Onko teillä töitä RESTONOMIT?

juuri valmistuva

Tässä olen juuri valmistumassa ja etsiskellyt töitä jos jonkinlaista, joka nyt vähänkään olis matkailualaa...Mutta eipä niitä juuri ole!
Miten olette Restonomit löytäneet töitä?
Tuntuu vähän hullulta vaan kävellä yritykseen sisään CV mukana, harvoin siellä työhönottaja on paikalla/vapaana. Netistä taas ei löydy mitään...ainakaan mol.fi tai vuokratyönvoimayritysten sivuilta. Vinkkejä?!

15

6624

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on paljon

lentoyhtiöissä on paljon restonomeja. Minäkin pääsin suoraan koulunpenkitä restomin paperit kädessä lentoemoksi. Suosittelen :)

• juuri valmistuva

Haluaisin jotain hieman enemmän matkailuun liittyvää, en tarjoilu/myynti-duunia...

• Restonomi minäkin
        juuri valmistuva kirjoitti:

Haluaisin jotain hieman enemmän matkailuun liittyvää, en tarjoilu/myynti-duunia...

Minkäs alan restonomi olet? Matkailun-ravitsemis...??? Varmaan riippuu vähän erikoistumisesta mistä saat töitä! Restonomeja kai yleisemmin työllistää ravintolat, hotellit, lentoyhtiöt, matkatoimistot, matkailutoimistot jne.

• Hyvä matkailualan työ

VR:llee pääsee junaemännäks tai konduktööriks! Liikkuvaa työtä, maisemat vaihtuu. Se jos mikä on matkailua!

• juuri valmistuva
        Hyvä matkailualan työ kirjoitti:

VR:llee pääsee junaemännäks tai konduktööriks! Liikkuvaa työtä, maisemat vaihtuu. Se jos mikä on matkailua!

Niin jäi tuossa alussa mainitsemassa että juurikin kiinnostaa nimen omaan miten matkailualan restonimit ovat työllistyneet.

Hotra-puolen restonomeillahan näyttää olevan pullat hyvin uunissa, duunia riittää...

• restonomi (amk)

Olen itse vastavalmistunut matkailurestonomi. Erona sinuun lienee se, että olen ollut alalla kohta 20 vuotta ja jatkanut opintoja aikuisena amk-tutkintoon.
      Itse pääsin tutkintoni ansiosta parempiin alan hommiin, asiantuntijatehtäviin. Palkkakin on parempi kuin matkailualalla keskimäärin. Työnantaja arvosti koulutustani, mutta myös pitkä työkokemus oli heille tärkeää.
      Nuorena vastavalmistuneena ei varmaankaan kovin hienoja hommia vielä ole tarjolla. Viisainta lienee kääriä hihat ja tehdä tarjollaolevia töitä esim. varustamoissa tai lentokentällä ja saada sitä kautta itsensä sisään organisaatioon. Ei kannata luottaa mol-tarjontaan, vaan ottaa yhteyttä suoraan yrityksiin puhelimitse, myös vuokrafirmoihin joilla on tarjolla mm alan sijaisuuksia. Lisäkouluttautuminen myös kannattaa lähes aina.
      Onnea työnhaulle, olet valinnut mukavan alan.

• Vanha restonomi

Juuri näin:
        "Viisainta lienee kääriä hihat ja tehdä tarjollaolevia töitä."

Jos vastavalmistunut restonomi tuhauttelee nokkaansa lentoemännän työlle tai vastaavalle, että parempaa pitäisi saada, niin en voi muuta kuin toivottaa onnea työnhakuun. Voi olla, että joudut ajastaan laskemaan vaatimustasoasi.

• Mirandan

Aloitin restonomin opinnot AMK:ssa kunnes tajusin ettei töitä juurikaan löydy. En tarvitse yli kolmevuotista ammattikorkeakoulututkintoa, jos haluaisin lentoemännäksi tai minihametarjoilijaksi johonkin rantabaariin..! En voi uskoa että restonomiksi valmistuneille tarjotaan tuollaisia töitä, joita saa ilman koulutusta tai käytyään parin kuukauden kurssin. Olen nyt ihan muun alan töissä.

• juuri valmistuva

Olen jo ollut töissä lentoemäntänä ja pointti on just siinä mitä Miranda sanoo, kolme ja puol vuotisella koulutuksella pitäs kyl jo irrota jotain muuta ku vessanpesu-tarjoilija-duunia.

Mutta lähinnä haluaisin vaan kuulla, onko restonomit saanut koulutustaan VASTAAVAA työtä.

