Ylempi amk-insinööri pääsykoe?

Phone

Mitä on ylemmän amk-insinöörikoulutuksen pääsykokeissa? Onko vaikea?

2

2107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opiskelemaan päässyt

Tälläisen pääsykokeen olen itse käynyt suorittamassa onnistuneesti.

Kokeeseen osallistuneille jaettiin n. 10 sivuinen moniste, jossa kerrottiin tutkimustuloksia ja pohdintaa tieteellisesti. Eri kirjoittajien tekstejä ja viitteitä eri tutkimuksiin jne.

Kokeeseen osallistujille annettiin otsikko ja pyydettiin kirjoittamaan essee aineistosta, käsin konseptille (A3 taitettuna, 4 kpl A4 sivua). Aineisto sisälsi asiaa otsikon ulkopuolelta, aineisto käsitteli kuitenkin myös otsikon mukaista asiaa.

Oma Luuloni on että kokeessa testattiin juuri tieteellisen materiaalin käyttämistä
      ja asiaan keskittymistä. Kuten esseen ymmärrän, on siihen tarkoitus sisällyttää myös kirjoittajan omaa pohdintaa otikonmukaisesta aiheesta.

Kokeeseen oli varattu aikaa: yhdestä kolmeen tuntia, ennen ensimmäistä tuntia ei kokeesta saanut poistua.

Tiedustelin kokeen sisältöä etukäteen oppilaitoksesta.
      Ennakkoon ei annettu mitään tietoa aineistosta, eikä myösään kokeen sisällöstä.

Kokeen osuus maksimi pisteistä oli kuitenkin puolet, joten painoarvoa kokeella oli.

Kuulin että jossain muualla oli muunlaisia valintakokeita ja ennakkotehtäviä ja haastatteluja. Pääsykokeet varmaankin vaihtelevat oppilaitos kohtaisesti.

Kysyit "oliko vaikea" Olihan se vaikeata. Minulle tuotti tuskaa kirjoittaa aiheesta joka on itselle vierasta ja pitää mielessä että kirjoitan otsikon mukaista asiaa. Siitä kuinka hyvä oma esseeni oli muihin verrattuna en tiedä. Itse olin paikalla melkein sen kolme tuntia. Unohdin ottaa mukaani juotavaa, jossain vaiheessa koetta huomasin kaipaavani juomista.

Yritin ennakkoon etsiä kokeeseen vinkkejä, en löytänyt. Toivottavasti tämä auttaa jotain aiheesta kiinostunutta. Tsemppiä kokeeseen.

• ...ylempi...

AMK-insinöörikoulutus ?

Taasko on keksitty lisää hassuja substanssinnostatuksia ?

Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4312
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1813
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1523
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1287
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1073
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      919
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      78
      904
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      833
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe