Eli ajoin eilen rantaväylää eteläänpäin ja "alban risteyksessä" tuo kameratolppa välähti, nopeus minulla mittarin mukaan n 73km/h (mittarini valehtelee 80km/h vauhdissa 4km/h). Edessäni meni vasemmalla kaistalla toinen auto joka meni noin 15m minua edellä, auto meni silmämääräsesti nopeammin minua. Tolppa välähti 2 kertaa ollessani n 15m ennen liikennevalojen kohdalla. Kysymyksiä: onko nuo tolpat säädetty "tiukemmalle"? Olen aikasemmin ajanut lähes aina noiden tolppien kohdalle sen n 70km/h eikä ne ole välähteneet ikinä. Nyt mietinkin että ottiko kuvan tuosta vasemmalla ajavasta vai minusta...Kuinka lähellä tolppaa kamera ottaa kuvan? Ja mikä on käytäntö tässä tilanteessa/tuleeko sakko milloin mikäli tulee? Voinko kiistää ja sanoa että edelläni ajoi toinen silmämääräsesti minua nopeemmin jne, emäntäni istui vieressä ja voi asiaa tarvittaessa todistaa mutta kannattaako valitus edes?! Kommentoikaa. Perkeleen "peltipoliisit".
Rantaväylän liikennekamerat?!
34
7463
Vastaukset
- viestiin että tuossa
risteyksessä on 60km/h nopeusrajoitus.
- Kaahailu!!!
Kuriin ja selittelyt pois.ainut jolla saadaan hurjastelijat ruotuun 0n RAHA elikäs sakko kouraan ja maksamaan RIP RAP!!
- sasikin suoraan
mainitsemaasi kouraan muttakun ei kun on ns peltitolppa jolt saa sakkoa odotella.perseestä tällänen käytäntö.
- tyhmyyttäsi
sasikin suoraan kirjoitti:
mainitsemaasi kouraan muttakun ei kun on ns peltitolppa jolt saa sakkoa odotella.perseestä tällänen käytäntö.
ajat ylinopeutta. Sitä vartenhan ne rajoitukset on että niitä noudatetaan, turha sitten kitistä jos sakkoja tulee liian raskaan kaasujalan seurauksena.
- mitataan
paljon aiemmin asfalttin jyrsityilla antureilla, että se nopeus mikä kameran välähtäessä on ei ole ratkaiseva...
- anti-stolttaaja
Tuijota sen nopeusmittarin lisäksi niitä VALOJA. Se liikennekamera ei nimittäin valvo nopeuksia vaan liikennevaloja.
- väärinväärin
Jestas sentään mitä väärää tietoa! valvoo sekä valoja että nopeuksia, tietenkin, höh.
- kaiken nähnyt
väärinväärin kirjoitti:
Jestas sentään mitä väärää tietoa! valvoo sekä valoja että nopeuksia, tietenkin, höh.
kuule,sulla itsellä on väärää tietoa. olen nähny kun tukkirekalla ajetaan kameroihin noin 80 kymppiä ja mitään ei tapahtu. työkamu taas sanoi että talvella ku oli liukasta ja auto ei pysähtyny kunnolla niin kamera otti kuvan koska "AJETTIIN PÄIN PUNAISTA" mutta sakkoa ei tullu koska näkivät kuvasta että johtui liukkaudesta tapahtuma. auto pysähtyi risteykseen poikittain.....siispä ne valvoo päinpunaisia ajavia..
niitä kameroita saisi olla 100 metrin välein kun ei jyväskylän ihmiset kertakaikkiaan osaa ajaa 80 kymppiä bumberin mäen päälle jossa alkaa vasta 100:sen alue.. - nopeusvalvonta
kaiken nähnyt kirjoitti:
kuule,sulla itsellä on väärää tietoa. olen nähny kun tukkirekalla ajetaan kameroihin noin 80 kymppiä ja mitään ei tapahtu. työkamu taas sanoi että talvella ku oli liukasta ja auto ei pysähtyny kunnolla niin kamera otti kuvan koska "AJETTIIN PÄIN PUNAISTA" mutta sakkoa ei tullu koska näkivät kuvasta että johtui liukkaudesta tapahtuma. auto pysähtyi risteykseen poikittain.....siispä ne valvoo päinpunaisia ajavia..
niitä kameroita saisi olla 100 metrin välein kun ei jyväskylän ihmiset kertakaikkiaan osaa ajaa 80 kymppiä bumberin mäen päälle jossa alkaa vasta 100:sen alue..asia on jämpti!
