huomenna maanantai

työ kutsuu

onko mukava mennä vai harmittaako kun et uskaltanut vaihtaa ammattia ?

16

750

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työhuolia enään

kuusivuotta jo "saanut" olla pos töistä, nyt nautitaan eläkepäivistä.
      Aamulla kun herään ja jos on poutapäivä niin menen mökille jotain puuhastelemaan.

• Ihan soon koko mukavaa aina herätä uutehen päivähän ja uutehen työviikkohonki.
        Arkipäivät menöö mukavasti touhutes ja aamuksi on työt jo tuas pajan pihalla oroottamas tekijäänsä.
        Kyllähän sitä välihin väsyy, joskus ehtoolla ku tuun tänne kotihin ja pesulla ku käy ja syö jotaan niin tuloo uni istuallensa tuanne pöyrään etehen tuolille.
        Ne jotenki laukiaa ne päivän kiirehet pois ja pikkuusen aikaa ku siinä torkun niin sitten taas jaksaa.
        En mä oo työtäni koskaan taakaksi kokenu, enkä osaa ajatella sitä asiaa niinpäin ollenkaan.
        Siitä on lähteny niinkuun Isä meidän rukoukses sanotahan se jokapäiväänen leipä. Eihän ne ny kaikki työt aina likään oo niin mukavia mutta sitä niinku osaa antaa paremman arvon sitten niille hyville päiville ku välihin on sellaasta pikkuusen takkuusempaa joukoos.
        terv. työstänsä tykkäävä seppä ja pieni Tiitu kulta.

• O-Orvokki

useampiakin kertoja, ja koen itseni etuoikeutetuksi saadessani taas tehdä mieleistä työtä, josta koen saavani muutakin kuin rahaa.
      Nykyään teen ja opiskelen vain sellaisia asioita, joita todella haluan tehdä. - Aina se ei ole ollut mahdollista.

Jos itse mietit ammatin vaihtamista, suosittelen lämpimästi. Ei koskaan ole liian myöhäistä.;))

• Olen vaihtanut muutaman kerran ja sitten vielä takaisin yhteen vanhaankin. Ja olen iloinen, kun olen uskaltanut. Minäkään en sustu enää tekemään sellaista mikä tuntuu vastahankaiselta.

• O-Orvokki

olen vaihtanut useampiakin kertoja, ja koen itseni etuoikeutetuksi saadessani taas tehdä mieleistä työtä, josta koen saavani muutakin kuin rahaa.
      Nykyään teen ja opiskelen vain sellaisia asioita, joita todella haluan tehdä. - Aina se ei ole ollut mahdollista.

Jos itse mietit ammatin vaihtamista, suosittelen lämpimästi. Ei koskaan ole liian myöhäistä.;))

• O-Orvokki

systeemi taas tökkii. Näkyy piilottelevan tekstejä joksikin aikaa ja pullauttaa sen sitten esille, kun kirjoittaa uuden viestin. - En aikonut kahteen kertaan samaa asiaa kirjoittaa, enkä saa toista poistetuksi, kun en ollut kirjautunut sisään. Valitan tapahtunutta.:/

• Heikunkeikku

...kaikki kevätlukukauden tunnit on pidetty. Tällä viikolla on vain keskiviikkona töitä ja ensi viikolla kolmena päivänä ja sitten alkaa kesäloma :)
      Syksyllä sitten syyskuun alussa töihin.
      Ei ole tullut mieleenikään vaihtaa työpaikkaa.
      Ei se ole uskalluksesta kiinni, vaan siitä, että "mää tykkään niin kauhiasti mun työstä"

• ...pitkä kesäloma on ainakin opettajilla ja eläkeläinenkin tällä ikäkymmenellä on aika onnistunut valinta. Tämä akka joutuu vielä puskea äpylin kylkeä ainaki kymmenen vuotta jos selkä kestää ja kyllä määki tästä tykkään,joskus vaan ei aina toimi kemiat.

• täti puskasta

olen työkseni tehnyt, kaikista töistä olen pitänyt.

Työniloa kaikille.

• Sinimarjanen

Pidän työstäni ja viihdynkin siellä.
      On toki joskus mielessä käynyt muitakin vaihtoehtoja.
      Tässä vaiheessa ei enää kannata ammattia vaihtamaan alkaa.

Hyvää alkavaa viikkoa vain kaikille!

• Se ammatin vaihto olisi pitänyt tehdä aikaisemmin, kai...
      Olen sellainen jahkailia ja arka ihminen ettn tee mitään noin tosta vaan. Olen tyytyväinen kun edes on töitä mitä tehdä. Se työn mielekkyys on kyllä niin ja näin. Ei huvita lähteä töihin mutta onneksi tällä viikolla on vain neljä työpäivää. Ja kohta on kesä ja loma.
      Jos tässä nyt kymmenen vuotta jaksaisi ja voihan
      58-vuotiaana jäädä varhaiseläkkeelle!

• kyllä voit vaihtaa vielä jos tuntuu siltä.

• kutsumaton

Toteutin pitemmän ajan suunnitelman työnteon lopetuksesta pian 50:n jälkeen.

Vaihdoin neljästi valtakuntaa, ml. osoite.
      Työpaikkoja muutama kymmenen.
      Vakituisia valkokauluspaikkoja seitsemän.
      Konsulttitoimeksiannot siihen lisäksi.
      Tehtävänimikkeitä en viitsi edes laskea.

Täyslopetuksen jälkeisiin työehdotuksiin olen suhtautunut kohteliaan kielteisesti.

Minusta on mukavampaa, heräämisen jälkeen, tarkistaa posti ja kurkata keskusteluihin.

Kotona ollessa lähteä arkipäivisin kuntosalille ja palatessa piipahtaa kaupassa.
      Askaroida kulloinkin menossa olevaa.
      Valmistaa lounas.
      Päivän jatko tilanteen mukaan.

Kuntoilusta tingin sen verran että reisussa ollessa ( 3 - 4kk/vuosi ) käyn salilla vain 1 - 2krt/vko.
      Päivittäin liikumme vaimon kanssa jalan muutaman tunnin.

Viime vuosina pelkkä ajatuskin töihin lähdöstä, kaameimpana vaihtoehtona vakituinen työ, puistattaa.

Ihannetilanne on jos pystyy yhdistämään harrastuksen ja elinkeinon.
      Mielenkiintoiseen työhön menokin on mukavaa, muistelen niin.

• k/k

pitkäntähtäimen suunnitelman työelämäni suhteen,aloin valmistautua siihen miten tehdä itsensä korvaamattomaksi.
        Siltäpohjalta onnistuin torperoimaan työnantajan katalan ajatuksen eläkkeestä 55v,minä olen kukkulan kingi.
        Ajattelin lyödä Arvo Ylpön työuran pituudessa.

• Pirre*

viikonloppuna :), mutta kyllä se taas tästä, tilipäiväkin pian ja kesälomakin vain parin kuukauden päässä. :)

• sanoo_suttura*

Vielä huvittaa mennä töihin, mutta saa nähdä miltä tuntuu 13 vuoden kuluttua, kun olen saavuttanut eläkeiän (65v täällä Ruotsissa).

Minkä ikäisenä Suomessa pääsee/joutuu eläkkeelle?

Ihmettelen sitä koska täällä 50 palstalla kuulostaa olevan jo melkoisesti eläkeläisiä (ehkä sairaseläkeläisiä)?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1700
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1326
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1275
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1018
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      916
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      913
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      840
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe