...muu kuin kehrääjä?
Eilen aamulla neljän aikaan olin verannalla ja kuuntelin lintuja. Räksät pitivät aivan kauheaa meteliä. Oli hyvin hämärää enkä erottanut ainuttakaan lintua silmin. Muiden lintujen valtavan metelin alta kuukui suriseva ääni. Se oli mun kuulokynnyksen rajalla.
Tunnen kyllä kehrääjän perussurinan ja tunnistan sen. Tämä ei ollut ihan samanlainen. Tämä oli lyhyempi - suri hetken, ehkä 10 sekuntia? ja lakkasi - alkoi taas uudestaan. Tämä toistui. Kehrääjän ei kai pitäisi surista noin, vaan jatkaa pitempään, taukoamatta.
En tosin tiedä, josko se lensi sellaista reittiä, että kuului mulle vain hetken, kun oli lähellä: muissa kohdissa ehkä peittyi muiden lintujen meteliin.
Mutta kertokaapas jos tiedätte, onko millään muulla linnulla lähellekään samantapaista surinaa? Mun mielestä ei pitäis olla.
Mikä surisee yössä...
3
3506
Vastaukset
- olis
pensassirkkalintu.. käyppä kuuntelemassa:
http://www.lintukuva.fi/lajikuvat/locnae/index.php- -ukko-
Pensassirkkalintu kuulostaa linnulta, se laulaa - jos ymmärrät eron verrattuna kehrääjään. Kuulin sen tänä aamuna uudestaan, eikä se kestänyt lähellekään kymmentä sekuntia kerrallaan - pari sekuntia, tauko ja uusi surina. Rupesin epäilemään, että ei se ole lintu ensinkään: ääni kuului koko ajan samasta kohdasta. Mutta ei sammakotkaan vielä ääntele.
Asun kuitenkin ok-talossa metsän laidassa, joten ei se oikein mitään talotekniikan ääntäkään voi olla. Jäänee arvoitukseksi tällä haavaa.
- Anonyymi
Samaa mietin. Kuuntelin molemmat ehdotetut ja ei täsmää. Lyhyt, pelkkä surina, paikka vaihtelee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka323355Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi
pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?1032555Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv702516- 1022117
- 111808
- 411408
Päivi Räsänen sai kutsun kongressiin todistajaksi.
Pystyykö Päivi pysymään totuudessa ja kertomaan kongressille, että raamattu ei ole lakikirja jota pitäisi noudattaa poli3781036Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Thank God, sä tulit! sarjalle?
Katsoitko Thank God, sä tulit!? Uusi viihdeohjelma ei ollut kaikkien makuun, mutta jotkut tykkäsivät. Minkä kouluarvos38849TVssä TomCruisen superjännä Vaarallinen tehtävä Mission Impossible Rogue Nation
Alkaa uskomattomalla lentokone kuvauksella. Toimintaelokuvan jatko-osa agentti (Tom Cruise) on hankaluuksissa, kun järje28808Kaikkea hyvää kaikki
Kaikkea hyvää kaikki ja positiivisia ja hyviä asioita. Kylmää on kovia pakkasia. Pikku hiljaa kevättä kohti taas. Voimaa6780