• lukea

Olen jo ollut töissä lentoemäntänä ja pointti on just siinä mitä Miranda sanoo, kolme ja puol vuotisella koulutuksella pitäs kyl jo irrota jotain muuta ku vessanpesu-tarjoilija-duunia.

Mutta lähinnä haluaisin vaan kuulla, onko restonomit saanut koulutustaan VASTAAVAA työtä.

Keltanokka ei juurikaan missään pääse suoraan "johonkin muuhun"! Työkokemusta on oltava alalla kuin alalla.
        insinööritkin ,jopa di -sellaiset ovat jopa hitsaushommissa.
        Ällöttöviä nuo juttunne ja vaatimuksenna.

• matkailuneuvoja
        lukea kirjoitti:

Keltanokka ei juurikaan missään pääse suoraan "johonkin muuhun"! Työkokemusta on oltava alalla kuin alalla.
        insinööritkin ,jopa di -sellaiset ovat jopa hitsaushommissa.
        Ällöttöviä nuo juttunne ja vaatimuksenna.

Kunnallisten matkailutoimistojen työ on monesti monipuolista ja mielekästä. Kannattaa kokeilla hakea jonkun kaupungin tai alueen matkailuneuvontaan! Paljon parempaa duunia kuin moni muu.

• kokemusta...

Restonomi-tutkintoa mainostetaan esimiestutkintona, mutta ei kannata ihan kaikkea uskoa mitä opet kertoo - ainakaan heti. Esimieheksi nimittäin ei pääse ilman työkokemusta, se on selvää. Itse ottaisin vastaan vaikka jonkun perustyön matkailualan yrityksestä, ja lähtisin sitten siellä/sieltä hakemaan hienompia hommia. Vaikka sitten lentoemännäksi, onhan Finnairillakin hommia muuallakin.

• ...

Itse en ole restonomi, mutta olen käynyt ravintola-alan perustutkinnon (tarjoilija) ja nyt valmistuneena teen esimiestason töitä. Tällä alalla kaikki aloittavat ruohonjuuritasolta ja kohoavat ylöspäin oman halun, motivaation ja yrityksen kautta. Restonomeja koulutetaan liikaa, joten vastavalmistuneelle, jonka työkokemus on koulun pakolliset työharjoittelut, ei voida tarjota esimiestasonpaikkoja. Valitettavaa, mutta totta.

• ansku64

Työpaikkailmoitukseen vastasin(ei suoraan omalle alalle) ja heti nappasi- jo ennen valmistumista ja siinä työn ohessa paperit ulos(joista kukaan ei tosin ole kiinnostunut- hyviä tyyppejähän tänään haetaan).Haastatteluun pääsy vaatii vain hyvän hakupaperin! Ja itselle tiukan tavoitetilan...
      Nyt vakituisessa työsuhteessa kehitystehtävissä, ei paha!

• Gingery*

Kyllä alan töitä on tosi hankala saada. Itse olen restonomi ja tällä hetkellä työtön. Alkaa jo masentaa kun oman alan töitä ei ole edes mitä hakea. Pelottaa tosissaan jos töitä ei ala löytyä. Olen kaikin puolin hyvä ja ahkera työntekijä. Matkailualalta tähän asti kokemukset puhelinmyynnistä ja lentokentältä. Vakituiseen työsuhteeseen lentokentälle pääsy tuntuu vaikealta, siellä vallitsee jonkinlainen armoton sisäpiiri.

Olen tässä vasta ollut yhdessä alani haussa, jossa pääsin toiseen vaiheeseen. Nyt ei ole kuulunut mitään viikkoon, joten pelottaa etten saanut sitä unelmieni työtä. Toisaalta voi tietysti olla iloinen, että niin pitkälle selvisi monien hakijoiden joukosta. Ja monesti kun kyseessä ei ole kuin yksi tai kaksi työpaikkaa, niin saa aika loistelias tuurikin käydä että tulee valituksi.

Tosi pahalta tuntuu. Olen kuitenkin melko hiljattain valmistunut, nuori, terve ja töitä valmis tekemään. Ja sitten joutuukin työttömänä olemaan. Missä on se kuuluisa työvoimapula? Ei matkailualalla ainakaan. Olen kuumeisesti miettinyt, mikä olisi hyvä toinen ala minkä ehkä voisi opiskella. Mitään kunnollista en kuitenkaan ole keksinyt. Restonomien hommat kun kiinnostaisi aidosti. Pitää vain toivoa, että tästä vielä noustaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      98
      4466
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3313
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1143
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1086
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1054
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe