan leppoisaan vesihiihtoonkin.
Onko hyvä idea?
Olisiko samalla hinnalla tarjolla vastaavia tai parempia paketteja, kun itse en ainakaan löydä?
Terhi Big Fun
15
12669
Vastaukset
- Jiniz
Nämä ainakin samassa hintaluokassa:
MV-Marin 40hv,
Sea Star 480 50hv,
Buster M 40hv
Suvi 4900 50hv
Yamarin 44 SC 40hv - Seam
Moi.
Terhit on kuvaamaasi käyttötarkoitukseen oikeen hyviä paatteja, eikä ole niin "herkkä" pikku naarmuille ja kolhuille kuin lasikuitu veneet. - NotFun
Omat kokemukset huonoja mutta tuo BigFunin rakenne taitaa olla onneksi hieman kestävämpi.
Jos ja kun jossain vaiheessa kuoren & "uretaanin" väliin pääsee vesi niin se siitä. Talvella pakkanen tekee tehtävänsä.
Vahingosta viisastuneena päädyin Silveriin ja ei ole ainkaan vielä tarvinut katua.- Silverin kylkeen
tulee pienikin reikä(ja usko huvikses, tulee helposti) niin se siitä sitten. ei voi hitsata, menee vesi rakenteisiin, talvella jäätyy ja vene paskana... Kaiken saa rikki jos ei käytä huolellisesti. Ja Terhin pikku reiät tms kolhut voi helposti paikata kotikonstein (Terhi fix-aineilla), toisin kun vaikka lasikuitu tai peltiveneet.
- Järviveneilijä
Ei silveriä ja Terhiä kannata verrata, ovat mm. kokonaan eri hintaluokassa. Terhi on vähintään 30% vastaavankokoista alumiinivenettä edullisempi.
- lasikuituveneen
Silverin kylkeen kirjoitti:
tulee pienikin reikä(ja usko huvikses, tulee helposti) niin se siitä sitten. ei voi hitsata, menee vesi rakenteisiin, talvella jäätyy ja vene paskana... Kaiken saa rikki jos ei käytä huolellisesti. Ja Terhin pikku reiät tms kolhut voi helposti paikata kotikonstein (Terhi fix-aineilla), toisin kun vaikka lasikuitu tai peltiveneet.
voi korjata ja alumiinia voi aina hitsata myöskin!!
- alkup. aloitt.
Kiitos vastauksistanne.
Tänään kävin katsomassa Suvi 4900 duo:a ja AMT 170 R-mallia. Molemmissa on 50 hv:n kone.
Suvi on ainakin minusta aika ruma ja AMT jopa turhankin pramea.
Suvi on samanhintainen kuin Terhi, AMT massiivisempi ja kalliimpi, mutta juuri ja juuri vielä budjetin rajoissa. Sitä isompi ei enää mahdu vajaan.
Mitä mieltä niistä?
Terhin viiden vuoden takuu rauhoittaa ja se on minusta jollain lailla sopivasti landrovermainen ja konstailematon vene.
Toisaalta kiiltävä AMT oli kyllä herkullinen kaikkinen varusteineen.
Suvissa taas on kaksi pulpettia ja tarvittaessa neljäkin istuinta ajokuomun alla.
Alumiinivenettä en osaa haluta, kun aikoinaan olen istunut "tarpeeksi" Busterissa, enkä tykännyt paukkeesta ja räminästä yhtään.- suvia tai terhiä...
Esim yamarin 46 side console on jo täysin eri peli... Ainakin ajo-ominaisuuksiltaan ja jälleenmyynti hinnaltaan. Itse en omista, mutta ajettu on. Enkä ole edes kauppias, kuten kohta joku väittää ;)
Suvi on yksikuorirakenne ja tuntuu kolholta. Tosin 4900 on jo huomattavasti painavampi ja tukevampi kuin 4500. Ihan ok, mutta jää kauas yamarinista mm. sisäpuolen laadussa. Yksin ajettaessa keula on aika "läpsytin", mutta trimmillä saa tilannetta ihan hyvin korjattua.
Terhin olen vienyt kaatopaikalle urpan kastuttua... Siihen en enää rahojani laita!
Muita:
örnvik 470 cruiser
mv-marin
bella 512
ryds,
jne...
Täältä lisää ovh. hintoineen. Osa hinnoista moottorien kanssa osa ilman.
http://veneily.venelehti.fi/2008/ - laatuun!
AMT on uusi kotimainen venemerkki, jonka juuret juontavat entiseen Yamarinin tehtaaseen. Vene on kehitetty versio nykyisistä Yamarineista ja kuten itsekin huomasit, laatuun, varusteluun ja toimivuuteen on todella satsattu. AMT-veneitä on valmistettu vuodesta 2006 ja jo viime vuonna se meni rekisteröintitilastoissa Bellan ohi!! Sanokoon muut mitä tahansa, tässä on yksi tulevien vuosien menestystuote, jonka arvo säilyy.
- laatuun!!!
AMT on uusi kotimainen venemerkki, jonka juuret juontavat entiseen Yamarinin tehtaaseen. Vene on kehitetty versio nykyisistä Yamarineista ja kuten itsekin huomasit, laatuun, varusteluun ja toimivuuteen on todella satsattu. AMT-veneitä on valmistettu vuodesta 2006 ja jo viime vuonna se meni rekisteröintitilastoissa Bellan ohi!! Sanokoon muut mitä tahansa, tässä on yksi tulevien vuosien menestystuote, jonka arvo säilyy.
- kannattaa panostaa!
Jos AMT:hen rahat riittää, se on ehdottomasti paras vaihtoehto. Ja kuten itsekkin jo huomasit, tällä hetkellä markkinoilla olevista veneistä varmasti parasta laatua.
- 99999
suvia tai terhiä... kirjoitti:
Esim yamarin 46 side console on jo täysin eri peli... Ainakin ajo-ominaisuuksiltaan ja jälleenmyynti hinnaltaan. Itse en omista, mutta ajettu on. Enkä ole edes kauppias, kuten kohta joku väittää ;)
Suvi on yksikuorirakenne ja tuntuu kolholta. Tosin 4900 on jo huomattavasti painavampi ja tukevampi kuin 4500. Ihan ok, mutta jää kauas yamarinista mm. sisäpuolen laadussa. Yksin ajettaessa keula on aika "läpsytin", mutta trimmillä saa tilannetta ihan hyvin korjattua.
Terhin olen vienyt kaatopaikalle urpan kastuttua... Siihen en enää rahojani laita!
Muita:
örnvik 470 cruiser
mv-marin
bella 512
ryds,
jne...
http://veneily.venelehti.fi/2008/älä osta on pölö äijä,ei tiedä veneistä mitää!!
- 3bg
suvia tai terhiä... kirjoitti:
Muita:
örnvik 470 cruiser
mv-marin
bella 512
ryds,
jne...
http://veneily.venelehti.fi/2008/Yamarin 46 tai AMT on ihan eri luokan veneitä kuin Suvi tai Terhi. Terhiä en ottaisi tuon ABSn takia ja Suvi on ok jos halvalla saa. Nyky aluveneitään ei kannattaisi hyljeksiä, ei joku nykyajan Buster M mikään paukkulauta ole.
Oliskohan tuo yli vuotinen Yamarin 46 vielä saatavilla...
http://www.tg-marin.fi/spesiaalit.html
- kirjakkala
mulla on big fun missä on 50 suzuki 4-tahtinen,olen tyytyväinen upea vene... koita tinggata tuosta hinnasta vähän
- dfrtg
terhi veneet ovat suomen yksi halvinmmista veneistä,mutta laatu on hyvä.big fun on terhi veneistä upein,ja jos ei ole käyttöä isommalle veneelle niin valitset TERHIN!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481538Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 221050
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70769