Purjeveneen lasikuitukanteen, joka on päällystetty liukastumisen estämiseksi "ryppyisellä" vinyylillä tms. on ilmestynyt mustia täpliä. Joku tietävä kertoi sen olevan sammal-kasvustoa. Millä sen saa poistetuksi?
Kannen puhdistus
6
4381
Vastaukset
- myydään alan liikkeissä
- se on
aina tullut hohtavan valkoiseksi.
- ratkaisu?
Painepesurilla lähti ainakin meidän veneen kannesta. Tiukimpaan jämähtäneet sain pois cleanerilla ja puhdistavalla vahalla. Muutamassa paikassa oli niin tiukassa, että mitkään aineet eivät tehonneet (tuhoamatta kantta).
- että höyrystämällä
... lähtisi kaikenlainen töhnä. Siis sellaisella painelaitteella, josta tulee vesihöyryä. En ole itse vielä kokeillut, mutta tarkoitus olisi, kun sama ongelma omassa paatissa.
- parasta jälkeä
oksaalihapolla ja unohda muut konstit.
- eppueppu
Hyvä höyrypesuri kotikäyttöön maksaa maltaita.
Tälläisen saa vuokrattua hyvin varustetuista liikkeistä. Se sopii sohvan ja auton penkkien puhdistuksee.Miksi veneen kannen puhdistamisen?
Veneen kannelle käytä Yact cleaner (Hempel) ja mekaanista harja pesua. Painepesuri hyväkin, mutta onko liian kova ja voimakas vesipaine hyväksi muovi-, lasikuitu- puupinnoille?
Itse en käyttäisi muuta kuin mekaanista, harjaa ja hankaus hyvän pesuaineen kanssa ( katso yllä) ja huuhtelu runsaan veden kanssa. Kannelle ei vahaa "jalan alle oleville pinnoille" vaikka perämiesvaimo kuinka haluaisi, kiiltävää pintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043558
- 623207
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342704- 822507
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422134- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706