Aloin tässä miettiä, että kuinka tavallista on että ylioppilaan vanhemmat kutsuvat vieraat lapsensa juhliin, kun musta tuo tuntuu oudolta. Ainakin nyt omiin kutsuihin haluaisin laittaa että kutsuja olen minä, siis ylioppilas, mutta onko se ihan yleisen tavan vastaista?
Yo-kutsut
41
30488
Vastaukset
- kutsuta!
Niin se vaan menee...
- Kultahippu
Yleensä laitetaan vain lehteen kutsu. Ja yleensä vanhemmat kutsuvat, mutta jotkut kutsuvat itse. Sen saa itse valita :)
- kajsa
Kultahippu kirjoitti:
Yleensä laitetaan vain lehteen kutsu. Ja yleensä vanhemmat kutsuvat, mutta jotkut kutsuvat itse. Sen saa itse valita :)
ainakin mun tapauksessa ei ole mahdollista kutsua lehdessä, koska suurin osa suvusta ei asu samalla paikkakunnalla kuin minä. Eli pitäisi laittaa ilmoitus miljoonaan eri lehteen, ei kiitos. Tietysti sen kutsumisen voi ajatella niinkin, että ne "maksajat" eli monissa tapauksissa vanhemmat kutsuvat..
- minä laitan
kajsa kirjoitti:
ainakin mun tapauksessa ei ole mahdollista kutsua lehdessä, koska suurin osa suvusta ei asu samalla paikkakunnalla kuin minä. Eli pitäisi laittaa ilmoitus miljoonaan eri lehteen, ei kiitos. Tietysti sen kutsumisen voi ajatella niinkin, että ne "maksajat" eli monissa tapauksissa vanhemmat kutsuvat..
menemään poikani eli lakinsaajan nimissä kun olen yksinhuoltaja. Katselin netissä kutsumalleja ja useassa tosiaan oli kutsujana vanhemmat. Osalle laitan kutsukortin ja osan kutsun suullisesti. Meilläpäin käytetään harvoin lehtikutsua.
- marenki*
Kultahippu kirjoitti:
laitat joko avoimen kutsun lehteen, jolloin kaikki kylän juoruämmät tulevat paikalle, tai rajoitat kutsumalla ystäväsi joko kortilla tai puhelimella. nykyaikaisena voit jopa käyttää sähköpostia!! x)
- on ainoat
Ylioppilasjuhlat on ainoat kekkerit joihin ei kutsuta, ketään. Niihin menevät ne, jotka haluavat.
Tietenkin voi mainita esimerkiksi puhelinkeskustelussa tai muussa vastaavassa, että "Meillä on ne pikku-Pirkon juhlat silloin-ja-silloin yhdestä seitsemään. Sopii tulla jos sopii."
Ikinä ole kuullut, että lehteen ilmoitusta laitettaisiin, saati vastaavanlaista ilmoitusta nähnyt! Olisiko ollut hullun yllytystä koko neuvo?- meilläpäin ainaki
Ei ehkä teillä niin kaupunkilaisilla, mutta kyllä meidän seudun kylissä monet pistää lehteen ilmoituksen, koska täällä melkeen kaikki tuntee toisensa. Siksi on kätevämpää laittaa lehteen ilmoitus, kuin soittaa tai postittaa kutsu joka kyläläiselle erikseen.. niin maaseudulla, että kyllä tapansa kullakin. Ei oo siis yhtään mikään hullun päästä revästy juttu! :)
Tietysti me jotkut sukulaiset erikseen kutsutaan, vaikka ne tuleeki joka tapauksessa. - lakin saava
kyllä meilläkin päin lehdessä on todella paljon kutsuja yo-juhliin! ihan yleistä se ainakin täällä on. eri asia tietenki jossaki hesarissa ilmottaa varmaan mutta elämää on sen ulkopuolellakin.
- voi ziizus
Tuo "ei kutsuta" on joku vanha takapajuinen jäänne ajalta jolloin ylioppilaita oli vähän ja totta kai silloin kaikki kylän/kaupungin asukkaat oli tervetulleita. Nykyään on epäkohteliasta olla ilmoittamatta vieraille monelta, missä ja milloin. Mistä kukin tietää monelta tulee, jos ei tiedä milloin tilaisuus koululla loppuu? Ja jos on kunnon ruokatarjoilu niin siinähän saa ostaa koko ruokakaupan tyhjäksi...
