merkonomi ja vappu

hattu vai ei

Olen usein ihmetellyt että eikö alemi koulutetut käytä vappuna hattujaan? itse olen erittäin ylpeä merkonomin hatusta jota myös vappuisin ylpeänä kannan mutta moni ihmettelee sitä tupsun väriä etc... miksi mm.lukiolaiset saavat pitää lakkiaan mutta me emme? Onko minulta mennyt jotain ohi vapun alkuperästä etc...
Vastatkaa jotten nolaisi itseäni vieyhtä vappua lisää:)

6

2751

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SekäLukutoukkienJuhlaa

Ei vappu ole kenenkään yksinoikeus,voit pitää ylpiänä lakkia jos huvittaa,mä pidän kypärää.

• Itse pidän sitä mustavalkoista tupsutonta mallia. Koulutus on pelkästään hyvä juttu ja koituu lopulta tietotaitona niidenkin hyväksi, jotka sitä eivät ole hankkineet!

Anna lakkisi nähdä ja kokea kaikki vaput kanssasi äläkä koskaan pese sitä - jotta muistot säilyvät vuosikertoina kuosissa - koska lakki on se, jossa iästä voi olla ylpeä! Ja nimikoi lakkisi, jotta se tulisi takaisin, jos joutuu sinusta eroon.

Seuraavan pätkän olen itse kirjoittanut lakkini vuoriin:

MÄ OLEN XXXX:N HATTU. MUA EI OLE KOHDELTU HYVIN NIIN KUIN NÄET. LIPPANAUHA ON KATKAISTU ETC. OLEN KUITENKIN OMISTAJALLENI HYVIN RAKAS. PALAUTA MUT! XXX-XXXXXX (p.numero) OIKEESTAAN VAPUT ON IHAN KIVOJA!

t. vanha stuidu

• Hatuttaa

Pane se hattusi piippu hyllylle!Pane kesällä se hattusi heinä pellolle!!!

• Marita 1

Kanna ylpeänä lakkisi!Olet sen varmasti ansainnut. Käytän sitä itsekin vappuna ja taatusti tulen pitämään jatkossakin!

• hohohoh

siis vappuhan on työväen juhla, eli ei pääasiallisesti mikään ylioppilaitten juhla. itelläkin on merkonomilakki! Ei ne ylioppilaat ole yhtään sen parempia. Lakki päähän ja tupsu liehumaan!

• johannesnorlund

Joo.. erojahan on heh.. uskomattoman nopeasti on kansalta unohtunut. Otetaas vielä kerran
      -yo-merkonomi= yksi yhteen samaoppimäärä kuin kauppatieteiden kandi.
      -Opistomerkonomi on sama ammattiaineiden osalta(osa lukion uskonnosta jahistoriasta puuttuu)
      -Nykyinen kouluasteinen merkonomi on käytännössä tismalleen vanha merkantin tutkinto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      176
      4987
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4376
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3097
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      252
      2947
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2882
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2501
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27