Muistan erään keskustelun vanhoillislestadiolaisten kanssa. Eräs kertoi siinä kun hänen sisarensa oli monia vuosia sitten eronnut tuosta yhteisöstä ja kuinka hänen kummitätinsä edelleen joka vuosi lähetti tuolle entiselle lestaadiolaiselle joulukortin johon kirjoitti joulutoivotukset ja viestin miten toivoi hänen palaavan lestaadiolaisuuteen. Vaikka tuo entinen vl ei tykännyt siitä että tuo kummi lähettää aina tuollaisen kortin ja oli pyytänyt useaan kertaan lopettamaan, ei tuo kummitäti suostunut lopettamaan vaan jatkoi vaan. En tiedä jatkaako nykypäivänä =)
Kaikki vl:t olivat tuossa keskustelussa sitä mieltä, että noin tuleekin toimia ja että hyväähän vain tuo kummitäti tarkoittaa.
Eikö tuossa mennä jo liian pitkälle, eikä kunnioiteta millään lailla toisen ihmisen vakaumusta! Eikö vl:lle kuulu toisen ihmisen kunnioittaminen?
Minä olisin vetänyt oikeusjutun tuollaisesta häiriköinnistä jos ei suostu monen pyynnön jälkeen lopettamaan.
postikortti
6
651
Vastaukset
- Mitäs jos
tuollaisista asioista oikeusjuttuja vedettäisiin, kaikki jutut tukkisivat koko oikeuslaitoksen. Taidat olla tosi hankala henkilö. Toivominen ei ole rikos Suomessa :)
- ja noin
jonninjoutavan asian vuoksi!!! Et taida tietää mitä siellä "käynti" maksaa?
- kuului:
Eikö vl:lle kuulu toisen ihmisen kunnioittaminen?
- yx tyyppi
Kyllähän toi rassaa tommonen. Mutta täytyy muistaa että tää on ilmeisesti osa vl-kulttuuria että toisten rajoja ei kunnioiteta. Kyllähän tuolla rauhanyhdistysläisyydessä tavallaan yksityiset asiat on julkisia ja sä voit milloin vaan joutua narautetuksi jostain mikä kuuluu vain sulle itsellesi. Joten ei ne veikkoset sitten tajua sitä että toisten rajoja pitäis kyllä oikeasti kunnioittaa kun elävät vähän sellaisessa tässä asiassa kieroonkasvaneessa kulttuurissa.
En mä kyllä oikeuteen tosta lähtisi. Ehkä pitää vaan tunustaa ettäonhan se hemmetin uuvuttavaa tää rajanveto tollaisten ihmisten läheisyydessä. Olen itse ex-vl ja minäkin olen sitä mieltä, että tuossa tapauksessa kummitäti tarkoittaa varmasti ihan hyvää.
Toki toisen tahdonilmaisua pitää kunnioittaa, mutta on kyllä todella pientä jos saa kerran vuodessa joulukortin missä toivotaan ihmisen palaavan vl-uskoon.
Itse ymmärtäisin kyllä tuon kummitädin yrittävän vain tarjota sitä parasta mitä hän kokee että hänellä on tarjottavana. Samanlaisia "tätejä" ja miksei "setiäkin" löytyy varmaan jokaisesta uskonnollisesta joukosta. Heidät pitää ymmärtää paikalleen.
>> Minä olisin vetänyt oikeusjutun tuollaisesta häiriköinnistä
Siis nostaisit oikeusjutun siitä, että joku muistaa sinua kerran vuodessa kortilla?!? Ei ehkä ihan riitä täyttämään rikoksen tunnusmerkkejä;D- ämmä
haluat pitää keskustelun asialinjalla. Jos me ihmiset kaikista meitä ärsyttävistä asioista täällä toisia morkkaillaan, niin oomme pitkän tien päässä vasta. Please ! käyttäkäämme myös tätä järkivähäämme ja hilikkua ymmärtämystämme....lähimmäisiämme kohtaan...ei heidän tarvi aina meidän mieliksemme olla... !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h493295- 342945
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062751Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv402491Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.511945Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151589- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061297- 1801231
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070