naamassa hilseilee.. nyt pahemmin kuin talvella. Saakelin siitepöly. Mitä teen? Tavalliset perusvoiteet ei imeydy vaan ihossa on sellanen kuiva
muuri joka ei pehmene.
Aqualan öljykään ei imeydy vaikka yöksi laitan. Mikä voide pehmittäisi allergiasta kuivuvaa ihoa?
hilseilevä iho
13
1940
Vastaukset
- sitä...
Kuori sitä ihoasi tai kuivaharjaa, mutta muista olla varovainen.
- 266236
iho vaan ärtyy ja kuivuu lisää... jostain pitäisi hyvä tuote löytää joka ns poistaa sen kuolleen ihosolukon hellästi. Ei kuorimalla saa kasvoista pois noita hilseilyjä. Kirvelee vaan ja punoittaa kun olen mikrokuituliinalla kokeillut.
- liina?
266236 kirjoitti:
iho vaan ärtyy ja kuivuu lisää... jostain pitäisi hyvä tuote löytää joka ns poistaa sen kuolleen ihosolukon hellästi. Ei kuorimalla saa kasvoista pois noita hilseilyjä. Kirvelee vaan ja punoittaa kun olen mikrokuituliinalla kokeillut.
Mikrokuituliina ei todellakaan ole sopiva kasvoihin. Sehän on keinokuitua, eikä sovi ollenkaan varsinkaan kuorintaan. Osta oikeaa hellävaraista kuorinta-ainetta tai pehmeä harja, jolla harjaat ihoasi kevyin pyörivin liikkein tai kokeile froteepyyhkeellä - mutta ei mikrokuituliinalla. Se hilseilevä iho on kuollutta ihosolukkoa, joka ei millään voiteella lähde iholta minnekään. Mieluumminkin paakkuuntuu entistä tiukempaan ihoon, kuten olet huomannut.
Apteekista saa sellaista kasvovettä kuin Aco salicylic tonic. Sitä voisit kokeilla. Minun ihoani se yllättäen pehmitti. Kuivaharjaus on kuitenkin ainakin minulle ollut paras ihon pintakuivuuden poistaja. Se kun vilkastuttaa myös verenkiertoa samalla kun poistaa sitä kuollutta ihosolukkoa. - 464646
liina? kirjoitti:
Mikrokuituliina ei todellakaan ole sopiva kasvoihin. Sehän on keinokuitua, eikä sovi ollenkaan varsinkaan kuorintaan. Osta oikeaa hellävaraista kuorinta-ainetta tai pehmeä harja, jolla harjaat ihoasi kevyin pyörivin liikkein tai kokeile froteepyyhkeellä - mutta ei mikrokuituliinalla. Se hilseilevä iho on kuollutta ihosolukkoa, joka ei millään voiteella lähde iholta minnekään. Mieluumminkin paakkuuntuu entistä tiukempaan ihoon, kuten olet huomannut.
Apteekista saa sellaista kasvovettä kuin Aco salicylic tonic. Sitä voisit kokeilla. Minun ihoani se yllättäen pehmitti. Kuivaharjaus on kuitenkin ainakin minulle ollut paras ihon pintakuivuuden poistaja. Se kun vilkastuttaa myös verenkiertoa samalla kun poistaa sitä kuollutta ihosolukkoa. - 364664
liina? kirjoitti:
Apteekista saa sellaista kasvovettä kuin Aco salicylic tonic. Sitä voisit kokeilla. Minun ihoani se yllättäen pehmitti. Kuivaharjaus on kuitenkin ainakin minulle ollut paras ihon pintakuivuuden poistaja. Se kun vilkastuttaa myös verenkiertoa samalla kun poistaa sitä kuollutta ihosolukkoa.siis turha ostaa mitään kuorinta-aineita koska naama tulee tulipunaiseksi.
