Nuohous

Mikä mättää?

Mikä tässä Anjalankosken nuohouksessa oikein mättää? Yrittänyt tilata nuohoojan jo monta kertaa mutta eipä ole näkynyt. Voinko tilata nuohoojan jostain muusta kunnasta?

8

1970

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jomppa...

ota yhteys palotarkastajaan.kyllä alkaa tapahtua,voit kysä myös asiasta esim valkealan piiri nuohoojalta.(Hermunen),numero löytyy luottelosta.

• Mikä mättää?

En saanut lupaa tilata muualta. Täällä on piiri nuohous järjestelmä ja ei saa itse valita nuohoojaansa.

• sutarib
        Mikä mättää? kirjoitti:

En saanut lupaa tilata muualta. Täällä on piiri nuohous järjestelmä ja ei saa itse valita nuohoojaansa.

voit tilata nuohoojasi ihan mistä tahdot, vaikka utsjoelta. Tai voit nuohota itse, jos osaat.
        Kaikki muu mitä väitetään on p'skapuhetta.

• tsi-sutari
        Mikä mättää? kirjoitti:

Pienkiinteistön omistaja voi ostaa nuohousvälineet ja nuohota itsekin
        Tähän sisältyy ainakin teoreettinen mahis palovahinkotapauksessa.
        Tulisijojen tai palomuurien huonosta kunnosta johtuneet palovahingot ovat
        kait ensisijaisesti palotarkastajan ja virallisen nuohoojan vastuualueella.

Jos hormien/tulisijojen "veto" takkuaa, nuohoan itse. Silti hyväksytyn sutarin
        suorittama nuohous kelpaa vakuutuskorvauksen saantiin.

• täyttää pelastuslain ja vak...
        sutarib kirjoitti:

voit tilata nuohoojasi ihan mistä tahdot, vaikka utsjoelta. Tai voit nuohota itse, jos osaat.
        Kaikki muu mitä väitetään on p'skapuhetta.

vakuutusyhtiön velvoitteen. Kymen piirinuohoojat puheenjohtaja Reijo Kääpä voi antaa tiedon mistä teidän piirinuohoojan saa kiinni. Kääpä on toinen piirinuohooja Anjalankoskella. Asuu Luumäellä. Sopimalla asia pitäisi hoitua lyhyekössä ajassa. Vahingon sattuessa selvitetään miten nuohous on suoritettu ja kuka suoritti nuohouksen. Vakuutusyhtiöt edellyttää tarkan selostuksen kirjallisesti onko nuohous suoritettu kaikilta osin nuohousmääräysten mukaisesti. On valitettavvaa jos etsimälläkään ei ole saatu piiristävastaavaa nuohoojaa paikalle.

• touhua
        täyttää pelastuslain ja vak... kirjoitti:

vakuutusyhtiön velvoitteen. Kymen piirinuohoojat puheenjohtaja Reijo Kääpä voi antaa tiedon mistä teidän piirinuohoojan saa kiinni. Kääpä on toinen piirinuohooja Anjalankoskella. Asuu Luumäellä. Sopimalla asia pitäisi hoitua lyhyekössä ajassa. Vahingon sattuessa selvitetään miten nuohous on suoritettu ja kuka suoritti nuohouksen. Vakuutusyhtiöt edellyttää tarkan selostuksen kirjallisesti onko nuohous suoritettu kaikilta osin nuohousmääräysten mukaisesti. On valitettavvaa jos etsimälläkään ei ole saatu piiristävastaavaa nuohoojaa paikalle.

Aivan käsittämätön tämä nuohous systemi! Eletään kuitenkin jo vuotta 2008 eikä kiinteistön omistaja saa itse valita sutariaan.

Voikohan tästä valittaa kilpailu viranomaisille?

• johtanut tähän tilanteeseen
        touhua kirjoitti:

Aivan käsittämätön tämä nuohous systemi! Eletään kuitenkin jo vuotta 2008 eikä kiinteistön omistaja saa itse valita sutariaan.

Voikohan tästä valittaa kilpailu viranomaisille?

Anjalankoskella oli muutaman vuoden virallisesti vapaakilpailu, mutta nuohousasetuksen määräyksiä ei tämä systeemi pystynyt parantamaan. Vaa koko Anjalankosken nuohous oli palolaitosten etsiessä mistä saisi virallisen nuohoojan kiinteistöön. Mentiin takaisin piirinuohoojajärjestelmää, joka pitäisi toimia lähes moiteettomasti. Pelastuslaitos valvoo säännänkukaisen nuophouksen. Piirinuohooja on tehnyt pitävän sopimuksen joustavasta nuohouksesta piirinsäalueella. Jos nuohooja sairastuu ei koko Suomessa ole ylimääräisiä nuohoojia paikkaamaan sairaslomia. En tunne tätä tapausta mistä johtuu nuohoojan puute.

• vaikuttaa
        tsi-sutari kirjoitti:

Pienkiinteistön omistaja voi ostaa nuohousvälineet ja nuohota itsekin
        Tähän sisältyy ainakin teoreettinen mahis palovahinkotapauksessa.
        Tulisijojen tai palomuurien huonosta kunnosta johtuneet palovahingot ovat
        kait ensisijaisesti palotarkastajan ja virallisen nuohoojan vastuualueella.

Jos hormien/tulisijojen "veto" takkuaa, nuohoan itse. Silti hyväksytyn sutarin
        suorittama nuohous kelpaa vakuutuskorvauksen saantiin.

Nyt on mahdollisuus vaikuttaa uudistuvaan Pelastuslakiin osoitteessa www.otakantaa.fi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      56
      2950
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2711
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      38
      2431
    4. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      33
      2269
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1928
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1549
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      105
      1235
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1203
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1060
    Aihe