http://www.elektroni.fi/?product=10372
vai onko liian lyhyt polttovälitään? 90 mm tamronilla otettuja hyönteiskuvia näkyy pajon. Onko 70mm ja 90mm ero käytännön kuvauksessa kovin suuri?
70mm macro hyönteiskuvaukseen
4
1492
Vastaukset 4
- Objektiivit
Ei Olisi "zoomeja", eli lyhenisi lähelle tarkennettaessa, saisit 1:1 tarkennusetäisyyden selville yksinkertaisesti kertomalla polttovälin neljällä. siis 50 mm olisi noin 20 cm ja 100 mm noin 40 cm. Mutta kun ei. Noi objektiivit lyhenee lähelle tarkennettaessa, joten lasku on mahdoton.
Katso objektiivien tiivien tiedoista. - hyönteisistä...
Itsellä on tuo sama 70mm ja voin sanoa että erittäin hyvä hintaisekseen. Toimii myös potrettikuvauksissa täydellisesti, jonkin verran myös maisemakuvauksessa käytän. Tuolla saa mehiläiset/heinäsirkat ym kuvattua oikein hyvin, mutta ainakaan perhosten kuvaamiseen ei riitä. Perhoset on sen verran arkoja että niille pitäisi olla 180mm/3.5, joka käy sitten myös lintujen kuvaamiseen. Hyönteiskuvauksissa yleensä riittää 1:4 suhde, ellei sitten halua että kuvassa näkyy pelkästään se ötökkä. Jos haluat pikkuötökän 1:1, silloin suosittelen 180mm. Lyhyemmällä joutuu menemään noin 25cm päähän, ja silloin ötökkä painelee karkuun tai objektiivi varjostaa niin että valotusajat venyy ikuisuuksiin.
- Kärpänen,
Pitäisi kuvata (Jos ei ole raatomallia suuri) 2/1 suhteeseen, eli ei noista makroista ole mihinkään.
- raatokärpänen
Kärpänen, kirjoitti:
Pitäisi kuvata (Jos ei ole raatomallia suuri) 2/1 suhteeseen, eli ei noista makroista ole mihinkään.
Aps-c kennot on diagonaaliltaan noin 28mm joten 1:1 kuvaussuhteella saa kärpäsellä peitettyä melkein koko kuva-alan, siitä ei paljoakaan tarvi rajata pois. 1:4 kuvaussuhteella kuvaan saa niukasti mahdutettua tupakkiaskin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1402021Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja184914Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91897Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.37838- 60830
Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔47762Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat49711- 73701
Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö281700Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol34642