Moikka kaikille,
osaisiko joku suositella mulle joitain hyviä kirjoja. Olen lähes kaikki torey haydenin kirjat lukenut (muutama viel jäljellä,ja niitä odotellessa...) nancyn, ja pimeänpojan ja kaikista edellä mainituista siis olen pitänyt..
tahtoisin lisää lukea vastaavia kirjoja,jotka perustuvat tositapahtumiin,mutta mistä löytää moisia/minkä nimisiä?!
mitä seuraavaksi?
1
343
Vastaukset
- Alyxandria
Tervehdys,
en tähän hätään osaa sinulle yhtään kirjaa nimeltä suositella, mutta minulla on keino jonka avulla saatat löytää itsellesi samantapaista lukemista.
Kirjaston tietokannasta, tarkastelemalla kirjan luettelokorttia, löytyy useimmista kirjoista asiasanoitus. Valitse joku tuttu hyvä kirja, tarkista sen asiasanat ja hae niiden avulla itsellesi uutta samantapaista luettavaa.
Esimerkiksi Nancyn asiasanoista löytyy "todellisuuspohjaiset teokset" ja tuolla asiasanalla haettaessa hakutulos on reilut 250 teosta. Tai jos käyttää kahta Nancystä löytynyttä asiasanaa yhdessä ("todellisuuspohjaiset teokset" JA "psykologiset romaanit") saa tulokseksi 17 kirjaa. Molemmat tulokset sain Oulun kirjastojärjestelmän kautta (http://www.ouka.fi/kirjasto/intro ).
Hakuja tehdessä kannattaa muistaa että niitä voi rajata melko pitkällekin - aineistolajin (kirja, jne), kielen, kirjallisuudenlajin ja osaston avulla ja näin saa sitten isoakin tulosta helposti pienemmäksi.
Tällä tavoin itse joskus etsin itselleni luettavaa kun olen jonkin hyvän kirjan lukenut ja jotain samantapaista kaipaan.
Toivottavasti sinullekin on tästä kikasta hyötyä!
-Tessa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760