En tiedä kirjoitanko nyt ihan oikealle palstalle, mut kirjoitan kuitenkin...
Itse olen sellaisessa tilanteessa että esikoinen mahassa mutta kukaan ei vielä tiedä asiaa, paitsi tietysti onnellinen isukki.
Olen vaan ihan hukassa että miten kerron omalle äidilleni asiasta, koska tiedän että hän ei ole vielä valmis mummoksi ja on monesti sitä sanonutkin, pelottaa suunnattomasti.
Itselläni vielä opinnotkin kesken, joten reaktio voi olla yllättäväkin.
Kun taas anoppini varmasti hyppii kattoon kun kuulee asiasta,
miten te isoäidit-isät tai vastaavassa tilanteessa olleet olette saaneet vastaukseksi tai antaneet vastaukseksi...kiitos jos joku viitsii kommentoida ja jos tästä sepityksestä saa jotain selvää!!
Huolestuttaa oman äidin reaktio...
3
891
Vastaukset
- mummi viidelle pojalle
Onnittelisin lämpimästi halaten Sinua ja toivottaisin kaikkea hyvää tulevaan vanhemmuuteesi! Näin tein omienkin tyttärieni kohdalla.
lapset ovat lahja Elämältä ja lapsenlapset ovat kaikki kaikessa isovanhemmille! Olen ylpeä ja onnellinen heistä. Jokainen lapsenlapsi on yhtä rakas sydämessäni.
Omalta äidiltäni sain aikoinaan erittäin loukkaavan kommentin hakiessani nuorimmaistani laitokselta ja lapsilleni jäivätkin mummot melko vieraiksi kummaltakin puolelta. Äitini käski aikoinaan minua pitämään pidemmät välit synnytyslaitoksella käynteihin. Ikinä hän ei halunnut myöntää olevansa jo monen lapsenlapsen mummo, joten häneltä jäi paljon kaunista kokematta ja näkemättä.
Miettikää siis hyvät isovanhemmat mitä sanotte tässä tilanteessa. Herkässä mielentilassa oleva tuleva äiti saattaa vetää herneet nenäänsä vähästäkin. - mumi
mitä tapahtui, kun minä ja veljeni kerrottiin yhtä aikaa kotona, et olis lapsia tulossa. Kumpikaan meistä ei ollut silloin naimisissa, mutta oltiin seurusteltu jo vuosia.
Äiti sai raivarit ja huusi ja riehui, en muista enää mitä sanoi, mutta meillä oli vastaukset valmiina.
Sanottiin, että ok. jos se on niin kauhea asia, niin tulemme kertomaan lapsillemme, ettei heidän mummonsa heitä tänne halunnut, eikä tarvi olla missään tekemisissä.
Huh, miten äiti niistä sanoista pelästyi, koska tiesi, että olisimme niin tosiaan saattaneet tehdä.
Eipä ollut häpeällistä enää ja alkoi anteeksi pyytely ja selittely, että totta kai hän haluaa jne.
Ensi shokista selvittyään, olivat vanhempamme molemmat tosi ylpeitä isovanhempia kaikille kolmelle lähes samaan syssyyn syntyneille lapsille.
Kävin nimittäin niin, että serkkuni, joka oli ollut vanhempieni kasvattamana ja asunut meillä, synnytti myös esikoisensa samana päivä, kuin minä.
Eli samalla kertaa vanhemmistani tuli tavallaan tupla isovanhemmat.
Hei olivat tosi ylpeitä, kun työntelivät jälkikasvua vaunuissa, molemmilla omat vaunut.
Muutaman kuukauden päästä syntyi sitten vielä veljeni tytär, eli kolmas vauva.
Se oli lopulta yhtä suurta onnea vaan.
Tuskin munkaan äiti ihan vielä olisi ollut valmis mummoksi, kun ikää oli vasta 44 v. ja isä vielä pari vuotta nuorempi.
Kiristystä ja uhkailua, kyllä se siittä, heh, he.
Onnea sulle kovasti vauvan odotukseen ja kertomiseen. - saa yleensä
äidit onnelliseksi ja hössöttäviksi :) meilläkin vaikka yllätys vauva oli. ja anopinkin kanssa välit parani kun vauva tuli. esikoinen meilläkin eikä kovin pitkään ole oltu yhdessä. Vaikka raskaus vielä saa teidän äidin mummu tunteita pintaan niin eiköhän ne tule sitten kun vauva on syntynyt ja teidän äiti on sen nähnyt :) onnea ja hyvää kevättä sinulle sekä miehellesi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m3295666- 745159
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484236- 523891
- 433544
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1473298Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv923105- 432239
- 492158
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami282135