Lainaus Käytöksen Kultaisesta Kirjasta (2005): "Kuten muihinkin kodin merkkitilaisuuksiin, näihinkin (ylioppilas) juhliin vieraat kutsutaan hyvissä ajoin suullisesti tai kirjallisesti. Paikalle odotetaan sukulaisten ohella ainakin lähimpiä perhetuttuja ja sankarin parhaita ystäviä, kenties myös opettajia. Ylioppilasjuhlien kohdalla on ollut tapana, että vieraat _voivat_ pistäytyä onnittelemassa vastavalmistunutta ilman varsinaista kutsuakin."
Eli kyllä ne kutsut tulee esittää/lähettää, mutta onnittelemaan _saattaa_ tulla myös henkilöitä joita ei erikseen ole kutsuttu.
- eräs äiti
Meillä tyttö laittoi läheisille kutsukortit koska juhlat ei ole kotona. Kaverit hän pyytää suullisesti.
- ylioppilas 08
On sitten tyhmää kun tommoset pällit vastaavat, kun eivät mistään mitään tiedä "ei yo-juhliin kutsuta" plaa plaa..
No totta hemmetissä kutsutaan, ei se nyt ole hirveen kiva mennä toisten koteihin jossei niitä juhlia sitten vaikka olekaan!
Minä ainakin teen itse korttini ja omalla nimelläni kutsun. Tietenkin voi vanhempien nimelläkin, jos vanhemmat ja sinä itse niin haluat. Minun mielestäni kuitenki jos vanhemamt kutsuu niin tulee vähän sellanen hääfiilis joteski. En tiä, mut eipä sen väliä. Tee niinkuin itse haluat.
Ja lehdissähän monet ilmoittavat, mutta mä ainakin haluan itse päättää kenet haluan juhliini ja ketä en.- Toisinaan täällä
Kuule yo 08, täällä vastaa yksi pälli joka tietää ;) Eri puolilla maata, riippuen myös asutaanko maaseudulla vai kaupungissa , on erilaisia tapoja. Jossain kyläyhteisössä kuuluu hyviin tapoihin kutsua lehti-ilmoituksella. Ei haluta sulkea ketään pois. Se tulee, joka katsoo kutsun koskevan häntä. Silti tälläisessä tilanteessa voidaan myös kutsua kortilla ja /tai esim. pitkämatkaisia sukulaisia, joille tarjotaan aluksi myös ruoka.
- pohjoisessa
Meilläpäin on ainakin lehdet pullollaan kutsuja sen ja sen kotiin klo 14 alkaen juhlimaan lakkia.
Itse olen sitä mieltä, että ei tartte kutsua, koska YO-juhliin porukat tulee ja menee kuka minnekin. Lehdestä näkee, kuka saa lakin ja sinne voi mennä.
Me kutsumme ihan vaan suusanallisesti kauempana asuvat sukulaiset juhliin. Mun tuttavat ja työkamut tulee kuka haluaa, myös pojan kaverit tulevat ketkä tulevat. Ilman kutsujakin kertyy n 80 vierasta.- ymmyli
Heips! Olemme päättäneet lähettää kutsut Yo-juhliin, koska silloin voimme suurin piirtein laskea paljonko mahdollisesti vieraita saapuu ja voi suunnitella tarjoilun sen mukaan. Miksi ei kutsuja lähetettäisi, onhan se nuoren ihmisen elämässä suuri tapahtuma ja sitä taytyy juhlistaa
oikein kutsun kanssa. Tytär itse allekirjoittaa
kutsut, ovathan ne hänen juhlansa. - yo-juhliin kutsumme
ymmyli kirjoitti:
Heips! Olemme päättäneet lähettää kutsut Yo-juhliin, koska silloin voimme suurin piirtein laskea paljonko mahdollisesti vieraita saapuu ja voi suunnitella tarjoilun sen mukaan. Miksi ei kutsuja lähetettäisi, onhan se nuoren ihmisen elämässä suuri tapahtuma ja sitä taytyy juhlistaa
kutsut, ovathan ne hänen juhlansa.Meillä kutsutaan postin kautta lähetettävillä itse tehdyillä kutsuilla sukulaiset ja ystävät juhlistamaan nuoren ihmisen suurta saavutusta.Kyseessä ei ole mielestäni mikään kirpputoritapahtuma ilmoitettuna lehdessä tai puhelimessa häthätäisesti kutsutaan!!!Lisäksi kutsuun laitetaan vastauspyyntö,että suunnilleen tiedämme tarjoilumäärät.
