Mikä teitä vaivaa

aiaiaiaiaiaiaiai

Itse olen päässyt siihen ikään että alkaa olla pikkuhiljaa aika ostaa lapsilleni pelikone. Koska olen ollut pitkään pois pelikuvioista niin ajattelin katsoa täältä että kumpas se nyt kannattaa ostaa xbox360 vai ps3. Järkytyksekseni huomasin että keskustelupalstat ovat täynnä tämän tyylisiä keskusteluja. ps3 fani:"lällällää meidän kone on paljon parempi kuin teiden." ja xbox fani:"nii mut meidän kone on tässä asiassa parempi." Siis mitä helvettiä?!? Molemmat näyttää maallikon silmin hienolta.

Hieman historiaa. Itse aloitin palaamisen 48-bittisellä Atarilla ja Spectrumilta. Pelit olivat monipuolisia ja haastavia. Siirto Commodore 64:seen oli huikea. Pelit olivat parempia, näyttävämpiä ja niitä oli enemmän. Kun ostin Amiga viissatasen niin se jotain käsittämättömän hienoa. Siitä hienompaa oli mahdoton kuvitella.

Amigan jälkeen olen ollut pelimaailmasta ihan pihalla. Nyt kun se on taas ajankohtaista niin ajattelin katsella vinkkejä seuraaviin asioihin: kummalle löytyy enemmän/halvempia pelejä, löytyykö lasten pelejä, onko toimivuudessa moitteita/bugeja yms yms.

Jos jollain on vastauksia näihin kysymyksiin niin vastatkaa mutta te muut: lopettakaa lällättely ja nauttikaa siitä mitä teillä on. Niin ennenkin tehtiin.

2

222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ergergeg

Amiga 500 oli kyllä hieno laite!

Itse asiaan. Vaikea sanoa kummalle on enemmän halpoja pelejä. Varmaan xboxille, koska se on ollut vuoden kauemmin markkinoilla. Tosin kyllä nytkin on ps3lle paljon pelejä mitä saa jo halvemmalla.
      Xboxin hajoamisprosentti on niin korkea, että en sitä voi suositella. Muuten laite on loistava. Ps3lle ehkä mielestäni löytyy monipuolisempia pelejä. Jos ei ihan vielä niin ainakin lähiaikoinan. Yhtenä esimerkkinä Little big planet tulee jossain vaiheessa mikä varmasti toimii sekä lapsilla että aikuisilla. Ja kun kerran konetta hankit niin miksei sitten samalla voi katsella leffoja, eli ps3 bluray soitin toistaa hd tasoisia elokuvia. Jos tämä ei paina vaakakupissa lainkaan niin kannattaa harkita xboxia, sillä se on halvempi. Jos nyt vähän lapsellisempia pelejä haluaa niin nintendo wii on hyvä vaihtoehto. Pelivalikoima nyt ei tosipelaajia hirveästi tosin vakuuta. Toivottavasti tämä auttoi.

• Keski-ikäinen...

Itsekin aloittelin Atari/Vic-20/C64 -linjalla ja muistan vielä hyvin, kuinka tietokonelehtien lukijapalstat täyttyivät teksteistä tyyliin: "MSX on paras" ja Z QL grafiikkapiirit ja äänet paremmat kuin Commodoren". Joten maailma on ennallaan, nyt vain keskustelu on monikertaisempaa, kiitos Internetin...

Mutta itse asiaan. Jos lapsesi ovat vielä niin pieniä, etteivät itse osaa kerto mikä pelikonsoli olisi paras :) niin suosittelen ehdottomasti Wii:tä. Wiille on paljon enemmän pienille lapsille sopivia pelejä ja itse pelaaminen on hauskempaa, nerokkaan ohjauksen ansiosta, kuin XBOX360 tai PS3:lla. Wii on myös huomattavasti halvempi valinta.

Perheessämme on pelikäytössä PS2, PS3, PC ja Wii, itse kuitenkin pelaan lähes pelkästään Wiitä. Konsoli on myös tasan niin hyvä kuin sen pelit ovat. Kahden sadan euron erotuksella ostat aika monta peliä lisää...

Nykyisestä pelitarjonnasta pääset kärryille vaikka täällä:

http://peliarvostelu.blogspot.com/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe