Helsingin vappu?

Wappupallo

Miehen ulkomaalaiset vanhemmat ovat tulossa huomenna Suomeen ja kun kerran lentokentältä heidät haemme, ajattelimme että voisimme piipahtaa Helsingin vappuhulinaa katselemassa. Olen itse Turusta, enkä asiaa paremmin tunne, joten kertokaahan, mitä Helsingin vapussa kannattaa nähdä klo 18 jälkeen? Tapahtumakalenterin olen kyllä löytänyt, mutta missä on erityisen Wappuisaa kaupunkihulinaa tai muuta paikallisväriä luvassa?

4

765

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanna,

No klo 18 on Havis Amandan lakitus. Illalla sitten kannattaa välttää keskustaa, jos ei halua teinien pulloja päähänsä tai kusta kengilleen. Valitettavaa mutta totta. Selvinpäin ei kannata ainakaan mennä, itse jos on pöhnässä niin kestää, muuten ei.
      Ulkomaalaisille on varmasti kokemus: ihmiset kusee vaikka keskellä katua (miehet ja naiset), sammuneita teinejä ja vanhempia makaa pitkin poikin. Oksentelevia ihmisiä pitkin poikin. Tietysti poikkeuksiakin on, mutta tätä on suurin osa=)Vappupäivänä sitten kaikki on kaivopuistossa piknikillä.

• stadissa

Mantan lakitus on tietenkin nähtävä (klo 18). Kuuluu tapahtumana klassikkokategoriaan Turun joulurauhan julistamisen kanssa. Stadissa tunnelma voi tosin olla joskus turhankin riehakas.

Rauhallisempaa tunnelmaa voi etsiä vaikkapa Kaivopuistosta ja Café Ursulasta, siellä näyttää olevan jotain ohjelmaakin http://ursula.fi/kaivopuisto/site.php?page=04

Maisemat ovat joka tapauksessa näkemisen arvoiset ja tuskin hulinaa vielä ihan yhtä paljon kuin torstaina, jolloin Kaivari/ Ullanlinnamäki on mustanaa ihmisistä picnikillä.

• ja korkokengät kotiin

Eväät mukaan ja viltti. On siellä ravintoloitakin kuten esim. Walhallan ulkoterassi on täynnä tunnelmaa. Tykistölahden sillan vieressä tosi hyvä ruoka Ravintola Chapmanissa. Kauppatorilta lautta ja landatessanne saareen Rantakasarmilta (siinä heti ravintola Panimon omaa olutta tuoppi) ja sopiva kävely Kustaanmiekkaan Walhallaan. Walhallastakin pääsee lautalla ellette jaksa kävellä takaisin. Menkää Uzpeskin katedraaliin tai Tuomiokirkkoon rukoilemaan, että selviätte hengissä Helsingin vapusta. Glada vappen sit vaan.

• Valamies

ei autolla tietääkseni pääse. Hirveä tietenkin muutenkin. Iltakuuden jälkeen tuetysti paljon valkolakkeja - mikä on varmaan ulkomaalaiselle "eksoottista".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      74
      1195
    2. Poliisi yritti murhata mopopojan

Nyt menee kissalan poikien touhu liian pitkälle! https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012193221.html Karu video mopomiiti
      Maailman menoa
      468
      988
    3. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      79
      962
    4. Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan

Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli
      Jämsä
      79
      918
    5. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      75
      871
    6. En välitä sinusta yhtään

Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.
      Ikävä
      52
      793
    7. Ei se nainen edes oo

mitenkään nätti 🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      67
      767
    8. Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"

Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      758
    9. Olen luovuttanut

Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik
      Ikävä
      35
      682
    10. Mersumies201

Oli tänään hyrskällä melekoosen tehokas 124 liikenteessä. Ei paljon vastamäki haitannu....
      Hyrynsalmi
      16
      580
    Aihe