Sukulaiset ja ystävät ympäri maata olisi aivan mahdotonta tavoittaa joka paikallislehteen laittaen kutsuja.Lisäksi muualla asuvat eivät edes välttämättä tiedä suuren kaupungin kouluja.Pitäisikö kahlata satoja nimiä läpi??!!! - Moonamoona
yo-juhliin kutsumme kirjoitti:
Meillä kutsutaan postin kautta lähetettävillä itse tehdyillä kutsuilla sukulaiset ja ystävät juhlistamaan nuoren ihmisen suurta saavutusta.Kyseessä ei ole mielestäni mikään kirpputoritapahtuma ilmoitettuna lehdessä tai puhelimessa häthätäisesti kutsutaan!!!Lisäksi kutsuun laitetaan vastauspyyntö,että suunnilleen tiedämme tarjoilumäärät.
Sukulaiset ja ystävät ympäri maata olisi aivan mahdotonta tavoittaa joka paikallislehteen laittaen kutsuja.Lisäksi muualla asuvat eivät edes välttämättä tiedä suuren kaupungin kouluja.Pitäisikö kahlata satoja nimiä läpi??!!!Me emme laittaneet kutsua lehteen, vaan kutsuimme puhelimitse sukulaisia juhliin. Haluttiin pitää vain pienet juhlat.
- Iloinen äityli
ymmyli kirjoitti:
kutsut, ovathan ne hänen juhlansa.Näin mekin menettelimme pari vuotta sitten ja aiomme vastakin, kun seuraavat pääsevät ylioppilaiksi.
Myös kutsutut olivat iloisia kutsusta, koska saattoivat näin aikatauluttaa juhliin menonsa, sillä aika monella osuu samaan iltapäivään useita yo-juhlia.
Sitäpaitsit yo-juhlathan ovat merkittävä juhla niin sankarille kuin myös koko perheelle, joka on kannustanut opiskelijaa hyvään suoritukseen ja kutsut antavat "hohtoa" tilaisuuteen.
Naapureita kävin sitten seuraavana päivänä kutsumassa suusanallisesti rääppiäisiin ja hauskaa oli.
- juhlan aika
tyttäreni halusi tehdä kutsut itse .
omalla nimellään onhan ne juhlat hänen ansiotaan.mikä minun mielestä on ihan oikein.
t. ylpeä äiti- lakki päähän keväällä
Aion lähettää sukulaisille ja tuttavilleni itsetehdyt kutsut ja ilmoittaa myös tarkan kellonajan, koska juhlat alkavat. Tosin meille tulee pieni porukka max. 15 henkilöä, joten kaikki on helppo kutsua samaan aikaan pieneenkin kotiin.
Muutenkin tarkka aika on hyvä ilmoittaa, ettei joku tule jo silloin, kun olen vielä koulussa (klo 12 asti) tai valokuvaamossa lakituksen jälkeen. (Lisäksi tarjoilukin hoituu kätevämmin, kun kaikki tulevat samaan aikaan.) - iav
lakki päähän keväällä kirjoitti:
Aion lähettää sukulaisille ja tuttavilleni itsetehdyt kutsut ja ilmoittaa myös tarkan kellonajan, koska juhlat alkavat. Tosin meille tulee pieni porukka max. 15 henkilöä, joten kaikki on helppo kutsua samaan aikaan pieneenkin kotiin.
Muutenkin tarkka aika on hyvä ilmoittaa, ettei joku tule jo silloin, kun olen vielä koulussa (klo 12 asti) tai valokuvaamossa lakituksen jälkeen. (Lisäksi tarjoilukin hoituu kätevämmin, kun kaikki tulevat samaan aikaan.)Ostin postista esitäytettyjä kutsukortteja nimenomaan yo-juhliin. Kutsujana on itse juhlakalu.
- juhlija
kutsuu itse vieraat - kutsuupa sitten suullisesti tai kirjallisesti. Jos laittaa vielä vastauspyynnön, niin voi laskea vierasmäärän (ainakin suunnilleen) ja kirjallinen kutsu muistuttaa vierasta ajasta & paikasta.
- ylioppilasss
kutsut voi laittaa lehteen vanhempien nimellä, esim.
tervetuloa poikamme Jannen
ylioppilasjuhliin
la 31.5. klo 14 alkaen
vanhempien nimet
katuosoite
sitten tietysti kustut voi lähettää postitse tai ihan vaan toivottaa ihmiset tervetulleiksi puhelimessa jne. ei varmastikaan ole yhtä oikeaa tapaa kutsua vieraat yo-juhliin, mutta mielestäni jollakin tavalla ihmisille pitäisi juhlista tiedottaa ja etukäteen kutsua paikalle
- Tarju
Hei.
Molemmat käy: voit olla kutsujana itsekin.
Lehdessä näkee kyllä useammin vanhempien kutsuja kuin juhlakalun itsensä väsäämiä. - näin,....
Ylioppilasjuhlat: Juhlan kulku
Vaikka valtaosa ylioppilaista valmistuu keväällä, uusi tutkintomuoto antaa mahdollisuuden päättää lukio-opinnot myös syksyllä. Siten lakkiaisjuhlia voi nykyisin viettää yhtä hyvin joulu- kuin toukokuussa.
Kaikki tahtovat nähdä sen hetken, jolloin tuoreet ylioppilaat painavat valkolakin päähänsä. Koska tilat ovat rajalliset, etusija annetaan ylioppilaiden vanhemmille ja lähisukulaisille. Muut voivat odotella kukitusta pihamaalla.
Ylioppilaan kotiin saa juhlapäivänä periaatteessa pistäytyä ilman erillistä kutsua. Tuttaville ja sukulaisille voi silti postitta kutsun, josta käy ilmi, mihin kellonaikaan (esim. klo 14–18) pöytä on koreana.- Vääry
Minusta tuo "lehtikutsu" on kyllä ihan ilmainen. Näkeehän sen, kuka on päässyt ylioppilaaksi ja niihin juhliin saa piipahtaa kuka vaan juomaan lasin shamppanjaa. Siellä ei ole tarkoitus viipyä eikä mitään kakkua ja piirakoita tarvitse antaa kaikille tai kenellekään.
Itse sain kutsun, jossa oli oiekin, että vastausta pyydetään siihen ja siihen mennessä. Minua ärsytti se ihan suunnattomasti. Onhan se kiva ilmoittaa, että se on sitten klo 14 alkaen. Alun perin oli jo ilmoitettu isäni kautta, että serkkuni pääsi ylioppilaaksi ja toki oletimme, että siellä voi lauantaina piipahtaa. No menemme me sinne tuosta etiketin vastaisesta kutsusta huolimatta :) - ihmetellen
Vääry kirjoitti:
Minusta tuo "lehtikutsu" on kyllä ihan ilmainen. Näkeehän sen, kuka on päässyt ylioppilaaksi ja niihin juhliin saa piipahtaa kuka vaan juomaan lasin shamppanjaa. Siellä ei ole tarkoitus viipyä eikä mitään kakkua ja piirakoita tarvitse antaa kaikille tai kenellekään.
Itse sain kutsun, jossa oli oiekin, että vastausta pyydetään siihen ja siihen mennessä. Minua ärsytti se ihan suunnattomasti. Onhan se kiva ilmoittaa, että se on sitten klo 14 alkaen. Alun perin oli jo ilmoitettu isäni kautta, että serkkuni pääsi ylioppilaaksi ja toki oletimme, että siellä voi lauantaina piipahtaa. No menemme me sinne tuosta etiketin vastaisesta kutsusta huolimatta :)AnteeksI`? Lehteen ilmoitus? En ole kuullut moisesta kyllä koskaan ja surkealta idealta se kuulostaakin. Totta kai lähetetään ihan erilliset kutsut jokaiselle kutsuttavalle tai perheelle, jonka haluaa juhliin! Kuka nyt tuntemattomien juhlinnan haluaa maksaa? Tai ylipäätään haluaa niitä juhliinsa.
Lehti ilmoitus on kyllä hieman outo ja erikoinen, itse en ainakaa laittas. Ja kyllä se ylioppilas kirjottaa oman nimensä alle niihin kutsuihin, jotka lähettää! - tapa maaseudulla
ihmetellen kirjoitti:
AnteeksI`? Lehteen ilmoitus? En ole kuullut moisesta kyllä koskaan ja surkealta idealta se kuulostaakin. Totta kai lähetetään ihan erilliset kutsut jokaiselle kutsuttavalle tai perheelle, jonka haluaa juhliin! Kuka nyt tuntemattomien juhlinnan haluaa maksaa? Tai ylipäätään haluaa niitä juhliinsa.
Lehti ilmoitus on kyllä hieman outo ja erikoinen, itse en ainakaa laittas. Ja kyllä se ylioppilas kirjottaa oman nimensä alle niihin kutsuihin, jotka lähettää!missä kaikki tuntee toisensa! Minä taas ihmettelen kovasti miksi sitä pidetään niin tavattomana o_O ihan normaalia täälläpäin. No kaupunkilaiset ei varmaankaan tajuu tätä tapaa..
- pelia
Vääry kirjoitti:
Itse sain kutsun, jossa oli oiekin, että vastausta pyydetään siihen ja siihen mennessä. Minua ärsytti se ihan suunnattomasti. Onhan se kiva ilmoittaa, että se on sitten klo 14 alkaen. Alun perin oli jo ilmoitettu isäni kautta, että serkkuni pääsi ylioppilaaksi ja toki oletimme, että siellä voi lauantaina piipahtaa. No menemme me sinne tuosta etiketin vastaisesta kutsusta huolimatta :)"Sen takia lehdessä julkaistaan ylioppilaat!
Minusta tuo "lehtikutsu" on kyllä ihan ilmainen. Näkeehän sen, kuka on päässyt ylioppilaaksi ja niihin juhliin saa piipahtaa kuka vaan juomaan lasin shamppanjaa."
Se että valmistuu ylioppilaaksi ja nimi julkaistaan lehdessä EI TARKOITA automaattisesti että kyseinen henkilö järjestää juhlat, tai juuri sinä päivänä kun saa lakin. Joku voi järjestää ne vaikka seuraavana päivä, syystä tai toisesta. Ja kuka kumma haluaa ostaa 50 pulloa shampanjaa jotta jokainen kelle päähän pälkähtää voi tulla lasillisen pummaamaan. Meillä tuo ei edes toimisi, kun ei ole mitään kuohujuomaa edes tarjolla... eikä juhlat kotona...
"Itse sain kutsun, jossa oli oikein, että vastausta pyydetään siihen ja siihen mennessä."
Tämä johtuu siitä, että kyseessä oleviin juhliin tarvitaan mahdollisimman tarkka osallistujamäärä syystä tai toisesta. Esim. ruokia ja juomia voi näin helpommin varata sopivat määrät, jos ei halua pitää pelkästään jotain laimeita kakkukestejä. Jos juhlat eivät ole kotona vaan esim. jossain pitopaikassa, vaativat nämä tarkan osallistujamäärän muutamaa päivää ennen juhlia, jotta tekevät riittävästi ruokaa ja osaavat laskuttaa oikein.
Ainut tilanne missä tuo "ei kutsua" toimii on, jos "juhlat" koostuvat pelkästä kahvista ja kermakakusta. Ja siltikin kutsumatta jättäminen on epäkohteliasta ja välinpitämätöntä "minäminä"-ajattelua, vähän niinkuin että:
_Kaikkihan sen tietää että mä pääsen tänään ylioppilaaksi! Se lukee lehdessä niitten muiden 10 000 ylioppilaan joukossa! Ja että ne juhlat on siis äitin luona vaikka asunkin iskällä ja että sen tilaisuus koululla loppuu kello 13 ja mä meen kuvattavaksi ja oon sitten paikalla kello 15! Ei mun tarvii lähettää kutsuja!_
Mutta joo siis jos haluat näyttää sadan vuoden taa jämähtäneeltä "juntilta" niin älä ihmeessä vaivaudu esittämään kutsuja...
- ajnu
No mä ainakin laitoin kutsut ihan omalla nimelläni, eikä oo yksikään mummo valittanu, et se ois ollu väärin. Ja meidän suku on sentään konservatiivisin ikinä!
Monista edellisistä vuosista muistan, että moni muukin on kutsunut itse vieraansa, ei vanhemmat, vaikka kyllähän vanha tapa ja käytöskirjan sana taitaa olla, että vanhempien pitäisi kutsua. - Estatina
Kaipa tuo lehdissä kutsuminen on enemmän paikkakuntakohtaista. Varmaan lähinnä pieneillä paikkakunnilla, jossa kaikki tuntevat enemmän tai vähemmän toisensa.
Meillä pienessä maalaiskunnassa paikallislehdissä on kyllä paljon kutsuja. Minunkin juhliini aiotaan näin kutsua, mutta sellaisille sukulaisille, jotka eivät seudulla asu, laitetaan kyllä erikseen kutsut.- Paljon vieraita
En tosiaankaan laittaisi kutsua Hesariin. Huh ! Vieraita kyllä saattaisi tulla satoja tai peräti tuhansia ja skumppaa kuluisi....
Ei olisi meillä sellaiseen varaa aikä tilaa.
Lähetämme kutsut toivotuille vieraille ja ne allekirjoittaa juhlittava itse. Sitten vaan parasta pöytään ja iloista mieltä.
- minä vaan
kun siskoni tytär kirjoitti ylioppilaaksi laitoin hänelle onnittelut tekstiviestinä. häneltä tuli vastauksena kiitos ja samassa viestissä luki: juhlat ovat hänben kotonaan (ei asunut enää kotona) ja viesti jatkui: tiedäthän että ylioppilasjuhliin ei kutsuta erikseen.
näin oli myös hänen vanhempien sisaruksien kohdalla käytäntö
toinen tapaus oli kun meidän tuttujen tytär kirjoitti ylioppilaaksi, hän laittoi tekstiviestillä kutsun.
Niin että tekee niin kuin itse parhaaksi näkee.- niinkuin
me emme ota vieraita vastaan kotonamme.juhlat ovat kuitenkin mukava tilaisuus tavata sukulaisia joita ei ole aikoihin nähnyt.olemme lähettäneet kutsut sillä juhlat järjestetään laivalla jossa on myös ruokailu olemme pyytäneet vastauksen ja laivalle on myös saavuttava tiettyyn aikaan. ei tässä voi olla yhtä sääntöä. me ainakin teemme niinkuin se on meille paras.
- ninnuwii
kutsun kaikki omalla nimelläni.. kauempana asuvat sukulaiset "ns" tärkeät vieraat kutsutaan kirjallisella kutsulla ja sen jälkeen lehteen ilmoitus.. tämä siksi että että tulioita on paljon ja näin mahdollisuus hieman porrastaa mihin aikaa vieraita saapuu.. eli lahteen ja kutsuihin hieman eri ajat, niin ei pieneen asuntoon tule liian suurta ruuhkaa kerralla..
Meillä oli niin, että sukulaisia ja ystäviä kutsuttiin kortilla. Näin siksi, että vieraiden lukumäärä oli sen verran suuri, että olimme porrastaneet, ketkä tulevat milloinkin. Meillä tarjottiin ruokaa ja kahvia. Oli meille helpompaa juuri tuon ruoan takia. Sitten ylioppilas itse sai kutsua omia kavereitaan. Toki meille sai tulla kutsumattakin, jos tahtoi, emme kääntäneet ovelta. :)
Mutta kukin tekee tavallaan ja niin kuin itselle on paras.- ajtulkselle
kisse89 kirjoitti:
Meillä oli niin, että sukulaisia ja ystäviä kutsuttiin kortilla. Näin siksi, että vieraiden lukumäärä oli sen verran suuri, että olimme porrastaneet, ketkä tulevat milloinkin. Meillä tarjottiin ruokaa ja kahvia. Oli meille helpompaa juuri tuon ruoan takia. Sitten ylioppilas itse sai kutsua omia kavereitaan. Toki meille sai tulla kutsumattakin, jos tahtoi, emme kääntäneet ovelta. :)
Mutta kukin tekee tavallaan ja niin kuin itselle on paras.Meillä on yhdet juhlat vietetty noin kymmenen vuotta sitten. Kaikki koulun valmistuvat laittoivat lehteen kutsu ja myöhemmin kiitos ilmoituksen. Kaupallista sanon. Tuo ei toistu tänä keväänä.Syy siihen että kaikkia myös muihin ammatilliset opinnot ja vastaavat valmistuvat ilmoitettaisiin samanarvoisesti, usein ne ilmoitetaan jälkikäteen.
