Katkaisu-/jiirisaha, Makita vai Metabo?

Kumpi?

Aikeissa on ostaa jiirisaha kesän rakennuksille, ja tietysti muutenkin pitkäaikaiseen käyttöön. Halvemmista malleista loppusuoralle ovat valikoituneet Makitan LS0714F (369€) ja Metabon KGS 255 (299€). DeWaltilla olisi tietys DW707 (299€), mutta se tuntuu todella raskaalta käytöltään.

Minkälaisia kokemuksia noista sahoista on? Tai vielä mielummin, mitä suosittelet noista.

15

22307

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsfsdfsdfsdffssd

Itsellä on useampikin devaltin kaappari ja en ole koskaan huomannut käyttöä raskaaksi joten voin vain suositella sitä koska muista ei ole kokemusta.

• horoloro

Kannattaa varmaan hankkia kokemusta niistä muistakin. Dewaltti on bläckendekker.

• santtu
        horoloro kirjoitti:

Kannattaa varmaan hankkia kokemusta niistä muistakin. Dewaltti on bläckendekker.

lukuisia katkaisusirkkeleistä, niin liu`un kanssa kuin ilman. Ja nykyään omistan DeWald 707:n ja pois en sitä vaihda, paras katkaisu/jiirisirkkeli kokoluokassaan, mitä olen käyttänyt.
        Käy niin tolppien katkaisuun kuin listoitukseenkin (terän vaihdolla luonnollisesti).
        Ainoita huonoja puolia on terän koko (halk 216mm), mitä ei kaikkien terävalmistajien valikoimasta löydy.
        Ja jos isompia katkaisukapasiteettia haluaan (707 maks. katkaisupaksuus 60mm), niin sitten tulee valita joku toinen kone.

Kannattaa sinunkin käydä katsastamassa ja koittamassa DeWaltin nykyinen mallisto, löytyy myös erittäin hyvää ammattikalustoa, ei kannata olla ollenkaan ennakkoluuloinen.

• fasasddsadas
        horoloro kirjoitti:

ööh mitäs väliä sillä on mikä dekkeri sitä on jos on siihen tyytyväinen ja homma toimii? Miksi hankkia kokemuksia muista, vai hankitko aina itse sen seitsemän konetta jotta voit todeta jonkin olevan toista parempi.

Onhan jaguarkin intialaisen TATA automotiven jonka halvin malli maksaa 2000 euroa...

Ja ihan sen verran ohi tuosta että ainakin Boschin koneet on julmetu äänekkäitä hiiliharjamoottoreineen.

• pienellä erotuksella
        horoloro kirjoitti:

Niin, sellaisella pienellä erotuksella että B&D tekee puutarha leluja ja deWalt ammattityökaluja.

Makita on kyllä hyvä, melko hiljainenkin joihinkin verrattuna.

• horoloro
        pienellä erotuksella kirjoitti:

Niin, sellaisella pienellä erotuksella että B&D tekee puutarha leluja ja deWalt ammattityökaluja.

Makita on kyllä hyvä, melko hiljainenkin joihinkin verrattuna.

Dewalt tekee vehkeitä mitkä näyttää työkaluilta ja maksaa kuin työkalut. Dekkeri taas tekee leluja jotka näyttää työkaluilta.
        Tolla DW 707:kin saa hommat tehtyä mutta samaan hintaan saa oikeitakin työkaluja ja kun laittaa vähän lisää saa kunnollisia.

• . . . - - - . . .
        horoloro kirjoitti:

Dewalt tekee vehkeitä mitkä näyttää työkaluilta ja maksaa kuin työkalut. Dekkeri taas tekee leluja jotka näyttää työkaluilta.
        Tolla DW 707:kin saa hommat tehtyä mutta samaan hintaan saa oikeitakin työkaluja ja kun laittaa vähän lisää saa kunnollisia.

Mitkäs ne oikeat merkit on samaan hintaan? Ja miksi?

• sssshhhhhh
        horoloro kirjoitti:

Tutulla on ELUn saha joka näyttää melkein identtiseltä väriltään ei vaan ole keltainen.
        DW707 äänestä tai äänettömyydestä päätellen oikosulkumoottori. Elikä hiljainen on, mutta teräjarru puuttuu (yksi hajoava osa lisää).
        ELUn saha on toistakymmentä vuotta vanha. Jos se DW707 on sama, niin täytyy hyvä olla koska on niin kauan valmistettu.

Kannattaa varoa hienoja muoviosia jos käyttää pakkasessa (kulman säädöt ja teräsuoja vapautusvipu).

Itse tulee sen verran säädettyä joskus, että ainakin vanhaa halpissahaa kolautin 6m 2x4" lankulla, että muovia murtui...

• ?????

...jotenkin se käy paremmin lapaseen.Itse sahaan boschilla...GCM 10 S Professional

• santtu

ehdottomasti.

• mikskaikkihyvätnimimerkiton...

jos haluat sahan, jonka kehtaa kertoa omistavansa, niin osta festool. pitäisi lähteä reilulla tonnilla.

• puuseppä^_

Rehellisyyden nimissä, jos noista pitää valita niin onhan se nyt selkeää että makita kannattaa hommata. Nuo halvat Dewaltit eivät kyllä vastaa laadultaan niitä kunnon isompia ja kalliimpia Dewaltteja. Ja jos hommaa vastaavan laatuisen kuin tuo makita on niin saa maksaa Dewaltilla lähemmäs 600€. Ja vaikka Dewaltti on kyllä niissä kalliimmissa kaluissaan ihan huippuluokkaa niin tuntuu, että sitä arvostetaan silti vähän liiankin paljon. Itselläni on palanut 2 isoa akkukonetta ja yksi jiirisirkkeli. Dewalteissa on niin tautisesti ilmaa hinnoissa, että hirvittää. itse olen tuonut jenkeistä useita kymmeniä koneita esim. Dewalttia ja säästänyt useita tuhansia euroja.

• sirkkelistä

kun puhutaan niin ainoa oikea vaihtoehto on REXON...

• sahaajasepi

Moi,

olen ostamassa katkaisu/jiirisirkkeliä. Voisko joku suositella merkkiä/mallia. Kone tulisi mökki/harrastekäyttöön. Budjetti max. 400 €?

• Anonyymi

Moro,käytössämme on lukuisia erimerkkisiä jiirisirkkeleitä ja kyllä nuo pikku makitat 0714 lähtee työmaille ensimmäisinä eikä niissä ole ongelmiakaan ollut toisin kuin esim.dewaltin hihnat,kääntöpöydän liukupalat ja yleensäkin liut menee väljiksi....Makitoita jo 10v.vanhoja eikä ole väljiä ja lisäksi kevyt toiminen....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      79
      5417
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      82
      4361
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      384
      4346
    4. Ero 68-vuotiaana

Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      511
      3950
    5. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      152
      3428
    6. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      62
      3126
    7. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3079
    8. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2748
    9. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2326
    10. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      52
      2221
    Aihe