- hekohekoleko
kaiken nähnyt kirjoitti:
niitä kameroita saisi olla 100 metrin välein kun ei jyväskylän ihmiset kertakaikkiaan osaa ajaa 80 kymppiä bumberin mäen päälle jossa alkaa vasta 100:sen alue..Olen nähnyt sakkoja JOITA ON SAATU YLINOPEUDESTA RANTAVÄYLÄN KAMEROISSA. Oletko itse tiennyt, että kameraa ei suinkaan ole jokaisessa neljässä tolpassa, vaan ainoastaan yhdessä? siksi ei välähädä joka kerta. Välähtää vain siinä tolpassa, jossa kamera sattuu olemaan. poliisi vaihtaa kameran paikkaa silloin tällöin.
Eli vielä kerran, koska tunnut olevan hieman yksinkertainen: tolppa ei välähdä kun se on tyhjä, vaikka siihen ajaisi 560 km tunnissa. kamera välähtää, mutta se on vain yhdessä tolapassa kerrallaan.
- RCop
Siinä kohti on 60km/h nopeusrajoitus.
Seuraatko hyvä kansalainen nopeusrajoituksia sekä auton nopeusmittariasi? Kannattaisi vastaisuudessa.
Ei ne nopeusrajoitukset ole vain sinua varten tienvarsilla, vaan MUITA liikenteessä kulkevia varten myöskin! Älkää ajatelko vain itseänne ajaessa.
Rauhallista vappua :) - kuin lisää kameroita
Vaajakosken moottoritiekin kaipaa kameroita, ne olisivat todella tuottoisia hankintoja valtiolle, kyllä loppuisi akkojenkin kaahaaminen (kun muualla eivät uskalla ajaa), siitä oppisivat miten käy kun kaikista on päästävä ohi.......;)
- vielä sen verran
että tossä alban kohdalla ne anturit on tiessä kummallakin puolella(etelään/pohjoiseen menevillä kaistoilla) liinnekevalojen valkosen viivan jälkeen. Siitä päätellen ne kyllä mittaa ainakin punasia päin ajamisen. Kymymys niille jotka täälä lällättää että " sakot vaan maksa maksa" tyliin, Ajatteko itse joka paikassa täydellisesti liikennesääntöjen mukaan? Rohkenisin väittää että niin ei ole, täydellistä kuskia ei ole olemassakaan.
- kuitenkin
vielä sen verran kirjoitti:
että tossä alban kohdalla ne anturit on tiessä kummallakin puolella(etelään/pohjoiseen menevillä kaistoilla) liinnekevalojen valkosen viivan jälkeen. Siitä päätellen ne kyllä mittaa ainakin punasia päin ajamisen. Kymymys niille jotka täälä lällättää että " sakot vaan maksa maksa" tyliin, Ajatteko itse joka paikassa täydellisesti liikennesääntöjen mukaan? Rohkenisin väittää että niin ei ole, täydellistä kuskia ei ole olemassakaan.
Nyt puhutaankin alkuperäisestä kirjoittajasta. Joutaa maksaa sakot, kun ei kerran osaa ajaa.
- yleisesti
Eihän ne kamerat aina joka tolpassa ole. Että jos joku kerta ei saa jostain tolpasta sakkoja, ni ei se tarkota, etteikö seuraavalla kerralla niitä voisi siitä saada...
- ihmettelen....
sitä ihmettelen että ihmiset itkee tuota bensan hinnan nousua niin jos se bensa ja dieseli on niin kallista niin on kuitenki varaa ajaa ylinopeutta? ei se menovesi sittenkään taida olla liian kallista.....olenko oikeassa?
- arvailija
Jos oot ajanu 73 km/h kuuden kympin alueella, niin aivan varmasti tulee sakot. Se, että kamera on räpsähtänyt kahdesti tarkoittaa mielestäni sitä, että myös vierelläsi ajanut saa sakot. Se taas, ettei aikaisemmin ole kamera räpsähtänyt vaikka oot ajanu samaa vauhtia EI tarkoita, että olis mitään tiukennusta tehty. Laki on joka päivä sama. Todennäköisesti aikaisemmilla kerroilla siinä pöntössä ei ole ollut kameraa. Luulen näin.
- ja sakko aiheesta
Mutta kun se ei mittaa NOPEUTTA. ONKO VAIKEA YMMÄRTÄÄ?
- saanut
Ikinä en ole sakkoja saanut...aina joutunut maksamaan !
- kokeilemassa
Aja uudestaan 80km/h ja kato räpsähtääkö se kamera kerran vai pari xD
- näin on
ensi viikolla eli tarkkaille postia.
