Mikä on mielestänne normaalia yhteydenpitoa exään? Omasta mielestäni ei ole kyllä tarpeen pitää mitään yhteyttä, eihän sitä muuten pääse siirtymään eteenpäin. Mieheni exä soittelee hänelle päivittäin, ja eihän mieheni "voi" olla vastaamatta hänelle. Kun he ovat "kavereita". Mies sanoo, ettei halua naista takaisin, ja kyllähän sen uskon, koska nainen petti häntä useasti, mihin suhde lopulta kaatuikin... Mutta naisesta en olisi niin varma. Mies suuttuu, kun hermostun asiasta, koska hänestä minulla ei ole mitään syytä huoleen. Olenko siis kohtuuton, ja pitäisi vain sietää?
Exästä
10
2503
Vastaukset
- Anne
Ei todellakaan tarviis pitää mitään yhteyttä...
Semmonen tarpeettomista asioista soitteleminen rassaa muakin. Kun soitellaan ihan päivänselvistä asioista, mitkä osaa kyllä ihan itekkin hoitaa.. Tietysti jos on vielä yhteistä omaisuutta, mikä pitää jakaa tms , on pakko soitella. Jos kerran miehellä ei ole mitään tunteita exäänsä kohtaan, miksei sitä voi tehdä selväksi, ettei soitella enää??? Mun mieheni exä soittelee myös... Ja mua ainakin ihmetyttää kun ollaan niin hyvää kaveria ja niin edespäin... Kuitenkin tää mun miehen exä oli myös pettänyt. Vähän aikaa sitten vielä se oli kielletty puheenaihe :? Kannattais selvittää asiat ennenkun ottaa uuden akan/miehen.- Tellu
Kannattaisi tosiaan setviä ero ensin, ennen kuin alkaa uuteen suhteeseen. Mieheni ex ei tätä ole tehnyt ja sen tulokset näkyvät nyt: entisen uusi seurustelukumppani ei enää olekaan niin ihana ja minun mieheni onkin tulilinjalla. Aika kun kultaa muistot ja entinen uskoo sittenkin vielä rakastavansa minun miestäni :) Itsepä on soppansa keittänyt...
- Tellu
kuin meikäläisellä. Erotuksena on se, että mieheni ex lähettää yleensä miehelleni kasakaupalla tekstiviestejä. Ei sentään rohkene soitella. Kyseinen nainen petti miestäni ja uskoo silti olevansa edelleen hänen paras ystävänsä :)Ja ehdottipa vielä miehelleni, että "eikös voitaisi yrittää vielä" :) Ajattele, seurustelevalle miehelle. Mieheni ei haluaisi olla hänen kanssaan tekemisissä, mutta ex ei sitä tunnu käsittävän. Olen silti yrittänyt kannustaa miestäni olemaan asiallinen exälleen niissä harvoissa viesteissä, jotka hän exälleen lähettää, koska entisellä tuntuu olevan todellisia vaikeuksia oman itsensä ja erosta ylipääsemisen suhteen. Uskon, että minun hermoilemiseni exän yhteydenotoista saisi mieheni vain epävarmaksi meidän suhteestamme.
Ihme sinänsä, että miehesi viitsii jutella jatkuvasti (?) exänsä kanssa vastaavan jälkeen. Ehkäpä hän kuitenkin on niin vahva ihminen, että todella kykenee antamaan anteeksi ja unohtamaan kokemansa vääryydet. Eihän se hänen vikansa ole, että entinen on sellainen kuin on ja soittelee jatkuvasti.
Itsellänikin oli aluksi pieni mustasukkaisuuden piru sydämessä, mutta se meni nopeasti ohi, koska mieheni piti minut ajantasalla entisensä yhteydenotoista. Tämä entinen nainen kun vielä oletti mieheni lähtevän mukaan hänen vehkeilyynsä minun selkäni takana :) Ole huoleti, uskon että miehesi on valintansa tehnyt. Jos miehesi sanoo, ettei halua naista takaisin, niin hän todennäköisesti myös tarkoittaa sitä. Usko itseesi Molli! :)- Molli
Kyllähän sen uskonkin, ettei mies halua exää takaisin... Olen miettinyt, olisiko kyse sitten jostain sellaisesta, että koska nainen loukkasi miestäni niin pahasti, niin häntä nyt jotenkin hivelisi se, että nainen haluaakin edelleen roikkua perässä. Vaikkei muuten kiinnostaisi.
Se vain loukkaa niin kovasti, että mies ei halua tehdä tilanteelle mitään, vaikka tietää, kuinka pahalta se minusta tuntuu. Välillä tekisi mieli sanoa, että onko se exän kaveruus sitten todella minua tärkempi... Harmittaa sekin, että koko juttu rasittaa muuten niin onnellista suhdettamme. - Tellu
Molli kirjoitti:
Kyllähän sen uskonkin, ettei mies halua exää takaisin... Olen miettinyt, olisiko kyse sitten jostain sellaisesta, että koska nainen loukkasi miestäni niin pahasti, niin häntä nyt jotenkin hivelisi se, että nainen haluaakin edelleen roikkua perässä. Vaikkei muuten kiinnostaisi.
Se vain loukkaa niin kovasti, että mies ei halua tehdä tilanteelle mitään, vaikka tietää, kuinka pahalta se minusta tuntuu. Välillä tekisi mieli sanoa, että onko se exän kaveruus sitten todella minua tärkempi... Harmittaa sekin, että koko juttu rasittaa muuten niin onnellista suhdettamme.se olla niinkin, että entinen tuntee syyllisyyttä teoistaan ja yrittää nyt kirkastaa sädekehäänsä. Ajattelee luultavasti vain itseään, eikä ollenkaan teidän yhteistä hyväänne. Kyllä fiksu ex ymmärtäisi jättää entisensä rauhaan, jos se haittaisi toisen uutta suhdetta, vaikka se kuinka omaa egoa kirpaisisikin. Kaikkiahan ei toki ole varustettu sellaisilla ominaisuuksilla.
Vaikka miehesi ei entistään halua takaisin, niin saattaahan hänkin toki vähän yrittää "näyttää" entiselleen, tyyliin "minäpä olenkin jo onnellisesti uudessa suhteessa", "Ja katsopa vain, millaisen naisen kanssa." ;)Jos miehesi tosiaan haluaa vain niiden puhelujen vastaanottamisella itsetunnolleen hivelyä entiseltään ja uuden suhteensa kustannuksella, niin se on jo minusta häneltä todella kypsymätöntä käytöstä. Onkohan hän epävarma siitä, mitä sinulle oikein merkitseekään?
Loukkaahan se varmasti, jos miehesi ei tunnu huomioivan sinun tunteitasi. Koeta ajatella silti hyviä asioita ja keskittyä muuten onnelliseen suhteeseenne. Ehkä kannattaisi malttaa mielensä edes joksikin aikaa, olla hermostumatta exän yhteydenotoista ja jonkin ajan kuluttua sitten ottaa asia rauhanomaisesti esille miehesi kanssa. Luulisi, että hän ymmärtää tunteesi ja ottaa ne huomioon yhteydenpidossaan entiseensä, jos teillä muuten on onnellinen suhde. Hermoilu tuskin kuitenkaan ratkaisee asiaa.
"Ukkomies" kirjoitti tuossa järkevää tekstiä, hyvä kuulla tuollaisia ohjeita vielä tässäkin vaiheessa elämää :)
- Ukkomies
Minun mielipiteeni on se, että suhteen päättymisen jälkeen pitäisi pistää välit kokonaan jäihin muutamaksi kuukaudeksi. Sen jälkeen voisi varovasti kokeilla, josko vielä voisi olla ystäviä tai kavereita.
Jos ystävyyttä yritetään liian nopeasti, tulee suhteesta herkästi epäsuhtainen. Toinen yrittää vielä saada suhdetta jotenkin pystyyn ja roikkuu menneessä, kun toinen on jo siirtynyt elämässä seuraavaan vaiheeseen. Ehkä miehelläsi ja hänen exällään on jotain tuollaista meneillään.
Sinällään välejä ei tarvitse exään katkaista lopullisesti. Minä katkaisin välit omaan exääni, mutta se johtui juuri sellaisesta roikkumisesta. Exä saattoi soittaa keskellä yötä ja järjestää kohtauksia, jos joskus kävimme kahvilla. Lopetin yhteydenpidon sitten kokonaan. - leena
Mielestäni asia riippuu täysin tilanteesta. Jos ollaan oikeasti erottu hyvissä väleissä, eikä kummallakaan ole enää sellaisia tunteita toista kohtaan, miksei voisi pitää yhteyttä? Heti eron jälkeen se ei varmaankaan ole kovin usein mahdollista, myöhemmin ehkä. Itsestäni on hauska silloin tällöin kuulla mitä exilleni kuuluu, olivathan he osa elämääni joskus, ja välitän heistä tietyllä tasolla vieläkin, vaikken voisi kuvitellakaan enää seurustelevani heidän kanssaan.
Ehkä päivittäinen yhteydenpito voisi olla liikaa, ainakaan en itse pidä yhteyttä edes lähimpään ystävääni joka päivä. - somebody
Hei mieti vähän, tietty ne saa pitää yhteyttä. Kai sä tajuat miten tärkeä ex on miehelles, tuskin heillä olisi muuten menny poikki jos se muija ei ois pettäny. Joten vähintä on että miehesi pitää yhteyttä elämänsä rakkauteen. Niin mullakin on, mutta mun ex pitää muhun yhteyttä ja syy eroon oli toistuva pettäminen(hänen puoleltaan). Kummpikin on kiinnostuneita toistemme tekemisistä, koska rakkautta vielä on ja vaikka sanonkin, ettei ikinä tulla olee yhes, niin yhteydenpidollahan loppujen lopuksi varmistetaan jos vielä sittenkin joskus olisi mahdollista kokeilla kun haavat ovat parantuneet. Joten uskampa, että miehesi haluaa pitää mahdollisuuden palata yhteen ex:n kanssa, vaikka muuta väittää. Eihän muuten pitäisi mitään yhteyttä!!!!!!
- Tytteli
Normaalia yhteydenpitoa exän kanssa ei olekkaan!Kukkua ovat sellaiset puheet, joissa väitetään exän kanssa olevan vain kaveri!Minunkin mielipiteeni on samaa linjaa eli ei olisi kyllä tarpeen pitää yhteyksiä exään.Exän aika on ohi, vaikka olisi sata vuotta oltu yhdessä.Elämä jatkuu, eikä kylläkään taaksepäin, jos ette exät ole sitä älynneet!
Minulla on samankaltainen tilanne, eli exä soittelee mieskaverilleni noin kerran viikossa, joskus useamminkin. No, ei normaali puheessa mitään vikaa ole, mutta antakaahan olla kun exällä menee huonosti miesasioissa tai muissa jutuissa, niin tämähän ottaa ja soittaa mieskaverilleni.Sieltä tulee sitten panettelua minusta, eli hän keksii jos jonkinlaista syytä miksi olen mennytkään valitsemaan hänen ex-kaverinsa mieskaverikseni, uhkaa kertomalla, mitä mieskaverini on tehnyt ym.Onko tämä aikuisen ihmisen käytöstä täysin vierasta ihmistä kohtaan?? Mieskaverini on mielestäni kyllä ollut reilu minua kohtaan kertoessaan, ettei heidän välillään ole enää muuta kuin kaveruus,eikä hän kyllä soittelekkaan tälle exälleen.mutta, miltä luulette exät minusta tuntuvan ja kaikista meistä, jotka olemme exienne uusia!!Ajatelkaa omalle kohdallenne, ei se ole niin helppoa hyväksyä exän olevan elämässä mukana.
Ystävyyspalstalla oli hyvä ja paikkansa pitävä lause m27:n kirjoittamana:
Ystävyys naisen ja miehen välillä on mahdollista.Yleensä (miltei aina) käy kumminkin niin, että jompikumpi (tai molemmat) alkavat miettimään jotain enemmän.Se "enemmän" ei kuulu enää ystävyyteen.
Samaten hän oli todennut, että toinen voi pitää yllä "pelkkää ystävyyttä", koska pelkää toisen kaikkoavan tai jättävän.Myös mielestäni roikkuminen exässä merkitsee,että pitää toista varalla, jos ei loppujen lopuksi saakaan elämäsä miestä haaviin, niin ainahan voi kääntyä exän puoleen.
Toisaalta miesten joilla on nais-exä kaverina, pitäisi olla sen verran lujapäisiä uusia naiskavereitaan kohtaan, että pitäisivät välimatkan exiinsä vaikka kavereita ovatkin.Exällekkin voi sanoa EI.Miehestä se on kiinni ja maailma on täynnä sellaisia miehiä, jotka haluavat vain yhden naisen eivätkä pidä montaa varalla...näin ainakin uskoisin.....
Miehille vielä neuvo: Kunnioitakaa nykyistä tyttö tai naisystävää, koko suhde voi mennä pieleen, jos exä on liian paljon kiinni teissä, ettekä tee exälle asiaa selväksi.Elämän pituinen elämä nykyisen kanssa voi stopata exään.Siinäpähän sitten huokailette, mutta voitte syyttää vain itseänne.
Joten asettakaahan exät itsenne ex-miehenne uuden tytön sijalle ja miettikää miltä se kaikki tuntuisi!!!
Lopuksi vielä toteamus:hankikaa exät oma elämä ja oma mies!Joistakin asioista on elämässä pakko luopua,että pääsee eteenpäin..... - Nainen, 43 v.
Exä haluaa muistuttaa miestäsi koko ajan olemassaolostaan ja siten häiritä suhdettanne.
Jos heillä on yhteinen lapsi, on ymmärrettävää, että sen vuoksi silloin tällöin täytyy pitää yhteyttä. Ei kuitenkaan päivittäin. Jos lapsia ei ole, pidän tuollaista silkkana häiriköintinä.
Mielestäni miehesi pitäisi kieltää exää soittelemasta turhan usein tai jättää yksinkertaisesti vastaamatta puheluihin. Hänen on aika hoitaa nykyistä suhdetta - ei entistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52742Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062571Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv172291Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.461875- 321453
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141443- 1771163
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201063Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948