Mikä surisee yössä...

-ukko-

...muu kuin kehrääjä?

Eilen aamulla neljän aikaan olin verannalla ja kuuntelin lintuja. Räksät pitivät aivan kauheaa meteliä. Oli hyvin hämärää enkä erottanut ainuttakaan lintua silmin. Muiden lintujen valtavan metelin alta kuukui suriseva ääni. Se oli mun kuulokynnyksen rajalla.

Tunnen kyllä kehrääjän perussurinan ja tunnistan sen. Tämä ei ollut ihan samanlainen. Tämä oli lyhyempi - suri hetken, ehkä 10 sekuntia? ja lakkasi - alkoi taas uudestaan. Tämä toistui. Kehrääjän ei kai pitäisi surista noin, vaan jatkaa pitempään, taukoamatta.
En tosin tiedä, josko se lensi sellaista reittiä, että kuului mulle vain hetken, kun oli lähellä: muissa kohdissa ehkä peittyi muiden lintujen meteliin.

Mutta kertokaapas jos tiedätte, onko millään muulla linnulla lähellekään samantapaista surinaa? Mun mielestä ei pitäis olla.

3

3602

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olis
      • -ukko-

Pensassirkkalintu kuulostaa linnulta, se laulaa - jos ymmärrät eron verrattuna kehrääjään. Kuulin sen tänä aamuna uudestaan, eikä se kestänyt lähellekään kymmentä sekuntia kerrallaan - pari sekuntia, tauko ja uusi surina. Rupesin epäilemään, että ei se ole lintu ensinkään: ääni kuului koko ajan samasta kohdasta. Mutta ei sammakotkaan vielä ääntele.
        Asun kuitenkin ok-talossa metsän laidassa, joten ei se oikein mitään talotekniikan ääntäkään voi olla. Jäänee arvoitukseksi tällä haavaa.

• Anonyymi

Samaa mietin. Kuuntelin molemmat ehdotetut ja ei täsmää. Lyhyt, pelkkä surina, paikka vaihtelee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      266
      3302
    2. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      20
      1829
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      24
      1499
    4. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      81
      1334
    5. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      137
      1038
    6. Miksi et vain uskalla!?

On niin ikävä...
      Ikävä
      81
      984
    7. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      61
      799
    8. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      86
      746
    9. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      61
      677
    10. Laita nyt se viesti

Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗
      Ikävä
      50
      626
    Aihe