Niitä haukutaan usein. Onko ne niin turvattomia ja tehottomia sitten oikeesti, kai ne riittää customivauhdeille ?
customien jarrut ?
12
1000
Vastaukset
- Turo--Inkeri
Ennen muinoinhan oli sanonta "tähän me luotetaan kuin Yamahan jarruihin"... mistä lie tullut, ehkäpä Jammun silloisista customeista?
Jossain iäkkäämmissä customeissa tosiaan on aika karmeat jarrut, jos esimerkiksi löytyy 1 jarrulevy edestä 1-mäntäisellä puristimella, ja sen pitäisi pysäyttää 300kg "malmikasa", se ei vaan yksinkertaisesti ole tarpeeksi, ja värkin tehokas jarruttaminen on sula mahdottomuus.
Monien customien varsin pehmeä (tasaisella tiellä matkanteossa mukava) jousitus ei myöskään jelpi tuota jarruttamista, kun keula niiaa hätäjarrutuksessa pohjaan saakka. Hätäjarrutus mutkassa tällaisella onkin aika temppu!
Toisaalta niidenkin jarrut ovat parantuneet aikamoista vauhtia, oikeastaan nyky-customeissa alkaa jo pääpiirtein olla hyvinkin siedettävät jarrut. Esimerkiksi Suzuki VZR1800:ssa on täysi sporttipyörän etujarrusetti (tosin painoa on niin paljon enemmän, ettei se ihan sporttipelin lailla pysähdy kuitenkaan).
Harrikoissahan tämän kauden uutuus on ABS... heh, mitä uutta, ainahan niissä on jonkinlaiset absit olleet:)!!- Xv 1900
Samoin on Yamahan XV1900 nykyään "sormenpää" jarrut. Toista oli vanhoissa pyörissä,joiden pysäyttäminen eräs taiteen muoto.
Mulla oli vuosituhannen vaihteessa harrikka 83-malli, voi jumalauta sen jarruja.
Parhaiten se pysähtyi heittämällä pienemmän vaihteen tai yleensä' kun päästi kaasun pois( kaikki vehkeet pysähtyy aikanaan)
Sillä oppi ennakoivan ajotavan tehokkaasti. "lapiopää"-moottori tärisi niin ,ettei peileistä nähnyt yhtään mitään. Jotain hauskaa siinäkin oli omalla tavallaan.
Nimittäin täydellisyys on ennen pitkää tylsää! - 100km/t= suomen nopeudet
Xv 1900 kirjoitti:
Samoin on Yamahan XV1900 nykyään "sormenpää" jarrut. Toista oli vanhoissa pyörissä,joiden pysäyttäminen eräs taiteen muoto.
Mulla oli vuosituhannen vaihteessa harrikka 83-malli, voi jumalauta sen jarruja.
Parhaiten se pysähtyi heittämällä pienemmän vaihteen tai yleensä' kun päästi kaasun pois( kaikki vehkeet pysähtyy aikanaan)
Sillä oppi ennakoivan ajotavan tehokkaasti. "lapiopää"-moottori tärisi niin ,ettei peileistä nähnyt yhtään mitään. Jotain hauskaa siinäkin oli omalla tavallaan.
Nimittäin täydellisyys on ennen pitkää tylsää!Joo, näillä nykypyörillä maailma pienenee äkisti.
Niillä voi pitää kuulemma 200km/t matkanopeuksia ja ne pysähtyy muutaman metrin matkalla.
Ja kiihtyvät pari sekunttia sataan.
Ne ei tärise eikä niissä tuulekkaan ollenkaan,kun on muovisuojat ympärillä ja vaatteet ovat kuin sukelluspukuja.
,Kaikilla on radiot,puhelimet, tomtomit ja kaikenmaailman lämmittimet geelisatuloineen.
Jos pyörään tulee vika tai kumi puhkee,vakuutusyhtiö tilaa taksin ja hotellihuoneen ja hakee pyörän korjattavaksi.
Toista se oli ennenvanhaa,kun piti yöpyä laiskanvalkeilla siinä missä pyörä teki topin ja kaivaa varaosat ja työkalut esiin. Ennen oli miehet ja pyörät rautaa.Nykyään on pyörät muovia ja miehet pullaa! - on....
100km/t= suomen nopeudet kirjoitti:
Joo, näillä nykypyörillä maailma pienenee äkisti.
Niillä voi pitää kuulemma 200km/t matkanopeuksia ja ne pysähtyy muutaman metrin matkalla.
Ja kiihtyvät pari sekunttia sataan.
Ne ei tärise eikä niissä tuulekkaan ollenkaan,kun on muovisuojat ympärillä ja vaatteet ovat kuin sukelluspukuja.
,Kaikilla on radiot,puhelimet, tomtomit ja kaikenmaailman lämmittimet geelisatuloineen.
Jos pyörään tulee vika tai kumi puhkee,vakuutusyhtiö tilaa taksin ja hotellihuoneen ja hakee pyörän korjattavaksi.
