Mitä on ylemmän amk-insinöörikoulutuksen pääsykokeissa? Onko vaikea?
Ylempi amk-insinööri pääsykoe?
2
2107
Vastaukset
- Opiskelemaan päässyt
Tälläisen pääsykokeen olen itse käynyt suorittamassa onnistuneesti.
Kokeeseen osallistuneille jaettiin n. 10 sivuinen moniste, jossa kerrottiin tutkimustuloksia ja pohdintaa tieteellisesti. Eri kirjoittajien tekstejä ja viitteitä eri tutkimuksiin jne.
Kokeeseen osallistujille annettiin otsikko ja pyydettiin kirjoittamaan essee aineistosta, käsin konseptille (A3 taitettuna, 4 kpl A4 sivua). Aineisto sisälsi asiaa otsikon ulkopuolelta, aineisto käsitteli kuitenkin myös otsikon mukaista asiaa.
Oma Luuloni on että kokeessa testattiin juuri tieteellisen materiaalin käyttämistä
ja asiaan keskittymistä. Kuten esseen ymmärrän, on siihen tarkoitus sisällyttää myös kirjoittajan omaa pohdintaa otikonmukaisesta aiheesta.
Kokeeseen oli varattu aikaa: yhdestä kolmeen tuntia, ennen ensimmäistä tuntia ei kokeesta saanut poistua.
Tiedustelin kokeen sisältöä etukäteen oppilaitoksesta.
Ennakkoon ei annettu mitään tietoa aineistosta, eikä myösään kokeen sisällöstä.
Kokeen osuus maksimi pisteistä oli kuitenkin puolet, joten painoarvoa kokeella oli.
Kuulin että jossain muualla oli muunlaisia valintakokeita ja ennakkotehtäviä ja haastatteluja. Pääsykokeet varmaankin vaihtelevat oppilaitos kohtaisesti.
Kysyit "oliko vaikea" Olihan se vaikeata. Minulle tuotti tuskaa kirjoittaa aiheesta joka on itselle vierasta ja pitää mielessä että kirjoitan otsikon mukaista asiaa. Siitä kuinka hyvä oma esseeni oli muihin verrattuna en tiedä. Itse olin paikalla melkein sen kolme tuntia. Unohdin ottaa mukaani juotavaa, jossain vaiheessa koetta huomasin kaipaavani juomista.
Yritin ennakkoon etsiä kokeeseen vinkkejä, en löytänyt. Toivottavasti tämä auttaa jotain aiheesta kiinostunutta. Tsemppiä kokeeseen. - ...ylempi...
AMK-insinöörikoulutus ?
Taasko on keksitty lisää hassuja substanssinnostatuksia ?
Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624312Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551813Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141523Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381287Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168833Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791