Miehen ulkomaalaiset vanhemmat ovat tulossa huomenna Suomeen ja kun kerran lentokentältä heidät haemme, ajattelimme että voisimme piipahtaa Helsingin vappuhulinaa katselemassa. Olen itse Turusta, enkä asiaa paremmin tunne, joten kertokaahan, mitä Helsingin vapussa kannattaa nähdä klo 18 jälkeen? Tapahtumakalenterin olen kyllä löytänyt, mutta missä on erityisen Wappuisaa kaupunkihulinaa tai muuta paikallisväriä luvassa?
Helsingin vappu?
4
700
Vastaukset
- Sanna,
No klo 18 on Havis Amandan lakitus. Illalla sitten kannattaa välttää keskustaa, jos ei halua teinien pulloja päähänsä tai kusta kengilleen. Valitettavaa mutta totta. Selvinpäin ei kannata ainakaan mennä, itse jos on pöhnässä niin kestää, muuten ei.
Ulkomaalaisille on varmasti kokemus: ihmiset kusee vaikka keskellä katua (miehet ja naiset), sammuneita teinejä ja vanhempia makaa pitkin poikin. Oksentelevia ihmisiä pitkin poikin. Tietysti poikkeuksiakin on, mutta tätä on suurin osa=)Vappupäivänä sitten kaikki on kaivopuistossa piknikillä. - stadissa
Mantan lakitus on tietenkin nähtävä (klo 18). Kuuluu tapahtumana klassikkokategoriaan Turun joulurauhan julistamisen kanssa. Stadissa tunnelma voi tosin olla joskus turhankin riehakas.
Rauhallisempaa tunnelmaa voi etsiä vaikkapa Kaivopuistosta ja Café Ursulasta, siellä näyttää olevan jotain ohjelmaakin http://ursula.fi/kaivopuisto/site.php?page=04
Maisemat ovat joka tapauksessa näkemisen arvoiset ja tuskin hulinaa vielä ihan yhtä paljon kuin torstaina, jolloin Kaivari/ Ullanlinnamäki on mustanaa ihmisistä picnikillä. - ja korkokengät kotiin
Eväät mukaan ja viltti. On siellä ravintoloitakin kuten esim. Walhallan ulkoterassi on täynnä tunnelmaa. Tykistölahden sillan vieressä tosi hyvä ruoka Ravintola Chapmanissa. Kauppatorilta lautta ja landatessanne saareen Rantakasarmilta (siinä heti ravintola Panimon omaa olutta tuoppi) ja sopiva kävely Kustaanmiekkaan Walhallaan. Walhallastakin pääsee lautalla ellette jaksa kävellä takaisin. Menkää Uzpeskin katedraaliin tai Tuomiokirkkoon rukoilemaan, että selviätte hengissä Helsingin vapusta. Glada vappen sit vaan.
- Valamies
ei autolla tietääkseni pääse. Hirveä tietenkin muutenkin. Iltakuuden jälkeen tuetysti paljon valkolakkeja - mikä on varmaan ulkomaalaiselle "eksoottista".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun513645Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si1142600Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5972302Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei192046KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar781847Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431688- 201658
Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1421602Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?951469- 281466