Mazda 6:n ruosteenestokäsittely

Kamikaze

Kysyin maahantuojan huollosta M6:n massauksesta ja he suosittelivat Tectylillä tehtävää käsittelyä.

Kertokaa omista kokemuksistanne M6:seen PK seudulla tehdystä massauksesta. Porattiinko reikiä koriin, olitteko lopputulokseen tyytyväisiä...?

Kuutonen on osoittautunut päteväksi peliksi, joten aion pitää sen ainakin 6-8v. päivittäisessä käytössä (56km / päivä vapaa-ajan ajot...).

Olen jo investoinut maalipinnan peilikiiltokäsitelyyn (perma-shine, 5v takuu) ja nyt olisi sen toisen kestävyyttä ja jälleenmyyntiarvoa lisäävän toimenpiteen vuoro.

Joissakin liikkeissä 12v. log life-käsittely maksaa 740€, joten kiinnostaisi tietää, mitä olette vastaavasta maksanut käytännössä?

9

2274

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mazdailija

Itse olen teettänyt Finikorin lisäturvakäsittelyn M6:een ja samalla kertaa teetin äänieristekäsittelyn ja maalipintakäsittelyn, yhteishinta 780 €. Älä nyt ihmeessä maksa pelkästä lisäruostesuojauksesta samaa summaa kuin itselläni meni kolmeen eri käsittelyyn.

Finikorin lisäturvakäsittelyn hinta on noin 400 € ja itse uskon sen riittävän, tosin siinä jää ovet käsittelemättä ja ruostesuoja-aineet ruiskutetaan valmiista rei'istä eli uusia reikiä ei porata, minkä johdosta auton oma 12-vuoden takuu on taatusti voimassa. Tottahan kyllä on että nuo auton takuut taitavat olla huijausta ja aina löytyy joku pykälä johon vedoten eivät korvaa ruostumista ja ruostumisen pitäisi alkaa sisältä päin että takuu korvaisi. Eli ulkoa päin esim. kiveniskemistä alkanutta ruostimista takuu ei korvaa.

• GT-MIES

Mitäs ne muut käsittelyt tekee erikseen?
        Eli äänieristys ja maalipinta.

• Mazdailija
        GT-MIES kirjoitti:

Mitäs ne muut käsittelyt tekee erikseen?
        Eli äänieristys ja maalipinta.

Maalipintakäsittely on noin 250 € ja äänieristekäsittely noin 150 €. Hinnat ovat autokohtaisia ja esim. maalipintakäsittelyyn vaikuttaa auton koon lisäksi auton maalipinnan kunto eli huonokuntoisen maalipinnan käsittely maksaa enemmän. Hinnat kannattaa tarkistaa alan liikkeestä, mutta tuollaiset hinnat minulle aikanaan kerrottiin.

• hankkija
        Mazdailija kirjoitti:

Maalipintakäsittely on noin 250 € ja äänieristekäsittely noin 150 €. Hinnat ovat autokohtaisia ja esim. maalipintakäsittelyyn vaikuttaa auton koon lisäksi auton maalipinnan kunto eli huonokuntoisen maalipinnan käsittely maksaa enemmän. Hinnat kannattaa tarkistaa alan liikkeestä, mutta tuollaiset hinnat minulle aikanaan kerrottiin.

Moikka !

Ilokseni huomaan,että näillä palstoilla on paljon fiksuja ja avuliaita kommentteja (toki poikeuksiakin löytyy). Kiitos mazdailija hyvistä vinkeistäsi 6:n parantamiseksi ! Jos voisit vielä pari vinkkiä antaa;
        - Kuinka pian korin käsittely ja maalipinnan käsittely pitäisi tehdä, Heti kohta auton saatuani, vai jokunen tuhat ajettuani?
        - Mitä äänieristyksessä tehdään ja mihin ?
        - Mitä jatkossa, kun maalipinta on käsitelty ja kori suojattu? Kestääkö kyseiset operaatiot vuosien melskeet? Onko jatkohoito vinkkejä ?
        T: Kohta Mazda6:n omistaja

• GT-MIES
        hankkija kirjoitti:

Moikka !

