Mikähän on vikana, kun vakionopeuden säädin välillä toimii, ja välillä ei taas ota päälle.
Merkkivalo syttyy normaalisti, mutta cruise ei toimi.
Onkohan jokin kosketus tms vika...?
Mistähän alkaisi vikaa etsimään...?
vakionopeuden säädin
11
4600
Vastaukset
- JUSSI
MINKÄ MERKKINEN LAITE SULLA ON?
ONKO ELEKTRONINEN VAI ALIPAINE TOIMINEN?- 9-5T
Mikä auto? vanhoissa vika on usein poljinkatkaisimissa ja 9-5:ssa usein siinä ettei ole painanut jarrua kertaakaan käynnistyksen jälkeen.
- saab 900SE turbo
9-5T kirjoitti:
Mikä auto? vanhoissa vika on usein poljinkatkaisimissa ja 9-5:ssa usein siinä ettei ole painanut jarrua kertaakaan käynnistyksen jälkeen.
Auto on 900SE turbo, ja vakionopeudensäädin on vakiovaruste.
Ja edelleen välillä vakionopeudensäädin toimii, kun aikansa edestakaisin renkkaa. - jee
9-5T kirjoitti:
Mikä auto? vanhoissa vika on usein poljinkatkaisimissa ja 9-5:ssa usein siinä ettei ole painanut jarrua kertaakaan käynnistyksen jälkeen.
900 malleissa ainakin vika löytyi laahaavista jarruista tms(poljin). Sehän lähtee pois päältä kun hipaseekin jarrupoljinta eli sieltä vikaa etsimään. Tarkista myös sulake ja että alipaineletkut on kiinni! Irtoaa helposti tai voi olla jopa haurastunut ja vuotaa...
Mitä vanhemmaksi auto tulee sitä epävarmemmin cruisecontrol toimii.. Kerran jopa "hirtti" kaasu kiinni, ettei jarrupolkasu meinannu mitään!
Vanhoissa jenkeissä on varmimmat Cruisevehkeet.
- NG900T
Hyvä kun muistutit... Mulla on ollut sama vika jo ties kuinka kauan. Cruise -valo syttyy mittaristossa mutta SET:llä ei pidä haluttua nopeutta ja alkaa vain hiljentämään kun päästää kaasun irti.
*odottaa myös vastauksia*- JUSSI
Onko sun laite asennettu jälkikäteen vai onko orkkis? tarkasta onko jarruvalopolttimot ehjät.
jos on niin kannattaa tarkastaa tuleeko nopeuspulssia. - 9-5T
JUSSI kirjoitti:
Onko sun laite asennettu jälkikäteen vai onko orkkis? tarkasta onko jarruvalopolttimot ehjät.
jos on niin kannattaa tarkastaa tuleeko nopeuspulssia.Mites noi jarruvalopolttimot liittyy cruiseen?
- NG900T
JUSSI kirjoitti:
Onko sun laite asennettu jälkikäteen vai onko orkkis? tarkasta onko jarruvalopolttimot ehjät.
jos on niin kannattaa tarkastaa tuleeko nopeuspulssia.On orkkisasennnus... ja polttimot palaa.
- AeroH
eli kun painat jarrua kerran aina kun olet käynistänyt auton (entinen system check - press break) pitäisi vakionopeussäätimen sen jälkeen toimia. Tämä pätee, jos on Saabin oma, ja koskee sekä 9-5 että 9-3.
- VeliVenäläinen
Sama vika rahikaisella ng900:ssa, eli taitaa olla kohtuu yleistä. Itsellä yleensä tekee sitä, että kun kytkimellä tai napilla laukaisee cruisen pois, niin ei enää resumella lähde kiihdyttämään vaan pitää käyttää koko cruise pois päältä...
- Anonyymi
Mietin samaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032175
- 1341198
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34761ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 10550