Helsingin vappu?

Wappupallo

Miehen ulkomaalaiset vanhemmat ovat tulossa huomenna Suomeen ja kun kerran lentokentältä heidät haemme, ajattelimme että voisimme piipahtaa Helsingin vappuhulinaa katselemassa. Olen itse Turusta, enkä asiaa paremmin tunne, joten kertokaahan, mitä Helsingin vapussa kannattaa nähdä klo 18 jälkeen? Tapahtumakalenterin olen kyllä löytänyt, mutta missä on erityisen Wappuisaa kaupunkihulinaa tai muuta paikallisväriä luvassa?

4

643

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanna,

No klo 18 on Havis Amandan lakitus. Illalla sitten kannattaa välttää keskustaa, jos ei halua teinien pulloja päähänsä tai kusta kengilleen. Valitettavaa mutta totta. Selvinpäin ei kannata ainakaan mennä, itse jos on pöhnässä niin kestää, muuten ei.
      Ulkomaalaisille on varmasti kokemus: ihmiset kusee vaikka keskellä katua (miehet ja naiset), sammuneita teinejä ja vanhempia makaa pitkin poikin. Oksentelevia ihmisiä pitkin poikin. Tietysti poikkeuksiakin on, mutta tätä on suurin osa=)Vappupäivänä sitten kaikki on kaivopuistossa piknikillä.

• stadissa

Mantan lakitus on tietenkin nähtävä (klo 18). Kuuluu tapahtumana klassikkokategoriaan Turun joulurauhan julistamisen kanssa. Stadissa tunnelma voi tosin olla joskus turhankin riehakas.

Rauhallisempaa tunnelmaa voi etsiä vaikkapa Kaivopuistosta ja Café Ursulasta, siellä näyttää olevan jotain ohjelmaakin http://ursula.fi/kaivopuisto/site.php?page=04

Maisemat ovat joka tapauksessa näkemisen arvoiset ja tuskin hulinaa vielä ihan yhtä paljon kuin torstaina, jolloin Kaivari/ Ullanlinnamäki on mustanaa ihmisistä picnikillä.

• ja korkokengät kotiin

Eväät mukaan ja viltti. On siellä ravintoloitakin kuten esim. Walhallan ulkoterassi on täynnä tunnelmaa. Tykistölahden sillan vieressä tosi hyvä ruoka Ravintola Chapmanissa. Kauppatorilta lautta ja landatessanne saareen Rantakasarmilta (siinä heti ravintola Panimon omaa olutta tuoppi) ja sopiva kävely Kustaanmiekkaan Walhallaan. Walhallastakin pääsee lautalla ellette jaksa kävellä takaisin. Menkää Uzpeskin katedraaliin tai Tuomiokirkkoon rukoilemaan, että selviätte hengissä Helsingin vapusta. Glada vappen sit vaan.

• Valamies

ei autolla tietääkseni pääse. Hirveä tietenkin muutenkin. Iltakuuden jälkeen tuetysti paljon valkolakkeja - mikä on varmaan ulkomaalaiselle "eksoottista".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      293
      6567
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2039
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1780
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1257
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1251
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      168
      1163
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1136
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      52
      1025
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1021
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      962
    Aihe