Pysyvä/tilapäinen

tinnitus, kokemuksia

Menneenä lauantaina kävin kavereiden kanssa yökerhossa. Yksi kappale alkaessaan soi voimakkaasti ja korviin teki kipeää vähän aikaa, sitten kipu katosi. Parin tunnin jälkeen kun lähdimme yökerhosta, huomasin oikean korvan tinnittävän. Pidin sitä normaalina kovan melutason muistaen. Kaveri sanoi, että ellei muuta niin yön yli nukuttuasi se on hävinnyt. Vaan eipä ollut. Tänä aamuna herätessä korva edelleen tinnitti. Monenlaisia tunteita on pyörinyt päivän mittaan, mutta tähän mennessä olen sopeutunut tinnitykseen, ettei se normiaskareissa päivän mittaan haittaa, mutta illalla päivän äänten hiljetessä tinnityksen taas kuulee ja on aika turhauttavaa/masentavaa jos pitäisi vielä illalla keskittyä johonkin, hiljaisuuden vallitessa. Saati taas herätä siihen fiilikseen aamulla, että herätyskellon lisäksi korva soi. Kenelläkään tietoa/kokemuksia tinnituksesta, milloin sen voi ymmärtää pysyväksi ja minkä ajan jälkeen se vielä voi hävitä? Miten olette tottuneet suhtautumaan tinnitukseen, tuleeko negatiivisia fiiliksiä missään vaiheessa tai ehkä positiivisia? Itse kun koitan positiivisia puolia ajatella, niin ehkä itsestä tulee vähän aikaansaavempi kuin ennen ettei tarvi itsekseen jäädä tinnitusta kuuntelemaan, mikäli se nyt pysyväksi jää. Huomenna lääkäriin joka tapauksessa.

1

688

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huoleen vielä

Moi, olin n. vuosi sitten näihin aikoihin keikalla, enkä tyhmänä pitänyt korvatulppia siellä, koska ne jäivät kotiin.

Tinnitus oli todella suurta heti keikan jälkeen ja aamulla ihmettelin, että miksi se ei ollut hävinnyt, niin kuin yleensä aina yön yli nukuttuani. Kärsin tinnituksesta n. 5-6 kuukautta, aina iltaisin ahdistus oli suurimmillaan. Minua kuitenkin auttoi esimerkiksi radio niin, ettei se ollut tavallaan millään kanavalla vaan siitä kuului vain tasainen ääni, joka peitti oman tinnitukseni.

Parhaiten pääset siitä eroon, kun et pistä koko ajan sormia korviin ja yritä kuunnella, että vieläkö soi. Itse tein kyseistä, ja siksi tinnitus pysyikin niin kauan.

Nykyään kaikki oireet ovat hävinneet, mutta keikoilla ja baarissakin tulee aina pidettyä korvatulppia, olen myös pakottanut poikaystäväni pitämään tästä lähtien aina korvatulppia.

Sinulla ei ole vielä syytä huoleen, uskon että pääset eroon tinnituksesta. Itsekin kävin oireiden alettua muutaman viikon sisällä lääkärissä, joka totesi että kaikki on kunnossa. Silti tinnitus jatkui minun kohdallani n. puolisen vuotta.

Voimia, tiedän että ahdistus on varmasti suuri, mutta sinulla on vielä suuri mahdollisuus päästä vaivasta kokonaan eroon!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      57
      5775
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      77
      2983
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      22
      2238
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      1985
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      1848
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1833
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1569
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      83
      1182
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1181
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      75
      1026
    Aihe