Hei, olisi kiva tietää miten nukutatte vauvaanne iltaisin? Minulla on kolmekuukautta vanha poikavauva ja poika itkee usein iltaisin enkä tiedän miten rauhoittaisin häntä. Sylissä rimpuilee ja huutaa. Yleensä nukahtaa lopulta rinnalle johon en häntä haluaisi kuitenkaan opettaa. Jos teillä muilla on joitain vinkkejä miten vauvaa voisi "opettaa" nukkumaan niin kertokaa ihmeessä. Tässä vaiheessa vauvan vielä saisi totutettua johonkin kun myöhemmässä vaiheessa se voi olla hankalaa.
Vauvan nukuttaminen
5
895
Vastaukset
Mä opetin oman tyttöni reilu 2kk iässä niin että sai olla rinnalla sen aikaa että oli sopivasti unenpöpperöinen. Mahdollisimman vähin äänin ja liikkein pullolle ja siitä sitten olkapäälle röyhtäisemään. Vähän ajan päästä hämärään makkariin (hommattiin pimennysverho). Joskus oli jo tässä vaiheessa umpiunessa, joskus ei. Jos ei, peitto päälle ja katsekontakti. Eli tyttö sai luottamuksen ettei jää yksin vaan oon vieressä. Tyttö tykkää nukkua vaunuissa joten jäljittelin kädellä täristämällä "vaunujen liikettä" ja siihen sitten nukahti. Joskus menee 2 minuuttia, joskus puoli tuntia mutta tepsii. Nykyään riittää ihan silittelykin, pääasia että peitellessä tietää että olen vieressä. Ajoituksen pitää vaan olla todella oikea aina iltakylvystä lähtien, ja rutiinit on aina samat yöpuvun pukemisesta makkarin valojen sammuttamiseen ja yövalon sytyttämiseen.
Nyt tulossa hieman muutosta tähän rutiiniin koska olen lopettamassa imettämistä. Rinnan tilalle on tulossa puuro ja sitten kylpyyn, pullo, sänkyyn. Saas nähä miten tämä muutos menee.
Ja tyttö tosiaan on nyt 5 kk.- sama vika
oon nukuttanu tissille aina:(
pitäs kyl keksiä joku muu konsti kans
tuttikun ei kelpaa!!!
no eipä tää sua auttanu paljoo:DDDDDD - äiti07
Nuo nukuttamisrituaalit meillä ovat vaihdelleet pojan iän tuomien muutosten myötä... Meillä tutti käytössä joka helpottaa suuresti nukahtamista. Nyt tosin poika alkanut kiskoa sitä pois, joten yleensä rauhoitan hänet sylissä puoliuneen ja kannan omaan sänkyyn. Aiemmin hän jäi rauhassa omaan sänkyyn ja nukahti sinne itsekseen, mutta nyt tosiaan kädet elävät omaa elämäänsä ja usein kiskovat tutin pois. Joskus siinä kolmen kuukauden paikkeila alkoi poika näpeltämään kauheasti minun vaatteita mm. syödessään, joten otin käyttöön unirievun turvaa tuomaan nukahtamiseen. Sitä hän näpeltelee ja samalla se pitää kädet kiireisenä poissa tuttia näpräämästä. :D
Meilläkin on joskus ollut tuota sylissä rimpuilua ja huutoa, johon yleensä syyksi paljastuvat ilmavaivat. Silloin poika ei yhtään tykkää ola "vauva-asennossa" sylissä, ilma varmaan jää vaakatasossa ikävästi paikoilleen. Näihin vaivoihin on meillä auttanut masun hieroskelu ja jalkojen pumppaaminen.
Muuten mennään aika rituaaleilla, eli iltasyötön jälkeen sylitellään kakkaa odotellessa ja vaipanvaihdon jälkeen laitetaan yöpuku päälle. Sitten rauhoitutaan sylissä ja mennään omaan sänkyyn nukkumaan.- .......
Minä en ole opettamalla opettanut jo pienestä vain koska niin "kuuluisi" tehdä. 5kk nukutin rinnalle ja
viimeaikoina on alkanut itsellään nukahtaa myös sänkyyn, ikää 6kk. Ehkä ois pitänyt jaksaa ja raskia
huudattaa hysteeristä lasta tuntikaupalla illasta toiseen, ei toiminut meillä. Olen sitä mieltä että turhaan pelätään sitä että pieni lapsi tottuu liikaa johonkin, mielummin kuuntelen vauvan tarpeita enkä tuijota kuukausia.
- näin...
eli nukutan vauvan meidän sänkyyn tissille ja ostan sit omaan sänkyyn ku meen ite nukkuun.ensin on käyty ilta pesulla ja vaihettu yökkäri,sammutettu valot.eli selkeet iltarutiinit yleensä auttaa.saas nähä kuin nyt käy, kun oon kans lopettelemassa imetystä, kun ei pulloakaan syö...meilläkään ei vauva suostu sylin nukahtamaan...koita sitä sänkyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692010- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321363- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664