Työpaikkakiusaus?

Puukkojaakko

Ymmärrän sen, että lapsena voi saada elinikäisiä vammoja kiusaamisesta ja sellaisesta, mutta en voi ymmärtää käsitettä työpaikkakiusaus.

Jos mua kiusattaisiin työpaikalla siten, että se aiheuttaisi vaikkapa unettomuutta, löisin puukolla kiusaajaa. En epäröisi hetkeäkään ja ennen antautumista poliisille kävisin pelotteleen kiusaajan vaimoa ja lapsia, että he todella pelkäisivät. Vankilasta vielä soittelisin, että kohta olen taas vapaa ja tulen polttamaan teidän talon ja laitan pedofiilit teidän lastenne perään.

Onko kovaa tekstiä? On varmaan sellaisen mielestä, joka on tottunut sysäämään vastuun toisille. Milloin huudetaan esimiehiä ja milloin poliiseja apuun. Kaikista naurettavinta on "keskustella kiusaajan kanssa" asiasta. Hä? Mitä helevettiä?
Kiusaaja ei tarvi kuin puukkoa ja mitä sitten, vaikka saattaa joutua käräjille. Onpahan ainakin ottanut työvoiton kiusaajasta eikä tarvi koskaan pelätä kiusaamista.

4

916

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • häpeä.

      Oikealla palstalla olet. Sen jälkeen kun puukkoasi vilautat, ei todellakaan tarvi kärsiä työpaikkakiusaamisesta. Töitä et enää saa ja vankilassa kiusaamista vasta onkin.

    • entä ilahdut?

      Hei nimimerkki "Puukkojaakko",

      Kirjoitit tekstissäsi seuraavasti:

      "Jos mua kiusattaisiin työpaikalla siten, että se aiheuttaisi vaikkapa unettomuutta, löisin puukolla kiusaajaa. En epäröisi hetkeäkään..."

      Mikäli suhtaudut noin sinuun kohdistuvaan kiusaamiseen, niin ole ystävällinen ja kerro etukäteen työkavereillesi että mikä tai mitkä asiat sinusta tuntuvat kiusaamiselta tai mikä ottaa päähän.

      Ole sen verran reilu. Esimerkiksi joku saattaa suuttua siitä kun hänen ikiomasta kahvimukistaan on joku epähuomiossa ryystäny sumpit

      tai vastaavasti eräs työkaveri suuttui minulle ja mökötti 2 viikkoa kun en ollut huomannut eräänä aamuna (hyvin harvinaista!! siis etten ollut huomannut) sanoa hänelle lainkaan "huomenta!"

      Eli joskus voi omaa hölmöyttään tai tietämättömyyttään tulla loukanneeksi jotain, eikä edes tajua miksi toinen on loukkaantunut.

      Siksi on hyvä että sanoo suoraan jos joku asia on jäänyt kismittämään. Asia voidaan puhua, korjata ja ehkä jopa nauraa yhdessä koko sotkulle ja jatkaa eteenpäin. Ilman mitään puukkojaakko-meininkiä. Väkivaltaan ei kannata turvautua. Koskaan. Käytetään mieluummin päätä kuin nyrkkejä.

    • sinä...

      kova kaveri. Oikein pelottaa. Hohhoijaa....

    • PuukkoPerttiini

      Kuinka on, oletko jo työpaikka kiusaamisen uhri kun täällä tollasta paskaa kirjottelet?
      Ei kukaan ota vakavasti tollasta skeidaa, opettele puolustamaan itseäsi verbaaalisesti äläkkä alistu mihin tahansa. Se on juttu joka toimii, ei se että kirjottelet tänne jotain hei mä tapan kaikki skeidaa. Jos oikeesti tuntuu siltä painu lääkäriin. Kortit jotka tulevat käteen elämässä ovat välillä täyttä kakkaa mutta so? Sellasta se elämä on. Ei siihen puukottelut auta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2338
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1902
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1363
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1250
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1225
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      16
      1150
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1091
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1045
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1024
    10. 13
      1010
    Aihe