- ajella
Kun ajelee nopeusrajoitusten mukaan..niin ei ole mitään ongelmia..näin olen asian ymmärtänyt..turha täällä on itkeä, tyhmyydestähän yleensä sakotetaan.. mutta elämä on ;)
- myös rajoituksen mukaan
Se sakko kuule napsahtaa ihan samalla tavoin vaikka ajat rajoituksen mukaan punaista päin.
- kumma että noi
"moraali saarnajat" lässyttää aina tälläsillä palstoilla. Mutta jonnekkihan niidenkin on turhamaisuutensa purettava:) Ja joka toinenkin tässä ketkussa kirjottaa maksa maksa hah hah kärsi kärsi tyyliin, en todellakaan aloittanut tätä ketjua sen takia että kaikki pääsivät vittuilemaan sakoista! Halusin keskustella noista kyseisistä kameroista ja niiden toiminta tavasta/tekniikasta, se ei näköjään täälä onnistu kun pitää ruveta saarnaan tieturvallisuudesta jne.prkl. Olen 4 viimesintä vuotta ajanut autoa työkseni joten ei kiinnosta tuo turvallisuussaarnaaminen(tiedän liikenteen vaarat/riskit/omat hölmöilyt). Sakot maksan kyllä niitä en edes yritä kiistää jne. ps. en ole taxi kuski vaan rahti puolella.
- Alban risteys
Kuinka kaukaa Rantaväylän kamerat Alban eli Mattilanniemen risteyksessä mittaavat ylinopeuden etelästä päin tultaessa? Mittavatko jo ennen kuin kääntymiskaista vasemmalle alkaa?
- Kake_
Empäs sitä osaa sanoa, mutta tuolla ainakin mittaus on onnistunut, ja hyvä niin, saisivat mittailla vähän useammin, varsinkin juuri tuolla Vaajakosken motarilla.... http://www.ksml.fi/uutiset/keski-suomi/nainen-kaahasi-58-km-t-ylinopeutta-jyväskylässä/483666
- pikijälki
varoitusmerkistä alkaa mittaus ja silloin, kun itse kamera näkyy on myöhäistä hiljentää, koska olet ohittanut jo viimeisen mittauspisteen
- tuttu paikka?
pikijälki kirjoitti:
varoitusmerkistä alkaa mittaus ja silloin, kun itse kamera näkyy on myöhäistä hiljentää, koska olet ohittanut jo viimeisen mittauspisteen
"kun itse kamera näkyy on myöhäistä hiljentää, koska olet ohittanut jo viimeisen mittauspisteen"
Höpöhöpö. Kamera nyt näkyy vaikka kuinka kauas, mutta ei se nyt satojen eikä edes kymmenien metrien päästä kuvaa. Kun siitä kuvasta täytyisi vielä rekisteritunnus ja kuskikin pystyä tunnistamaan. Kamera ottaa kuvan n. 5-10 metrin päässä kamerasta, eli tuossa kohtaa silloin kun auto on keskellä risteystä. Jos ajaa ylinopeutta, mutta ei punaisia päin, eli pysähtyy punaisiin, ei pääse ikuistetuksi.
- sairaankuljettaja
Joudun ajamaan työni puolesta ylinopeutta ko liikennevalojen läpi viikottain ja huomattu on että välähdyskynnystä on madallettu. Ennen tuo kynnys oli noin 73 km/h, nykyään noin 67km/h. Ja tarkennetaan vielä jotakin viestejä; kamera ottaa aina kaksi kuvaa, eli tuplavälähdys ei tarkoita sitä että silloin kuvattaisiin toista kaistaa.
- kahta kertaa...
Eilenpä tuli tarkkaltua tuota risteystä jonkin aikaa, ja joka kerta kun välähti, ei välähtänyt kahta kertaa. Sellaisenkin huomasin, että rekat pystyi ajamaan ajamaan selvästi kovempaa kuin henkilöauto ilman että välähti, kun samalla nopeudella henkilöautolle välähti.
- Däxi
Vaajakosken moottoritiellä saisi myöskin olla kamera, tai useampia, tuskin on rahasta kiinni, kamerat hankkisivat itsensä muutamassa päivässä, maksumiehiä kyllä löytyy.
- Juba97
Kaveri väitti, että kamerat kuvaavat Rantaväylällä pelkästään punaisia päin ajavat, itse sanoin, että myös ylinopeutta ajavat.
Kumpi on oikeassa?- TehokastaValvontaa
Jyvässeudun ennätysmäärät ylinopeustapauksia kuvanneet kamerat ovat juuri siellä...
- KeljonMies
Ihan oikein että välähtääkin kun ylinopeutta ajelet. Toivottavasti ohjeistus meni sakon myötä perille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi392872Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs282683100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es442346Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201921Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo401833Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa571669- 381553
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä331447- 451373
- 261231