Ilokseni huomaan,että näillä palstoilla on paljon fiksuja ja avuliaita kommentteja (toki poikeuksiakin löytyy). Kiitos mazdailija hyvistä vinkeistäsi 6:n parantamiseksi ! Jos voisit vielä pari vinkkiä antaa;
        - Kuinka pian korin käsittely ja maalipinnan käsittely pitäisi tehdä, Heti kohta auton saatuani, vai jokunen tuhat ajettuani?
        - Mitä äänieristyksessä tehdään ja mihin ?
        - Mitä jatkossa, kun maalipinta on käsitelty ja kori suojattu? Kestääkö kyseiset operaatiot vuosien melskeet? Onko jatkohoito vinkkejä ?
        T: Kohta Mazda6:n omistaja

Finikorin kotisivulta löytyy tarkempia tietoja.
        Itse saan ensi viikolla uuden Gt:n. Varasin kahden viikon päähän Finikorin lisäturvakäsittelyn ja äänieristekäsittelyn.
        Hinta yht. 480 Eur. Käskin liikkeen tehdä myös valmiiksi huoltosopimuspaperit. 25 Eur/kk ei mielestäni ole paljon.

• hankkija
        GT-MIES kirjoitti:

Finikorin kotisivulta löytyy tarkempia tietoja.
        Itse saan ensi viikolla uuden Gt:n. Varasin kahden viikon päähän Finikorin lisäturvakäsittelyn ja äänieristekäsittelyn.
        Hinta yht. 480 Eur. Käskin liikkeen tehdä myös valmiiksi huoltosopimuspaperit. 25 Eur/kk ei mielestäni ole paljon.

Heips !
        onko hinnat tippuneet, kun Mazdailijan hinta viimeksi 750? (toki siinä oli maalipinnan käsittelykin). Miten se on maalipinnan käsittely eroaa kestoltaan itse vahauksesta ? Kiitos työn suorittamisen vinkistä, eli ei siis kannata odotella tuhansia kilometrejä. Tiedätkö jo kuinka monta päivää autosi on hoidossa (2-3)?

• GT-MIES
        hankkija kirjoitti:

Heips !
        onko hinnat tippuneet, kun Mazdailijan hinta viimeksi 750? (toki siinä oli maalipinnan käsittelykin). Miten se on maalipinnan käsittely eroaa kestoltaan itse vahauksesta ? Kiitos työn suorittamisen vinkistä, eli ei siis kannata odotella tuhansia kilometrejä. Tiedätkö jo kuinka monta päivää autosi on hoidossa (2-3)?

Kysyin kahdesta finikorin liikkeestä. Toisessa lisä turva 330 ja toisessa 370. Kumpikaan ei ollut tehnyt äänieristekäsittelyä (150 Eur), mutta halvempi tilasi heti aineet. Vie kolme päivää. Kannattaa tinkiä!!

• Hankkija
        GT-MIES kirjoitti:

Kysyin kahdesta finikorin liikkeestä. Toisessa lisä turva 330 ja toisessa 370. Kumpikaan ei ollut tehnyt äänieristekäsittelyä (150 Eur), mutta halvempi tilasi heti aineet. Vie kolme päivää. Kannattaa tinkiä!!

Hyvä tietää ! Kerro ihmeessä myöhemmin, mikä oli lopputulos .

• Kamikaze

Maahantuojalla suosittelivat Tectyl-ainetta mutta luulisi tuon Finikorinkin toimivan.
        Tekevätkö Finikor-liikeet Tectyl-aineella tehtyjä käsittelyjä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      72
      4374
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      100
      3810
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3489
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3090
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      40
      2588
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2499
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2282
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      1946
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      15
      1712
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      33
      1672
    Aihe