vakionopeuden säädin

tietämätön

Mikähän on vikana, kun vakionopeuden säädin välillä toimii, ja välillä ei taas ota päälle.
Merkkivalo syttyy normaalisti, mutta cruise ei toimi.
Onkohan jokin kosketus tms vika...?
Mistähän alkaisi vikaa etsimään...?

11

4600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JUSSI

      MINKÄ MERKKINEN LAITE SULLA ON?
      ONKO ELEKTRONINEN VAI ALIPAINE TOIMINEN?

      • 9-5T

        Mikä auto? vanhoissa vika on usein poljinkatkaisimissa ja 9-5:ssa usein siinä ettei ole painanut jarrua kertaakaan käynnistyksen jälkeen.


      • saab 900SE turbo
        9-5T kirjoitti:

        Mikä auto? vanhoissa vika on usein poljinkatkaisimissa ja 9-5:ssa usein siinä ettei ole painanut jarrua kertaakaan käynnistyksen jälkeen.

        Auto on 900SE turbo, ja vakionopeudensäädin on vakiovaruste.
        Ja edelleen välillä vakionopeudensäädin toimii, kun aikansa edestakaisin renkkaa.


      • jee
        9-5T kirjoitti:

        Mikä auto? vanhoissa vika on usein poljinkatkaisimissa ja 9-5:ssa usein siinä ettei ole painanut jarrua kertaakaan käynnistyksen jälkeen.

        900 malleissa ainakin vika löytyi laahaavista jarruista tms(poljin). Sehän lähtee pois päältä kun hipaseekin jarrupoljinta eli sieltä vikaa etsimään. Tarkista myös sulake ja että alipaineletkut on kiinni! Irtoaa helposti tai voi olla jopa haurastunut ja vuotaa...
        Mitä vanhemmaksi auto tulee sitä epävarmemmin cruisecontrol toimii.. Kerran jopa "hirtti" kaasu kiinni, ettei jarrupolkasu meinannu mitään!
        Vanhoissa jenkeissä on varmimmat Cruisevehkeet.


    • NG900T

      Hyvä kun muistutit... Mulla on ollut sama vika jo ties kuinka kauan. Cruise -valo syttyy mittaristossa mutta SET:llä ei pidä haluttua nopeutta ja alkaa vain hiljentämään kun päästää kaasun irti.

      *odottaa myös vastauksia*

      • JUSSI

        Onko sun laite asennettu jälkikäteen vai onko orkkis? tarkasta onko jarruvalopolttimot ehjät.
        jos on niin kannattaa tarkastaa tuleeko nopeuspulssia.


      • 9-5T
        JUSSI kirjoitti:

        Onko sun laite asennettu jälkikäteen vai onko orkkis? tarkasta onko jarruvalopolttimot ehjät.
        jos on niin kannattaa tarkastaa tuleeko nopeuspulssia.

        Mites noi jarruvalopolttimot liittyy cruiseen?


      • NG900T
        JUSSI kirjoitti:

        Onko sun laite asennettu jälkikäteen vai onko orkkis? tarkasta onko jarruvalopolttimot ehjät.
        jos on niin kannattaa tarkastaa tuleeko nopeuspulssia.

        On orkkisasennnus... ja polttimot palaa.


    • AeroH

      eli kun painat jarrua kerran aina kun olet käynistänyt auton (entinen system check - press break) pitäisi vakionopeussäätimen sen jälkeen toimia. Tämä pätee, jos on Saabin oma, ja koskee sekä 9-5 että 9-3.

    • VeliVenäläinen

      Sama vika rahikaisella ng900:ssa, eli taitaa olla kohtuu yleistä. Itsellä yleensä tekee sitä, että kun kytkimellä tai napilla laukaisee cruisen pois, niin ei enää resumella lähde kiihdyttämään vaan pitää käyttää koko cruise pois päältä...

    • Anonyymi

      Mietin samaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      761
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      550
    Aihe