Laguna 1 2.0 8v vm.95 pakokaasupäästöt

Missä vika?

Missä vika, kun pakokaasut haisee katalysaattorittoman hajulle?
Auto pyörii ja toimii muuten hyvin.

Perusjutut vaihdettu, kuten: Jakajan kansi/pyörin, tulpat, ilmansuodatin.
Tyhjäkäyntimoottori puhdistettu ja letkut ehyet.
Johtoliitokset näkyvillä olevat katsottu, olivat puhtaat.
Pakoputki ikäänkuin rämisee, vaikka on ehjä.

Edellisellä omistajalla auto oli pätkinyt, kun oli jakajankansi kulunut loppuun. Nuukana hän oli uusinut pelkän kannen, ei pyörintä. Itse uusin varmuudeksi ne molemmat osat.

Näkeekö pakokaasu mittauksessa, onko vika katalysaattorissa vai lambdassa?

Ja saako vikakoodit luettua muualla kuin Renault huollossa?

Toivoisin asiallista vastausta, jos vaikka muilla samanlaista kokemusta Lagunasta.

5

1041

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirjoittaa jatkoa

      Lisäksi Serv valo palaa, ei muita valoja.
      Huomenna käyn luettamassa merkkiliikkeellä koodit, kun ei oikein moni tunnu sille ymmärtävän mitään.
      Kirjoitan kuinka kävi.

      • Vähäsen selvitti

        Testerin mukaan anturit on kunnossa ja ei löytynyt vikaa. Lambdakin toimii.
        Pakokaasupäästöt silti koholla.
        Putkessa(katti-> taaksepäin) kolme pienehköä vuotoa mahdollisia syitä päästöjen nousulle. Myös katti mahdollisesti rikki. Aika pulma, ostaakko katti valmiiksi putken kanssa?
        Hintaa tulee reippaasti eto asioille...


      • Aloittaja tälle kertomukselle
        Vähäsen selvitti kirjoitti:

        Testerin mukaan anturit on kunnossa ja ei löytynyt vikaa. Lambdakin toimii.
        Pakokaasupäästöt silti koholla.
        Putkessa(katti-> taaksepäin) kolme pienehköä vuotoa mahdollisia syitä päästöjen nousulle. Myös katti mahdollisesti rikki. Aika pulma, ostaakko katti valmiiksi putken kanssa?
        Hintaa tulee reippaasti eto asioille...

        Ostin katin ja pakoputken loppuosan, asennuksen jälkeen päästöt todella hyvät. Vanha katti oli muuttunut pakoputken pöntöksi, sisältö puuttui täysin. Ihmettelen miten päästöt oli niinkin hyvät, vaikka ei kattia ollut enää käytännössä ollenkaan.
        Vain pari arvoa oli hieman yläkantissa.
        Arvoa osilla 320 euroa asennus ja päästömittaus 75 euroa. Osa tarvikeliikkeistä olisi myynyt kattia ja putkea rapian 500 euron hinnalla. Merkkiliikkeessä katti olisi kai jo maksanut tuon 500e, tosin ei varmaa tietoa se. Lambdakin maksaa siellä 206 euroa:). Merkkiliikkeellä ihme, jos olisi tonnilla selvinnyt laskusta... Hyvä palvelu siellä kyllä on.


      • peku 80
        Aloittaja tälle kertomukselle kirjoitti:

        Ostin katin ja pakoputken loppuosan, asennuksen jälkeen päästöt todella hyvät. Vanha katti oli muuttunut pakoputken pöntöksi, sisältö puuttui täysin. Ihmettelen miten päästöt oli niinkin hyvät, vaikka ei kattia ollut enää käytännössä ollenkaan.
        Vain pari arvoa oli hieman yläkantissa.
        Arvoa osilla 320 euroa asennus ja päästömittaus 75 euroa. Osa tarvikeliikkeistä olisi myynyt kattia ja putkea rapian 500 euron hinnalla. Merkkiliikkeessä katti olisi kai jo maksanut tuon 500e, tosin ei varmaa tietoa se. Lambdakin maksaa siellä 206 euroa:). Merkkiliikkeellä ihme, jos olisi tonnilla selvinnyt laskusta... Hyvä palvelu siellä kyllä on.

        Motonetistä:
        1,8/2,0 Kat (F3-moott, ei 16V)13-4679 199.90€
        1,8/2,0 Asennussarja Kat:ille (F3/ei 16V)13-5105 9.90€
        Lambda-anturi yleensä 3 johdolla 28-3414 49.90€

        Ja itse vaihtaa niin menee max tunti.


      • Taaskin lisää informaatiota
        peku 80 kirjoitti:

        Motonetistä:
        1,8/2,0 Kat (F3-moott, ei 16V)13-4679 199.90€
        1,8/2,0 Asennussarja Kat:ille (F3/ei 16V)13-5105 9.90€
        Lambda-anturi yleensä 3 johdolla 28-3414 49.90€

        Ja itse vaihtaa niin menee max tunti.

        Motonetissa katti, väliputki ja loppuosa pakoputkea maksoi kumineen ja tarvikkeineen n 320euroa(putkessa oli kolme reikää, väliputki ja loppuosa tarvikkeineen n 120 euroa).
        Putken pultit oli syvästi ruosteiset, eikä ole itsellä nosturia taikka telineitä auton saamiseksi sopivalle korkeudelle. Lisäksi vuokratalli tai ti halli maksaa sekin, tosin paikkakunnan ainoa ti hallikin(oli 15e/tunti) on nyt lopetettu .Olen itsekkin vaihtanut putkia ja telineellä tai nosturilla se onnistuu. En tiedä olisiko säästänyt paljoa, jos olisi joutunut hakemaan kaupasta tarvikkeita 40 kilometriä matka ja takasin asentamaan. Tunkin varassa pihalla tuossa olisi mennyt aikaa, työasennon takia. Ehkäpä olin mukavuudenhaluinen. Muuten kun olen itse kaiken huoltanut ja korjannut tuosta.
        Mutta yllätyksiä sattuu toisinaan, kun ei kaikkia työkaluja löydy tai jotain tarvikkeita ei löydykkään
        omasta nurkasta. Nytkin tiiviste ja kiinnitystarvikkeet oli sopimattomia, onneksi pajalla oli sopivia.
        Katkomalla asentajakin tuon joutui purkamaan, kun kaikki liitokset ruosteessa. Kunnon välineilläkin meni reilu tunti vaihdossa (tarvikeputkessa oli hieman sipistelyä, jotta kaikki kävi).
        Lambdaa ei tarvinnu vaihtaa, jos olisi...niin Motonetista olisin ostanut. En tosiaankaan olis halunnut 206 euron lambdaa:).
        Hyvää vappua vaan!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 183
      1975
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      141
      1447
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe