Osaisinpa kirjoittaa unimaisia juttuja

Yritys unimaiseksi jutuksi

Menen kauppaan. Otan metalliportin vierestä muovisen ostoskorin ja kävelen kohti hedelmä- ja vihannesosastoa.

Appelsiinit näyttävät hyvältä. Päätän ostaa muutaman appelsiinin. Kaksi appelsiinia poimittuani tartun kolmanteen.

Laittaessani appelsiinia muovipussiin, huomaan jotain outoa ja tarkastelen appelsiinia tarkemmin:
appelsiinin kuoressa on repeämä, joten asetan sen takaisin laatikkoon. Ennen kuin ehdin laskea appelsiinin takaisin muiden joukkoon, appelsiini repeää auki ja appelsiinin aukosta nousee esiin Barbi-nuken pää, joka sanoo:

-Osta minut.

Barbi katseli minua appelsiinista päättäväisen näköisenä.

-Sinun täytyy ostaa minut.

Jaa tämä taas on näitä päiviä, joten laitoin kolmannenkin appelsiinin muovikassiin. Barbi vinkkaa silmää ja hymyilee painautuen takaisin kuoren alle.

Etsiskelen vaakaa: olen vieraassa kaupungissa vieraassa kaupassa. Tuolla on vaaka, mutta vaa'an luo on jono; keski-ikäinen rouvashenkilö on punnitsemassa tomaatteja.

Rouvan takana on mies, joka katselee lihatiskin myyjätärtä, ja joka tuijottaa minua suurella kolmannella liskosilmällään miehen otsassa. Myyjätär nyökkää ja hymyilee miehelle ja tervehtii:

-Hei Jorma!

Mies poistuu jonosta ja kävelee myyjättären luo. Kolmas silmä kiertyy niskaan ja tuijottaa minua miehen hiuksien keskeltä.

Otan laatikosta appelsiinin ja heitän miestä appelsiinilla. Appelsiini osuu suoraan miestä niskan silmään ja lumpsahtaa sisään miehen päähän: miehen niskassa pullottaa oranssinen appelsiini.

Tällä välin vaa'alla olevaa rouvaa asetellaan ruumisarkkuun. Hautausliikkeen musta Cadillac on vaa'an vieressä moottori käynnissä. Toinen tummapukuisista miehistä ojentaa tomaattipussin rouvalle:

(Toinen tummapukuinen mies) -Tässä on tomaatit. Ja nämä olivat suomalaisia eikä hollantilaisia tomaatteja? Ettei tullut painettua väärää nappulaa?

(Rouva) -Suomalaisia.

Kävelen vapautuneelle vaa'alle. Vasen käteni putoaa kaupan lattialle ja sätkii siinä. Nostan sätkivän käteni ostoskoriin ja vilkaisen ympärilleni - kukaan ei näytä huomanneen mitään. Vaa'an luona painan nappulaa 7, israelilaiset appelsiinit.

Vaaka alkaa tulostamaan etikettiä. Tulostaminen jää kesken, ja vaaka alkaa valittamaan kovaäänisesti tuskaansa.

(vaaka) ETIKETTI ON JÄÄNYT JUMIIN! APUA! OTTAKAA YHTEYTTÄ HENKILÖKUNTAAN! SATTUU! ETIKETTI ON JÄÄNYT JUMIIN! OTTAKAA YHTEYTTÄ HENKILÖKUNTAAN!

Alan juoksemaan kaupan kassalle. Juoksen ja juoksen, mutta joka askeleella vajoan syvemmälle lattiaan. Kohta lattia ylettyy minua jo kaulaan saakka, ja alan uimaan betonissa kohti kassaa. Uin koiraa. Väsyn ja alan vajota pinnan alle. Kaikki pimenee. Betoni maistuu suussa. Kiitos ja näkemiin.

***LUKIJA, KIRJOITA UNI.***

0

282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

        Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
        Maailman menoa
        203
        4902
      2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

        On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
        Maailman menoa
        288
        3019
      3. 134
        1787
      4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

        Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
        Sinkut
        228
        1607
      5. Luovutetaanko nainen?

        En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
        Ikävä
        67
        1431
      6. J-miehelle toivon

        Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
        Ikävä
        84
        1206
      7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

        Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
        Ikävä
        64
        1164
      8. By the way, olet

        mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
        Ikävä
        75
        1149
      9. Onko kaivattunne suosittu?

        Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
        Ikävä
        78
        1109
      10. Haluatko S

        vielä yrittää?
        Ikävä
        59
        1107
      Aihe