hilseily on ihon tapa pooistaa sellaista vaikeeasti käsiteltävää molekyyliä kuin kolesteroli pois kehosta. koleterolia ei voi aineenvaihdunta hajoittaa. Se täytyy erittää ihosoluina siis hileseenä tai sappihapoissa tai konjugatteina. mahdolisesti tarkka rasva-aineiteen uudelleen arviointi dieetissäsi voisi muuntaa ihon kiihtyneen kolesterolin erittämisen. Vähennä koviaravoja, älä syö paistettuja rasvoja, keitä mieluummin ruoka . katkeilleet rasvahapot paistissa ovat kovaa rasvaa. Vaikka olisivat oliiviöljystä alunperin.Maitorasvojen rasvahapot muutuvat kolesteroliksi. Käytä kevytmaitotuotteita, laihoja juustoja, korkeintaan 17% kovaa juustoa. Kaikki valkoinen ihra - vältä sitä. Käytä kalaa ja laihaa lihaa. Älä raavi, hinkkaa tai hiero ihoa , älä käytä sellaisia riivinharjoja. Hoida ihosi kuin vauvan ihoa, siis pese miedolla vedellä, ei liian kuumalla, ei liian kylmällä. Käytä saippuaa harvoin, etei ihon lipidit liikaa lähde pois , mieluummin laimennettua suihkushampoota. Käytä kylmänä rapsi- tai oliivi öljyä salaattiin ja ruoan lisänä. Jalat: KAtso että sukat ovat aina kuivat ja hyvät eikä kengät hiosta. Vältä kaikkea ihon ledeeraamista. Ajattele että se on herkkää kuin silmäteräsi sarveiskalvo.
- 364664
Olen kyllä perehtynyt syömiseeni mutta siitepöly tekee sen että iho hilseilee.. Ja ongelma on vain että mikä voide sopii koska mikään kokeilemistani ei ole ollut hyvä. Pintakuivuus lisääntyy kun laitan voiteita. Kai olen niin herkistynyt kaikille voiteiden aineille että ne lisäävät pintakuivuutta.
Nuo kasvisöljyt eivät oikein sovi kun olen ristiallerginen, vilja-allerginen ja keliaakikko.
Ehkä myöskin maito aiheuttaa allergiaa.
Miten vähennän kolesterolin määrää kehossa? - sopii..
364664 kirjoitti:
Olen kyllä perehtynyt syömiseeni mutta siitepöly tekee sen että iho hilseilee.. Ja ongelma on vain että mikä voide sopii koska mikään kokeilemistani ei ole ollut hyvä. Pintakuivuus lisääntyy kun laitan voiteita. Kai olen niin herkistynyt kaikille voiteiden aineille että ne lisäävät pintakuivuutta.
Nuo kasvisöljyt eivät oikein sovi kun olen ristiallerginen, vilja-allerginen ja keliaakikko.
Ehkä myöskin maito aiheuttaa allergiaa.
Miten vähennän kolesterolin määrää kehossa?Lakkaa jo uikuttamasta. Totta helvetissä ne ruokaöljyt sopii. Tunge vaikka raakana kurkustasi alas, niin ei tarvitse koko ajan valittaa.
- minex
Sibicort? Meillä se tehoaa kuuriluontoisesti todella hyvin..
- 3884747
Lääkäri on sanonut ettei saisi ja olen joskus laittanut mutta seurauksena on myös pintakuivuutta ja katkenneita verisuonia.
- hoitoon
3884747 kirjoitti:
Lääkäri on sanonut ettei saisi ja olen joskus laittanut mutta seurauksena on myös pintakuivuutta ja katkenneita verisuonia.
Sinä olet huvittava! Eihän sinulla ole pienintäkään tarkoitusta saada apua. Haluat olla sairas ja päästä valittamaan siitä - sehän se on se pääasia. Luulenpa, että olet enemmän pään sisäisen kuin ulkoisen hoidon tarpeessa.
- minex
3884747 kirjoitti:
Ai, meillä kyllä allergia- ja astmalääkäri on sanonut pojalleni, että voi kuuriluontoisesti käyttää. Itse olen myös koko lapsuuden käyttänyt,ns maitorupi, mulla nyt 45 v. ei ole mitään verisuoni ym pintakuivuus juttuja, ikäsikseni ihan hyvä ja sileä iho kasvoissa.
- ehdottomasti.
Kyllä se on niin, että lääkäriin on mentävä, jos iho noin oireilee eikä apua ole löytynyt kotikonstein tai apteekin konstein. Ja apteekistapa kannattaa apua kysyä, jos et sitä vielä ole tehnyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446