Toista se oli ennenvanhaa,kun piti yöpyä laiskanvalkeilla siinä missä pyörä teki topin ja kaivaa varaosat ja työkalut esiin. Ennen oli miehet ja pyörät rautaa.Nykyään on pyörät muovia ja miehet pullaa!kyllä jotain oleellista on näistä uusista pyöristä kadonnut. moottoripyörä ei tarvi kuin moottorin ja pyörät, muu on turhaa. jos haluaa matkustaa nopeasti ja mukavasti kannattaa mennä lentäen.
- jos kustomit ei..
mitenkäs autoissa on vain yhdet levyjarrut per pyörä vaikka painoa on helposti 1500kg, silti tuntuu nuo autotkin pysähtyvän. kyllä omalla pyörällä saa yhdellä levyllä ja kahdella männällä eturenkaan lukkoon.
- yksi levy ja yksi mäntä
jos kustomit ei.. kirjoitti:
mitenkäs autoissa on vain yhdet levyjarrut per pyörä vaikka painoa on helposti 1500kg, silti tuntuu nuo autotkin pysähtyvän. kyllä omalla pyörällä saa yhdellä levyllä ja kahdella männällä eturenkaan lukkoon.
Inkeri nyt puhuu mitä sylki suuhun tuo.
Tosin mun pyörä ei kylläkään ihan 300 kiloa painanut, mutta kyllä se yksi levy ja sitä puristanut 1-mäntäinen satula sai sen etupyörän lukkoon jos halusi. Ja vaikka olisi painanut sen 300kg:tä niin kyllä yksi levy ja yksi mäntä olisi riittänyt lukitsemaan etupyörän vauhdista kuin vauhdista.
Niin, että älkää viittikö heittää ihan mitä tahansa mutua jos ei ole tietoa. - Turo--Inkeri
yksi levy ja yksi mäntä kirjoitti:
Inkeri nyt puhuu mitä sylki suuhun tuo.
Tosin mun pyörä ei kylläkään ihan 300 kiloa painanut, mutta kyllä se yksi levy ja sitä puristanut 1-mäntäinen satula sai sen etupyörän lukkoon jos halusi. Ja vaikka olisi painanut sen 300kg:tä niin kyllä yksi levy ja yksi mäntä olisi riittänyt lukitsemaan etupyörän vauhdista kuin vauhdista.
Niin, että älkää viittikö heittää ihan mitä tahansa mutua jos ei ole tietoa.jos omaa Alexander Karelinin käsivoimat, tai vaihtoehtoisesti jarruttaa peilijäisellä pinnalla, niin varmaan tuollaisellakin jarrulla saa etupään lukkoon. Eivät ne silti hääppöiset ole.
Tässä verrattiin kuitenkin moisia jarruja hieman nykyaikaisempiin, sanoisinko semmoisiin, mitkä nykypäivänä alkavat olemaan normi, ja sellaisilla pystyy lukkojarruttamaan jo paljon pienemmälläkin voimalla. Ja ennen kuin joku ehtii näsäviisastelemaan, niin toki kannattaa myös osata päästää sitä jarrua hieman sopivalla tavalla! Turo--Inkeri kirjoitti:
jos omaa Alexander Karelinin käsivoimat, tai vaihtoehtoisesti jarruttaa peilijäisellä pinnalla, niin varmaan tuollaisellakin jarrulla saa etupään lukkoon. Eivät ne silti hääppöiset ole.
Tässä verrattiin kuitenkin moisia jarruja hieman nykyaikaisempiin, sanoisinko semmoisiin, mitkä nykypäivänä alkavat olemaan normi, ja sellaisilla pystyy lukkojarruttamaan jo paljon pienemmälläkin voimalla. Ja ennen kuin joku ehtii näsäviisastelemaan, niin toki kannattaa myös osata päästää sitä jarrua hieman sopivalla tavalla!käsiwoimat riitä jos ei ole ohjattawuutta :=)
etupyörä lukos ei mennä kuin yhteen suuntaan :=)
mehtään :=)- johtua
jos kustomit ei.. kirjoitti:
mitenkäs autoissa on vain yhdet levyjarrut per pyörä vaikka painoa on helposti 1500kg, silti tuntuu nuo autotkin pysähtyvän. kyllä omalla pyörällä saa yhdellä levyllä ja kahdella männällä eturenkaan lukkoon.
siitä, että ne nykypäivinä on tehostetut. Mul on ollu joskus sellainen voorti jossa tehostamattomat levyjarrut, ja poljintuntuma sekä jarruteho olivat aivan omaa luokkaansa.
kustomissa jarruil tekee kun ne ei kulje kuin kuutta kymppiä :=)
ja waik se olis maileja niin silti :=)- hätähousu.
moottoripyöräily on kuin seksi... ei tärkeintä ole kuinka nopeasti sen tekee, vaan se kuinka paljon siittä saa nautintoa. nopein ei aina ole paras...
- jo0
hätähousu. kirjoitti:
moottoripyöräily on kuin seksi... ei tärkeintä ole kuinka nopeasti sen tekee, vaan se kuinka paljon siittä saa nautintoa. nopein ei aina ole paras...
Nylkytetään ja nylkytetään ja kohta tullaan! sano entinen mies,kun....mitenkä se nyt meni?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 24710772
- 1276893
- 955553
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa324830- 404104
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta303559- 613434
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323362Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru192794- 542559