Mutta miten on kun täällä on tapana olla yhteinen lista johon voivat pistää onnittelunsa, näytti viime vuonna olevan yleisesti viiden euron luokkaa. Siis nimellinen kortin hinta.En kyllä kehtais mennä juhlimaan kyseisen henkilön luo jos tuollaisella summalla muistaisin.Oli sellaisiakin joiden nimi oli viivattu yli. Ovatko ne niitä jotka itse kieltävät rahankeruun sen vuoksi etteivät järjestä juhlia. Olenkin ostanut aina lahjan jos on niin tuttu että pistäydyn paikan päällä. Tässä mietityttääkin se että pitääkö tuo lista kieltää jos ei yleistä kutsuakaan laita, mitä mieltä olette, itse sen tekisin mutta kun en ole itse se juhlia niin voinko sen tehdä hänen puolesta koska juhlat myös maksan ? - "PIIPAHTAA"!
ajtulkselle kirjoitti:
Meillä on yhdet juhlat vietetty noin kymmenen vuotta sitten. Kaikki koulun valmistuvat laittoivat lehteen kutsu ja myöhemmin kiitos ilmoituksen. Kaupallista sanon. Tuo ei toistu tänä keväänä.Syy siihen että kaikkia myös muihin ammatilliset opinnot ja vastaavat valmistuvat ilmoitettaisiin samanarvoisesti, usein ne ilmoitetaan jälkikäteen.
Mutta miten on kun täällä on tapana olla yhteinen lista johon voivat pistää onnittelunsa, näytti viime vuonna olevan yleisesti viiden euron luokkaa. Siis nimellinen kortin hinta.En kyllä kehtais mennä juhlimaan kyseisen henkilön luo jos tuollaisella summalla muistaisin.Oli sellaisiakin joiden nimi oli viivattu yli. Ovatko ne niitä jotka itse kieltävät rahankeruun sen vuoksi etteivät järjestä juhlia. Olenkin ostanut aina lahjan jos on niin tuttu että pistäydyn paikan päällä. Tässä mietityttääkin se että pitääkö tuo lista kieltää jos ei yleistä kutsuakaan laita, mitä mieltä olette, itse sen tekisin mutta kun en ole itse se juhlia niin voinko sen tehdä hänen puolesta koska juhlat myös maksan ?Meillä ei ole mitään juhlia, en ole edes siivonnut! Enkä siivoa. No, sehän on sen mo9ka joka tulee vaikka ei kutsuta! Lukee vaan listaa läpi paikkakunnan lehestä taio iltalehdistä että toikin on pässy, sinne!
Mulla ei ole ketä kutsua! Siks en kutsu. - ei saa tulla!
"PIIPAHTAA"! kirjoitti:
Meillä ei ole mitään juhlia, en ole edes siivonnut! Enkä siivoa. No, sehän on sen mo9ka joka tulee vaikka ei kutsuta! Lukee vaan listaa läpi paikkakunnan lehestä taio iltalehdistä että toikin on pässy, sinne!
Mulla ei ole ketä kutsua! Siks en kutsu.joo, älkää tulko, jos ei oo kutsuttu, jotku haluaa pitää juhlat perhepiirissä, ei sinne saa ängetä, sillon pilaatte juhlat ja annatte vaan pahan mielen, sillon pääosassa ootte te.
- 3 yo:n äiti
ovat mahdollisia. Se, mikä teille sopii, neuvottelet vanhempiesi kanssa yhteisestä sävelestä. Onnittelut ja hauskoja hetkiä:)
- ylioppilaan äiti
tuttavani lapsi pääsee ylioppilaaksi ja hän asuu isänsä kanssa,olin aivan pöyristynyt kun kuulin että äidin puolelta isovanhempia ei ole kutsuttu juhliin,ainoastaan äiti uuden perheensä kanssa ja äidin siskon perhe. Kutsujana oli ylioppilas itse mutta luulen että hänet oli määrätty näin tekemään. tämä on todellinen pohjanoteeraus,säälittävää.
- Anonyymi
Kyllä vanhemmat kutsuu jos vain on olemassa vanhemmat, sitten voi itse kutsua jos ei vanhempia erään ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1233982Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3142049Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481811- 1051727
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21710IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4391661Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4431518Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441266MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar531252Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4401218