...muu kuin kehrääjä?
Eilen aamulla neljän aikaan olin verannalla ja kuuntelin lintuja. Räksät pitivät aivan kauheaa meteliä. Oli hyvin hämärää enkä erottanut ainuttakaan lintua silmin. Muiden lintujen valtavan metelin alta kuukui suriseva ääni. Se oli mun kuulokynnyksen rajalla.
Tunnen kyllä kehrääjän perussurinan ja tunnistan sen. Tämä ei ollut ihan samanlainen. Tämä oli lyhyempi - suri hetken, ehkä 10 sekuntia? ja lakkasi - alkoi taas uudestaan. Tämä toistui. Kehrääjän ei kai pitäisi surista noin, vaan jatkaa pitempään, taukoamatta.
En tosin tiedä, josko se lensi sellaista reittiä, että kuului mulle vain hetken, kun oli lähellä: muissa kohdissa ehkä peittyi muiden lintujen meteliin.
Mutta kertokaapas jos tiedätte, onko millään muulla linnulla lähellekään samantapaista surinaa? Mun mielestä ei pitäis olla.
Mikä surisee yössä...
3
3429
Vastaukset
- olis
pensassirkkalintu.. käyppä kuuntelemassa:
http://www.lintukuva.fi/lajikuvat/locnae/index.php- -ukko-
Pensassirkkalintu kuulostaa linnulta, se laulaa - jos ymmärrät eron verrattuna kehrääjään. Kuulin sen tänä aamuna uudestaan, eikä se kestänyt lähellekään kymmentä sekuntia kerrallaan - pari sekuntia, tauko ja uusi surina. Rupesin epäilemään, että ei se ole lintu ensinkään: ääni kuului koko ajan samasta kohdasta. Mutta ei sammakotkaan vielä ääntele.
Asun kuitenkin ok-talossa metsän laidassa, joten ei se oikein mitään talotekniikan ääntäkään voi olla. Jäänee arvoitukseksi tällä haavaa.
- Anonyymi
Samaa mietin. Kuuntelin molemmat ehdotetut ja ei täsmää. Lyhyt, pelkkä surina, paikka vaihtelee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai938922Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki484781Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.414461Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit462716Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.1001536- 401316
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441266Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?641192Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota391170Kannattaa toimia yleisesti ottaen
Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo1671110