Raskaaksi vaikka miehellä kilpirauhasen liikatoiminta??

Saara

Onko täällä semmosia tapauksia missä miehellä on todettu kilpirauhasen liikatoiminta ja silti on teillä tärpänny? Ollaan mieheni kanssa yritetty lasta 1vuos ja kolme kk, ollaan menty lapsettomuus tutkimuksiin ja siellä tuli heti että miehelläni on kilprauhasen liikatoiminta. Olisi kiva tietää että onko meillä vielä toivoa...

5

732

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ::::::

No eihän se mitään haittaa kuin väliaikaisesti koska vaivahan hoidetaan kuntoon, vai mitä? Itselläni tehtiin radiojodihoito eli kilpirauhanen tuhottiin ja liikatoiminta hävisi... tilalle siis vajaatoiminta joka on helpompi hoitaa eli tyroksiini vaan otetaan purkista. Jos liikatoimintaa hoidetaan lääkkeillä (tyrazol) niin kannattaa kysyä mitä se vaikuttaa siittiöihin.

Pieni breikki voi tulla teille tuohon vauvapuuhaan mutta ehtiihän sitä...

• .....

meillä on kokemusta samasta asiasta, minun miehellä on ollut kilp.rauhas.liikatoiminta jo monta vuotta ja nyt olen jo toinen kerta raskaana,kyllä mielestäni se sairaus ei vaikuttanut ollenkaan asiaan=)))ja lääkärit olivat myös sama mieltä,et miehen kilp.rauhasairaus ei voi vaikuttaa,mut jos kyseessä onkin nainen se on sit eri juttu..
      Tsemppiä teille!!!

• ....................

meillä on kokemusta samasta asiasta, minun miehellä on ollut kilp.rauhas.liikatoiminta jo monta vuotta ja nyt olen jo toinen kerta raskaana,kyllä mielestäni se sairaus ei vaikuttanut ollenkaan asiaan=)))ja lääkärit olivat myös sama mieltä,et miehen kilp.rauhasairaus ei voi vaikuttaa,mut jos kyseessä onkin nainen se on sit eri juttu..
      Tsemppiä teille!!!

• liikatoiminta

Ja viisi vuotta sitten lääkäri kertoi että näillä arvoilla EI tulla raskaaksi, no kuukausi möyhemmin olin.
      Ei se kuulemma pitäisi vaikuttaa varsinkaan jos sairaus on hoidossa oli sitten mies tai nainen. Mutta jos arvot ovat oikein korkeat niin se hetkellisesti heikentää hedelmällisyyttä mutta taas toisaalta niin se vajaaa toimintakin tekee. vajaatoiminta on yleisempää ja "terveellisempää" se kun ei niin rasita koko kehoa.
      Naisilla sairaus saattaa aiheuttaa alhaisempaa syntymäpainoa ja taas vajaatoimintaa sairastavan lapset yleensä ovat isompia ja koska vajaatoiminta periytyy. Liikatoiminta ei.

• sunsetgirlie1

Heips, itsekkin vähän niin ku samassa tilanteessa...nimittäin minulta on poistettu hormonikierukka (Mirena) syyskuussa 2012 ja olemme olleet ilman ehkäisyä siitä asti....vauvakuume molemmilla hirveän kova...mutta olemme yrittäneet tuloksetta. Ja kävin lääkärissä oman kuukautiskierron takia ja otin tämän asian puheeksi lääkärissä ollessani ja lääkäri ohjasi että meitä ottamaan yhteyttä uudestaan lokakuussa 2013 jos en ole vielä raskautunut....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      91
      7425
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      37
      3947
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3500
    4. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      2733
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2642
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      40
      2443
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      129
      2369
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2259
    9. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      20
      2188
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      1952
    Aihe