Nenä tukossa...

MäSänä

Mistä tiedän onko mulla nyt tavallinen nuha vai johtuuko siitepölystä, olen ihan tukossa, ollut jo monta päivää, silmiä ei kutita, mutta kuivat ne on...Pureeko esim. Alzyr heti, vai muutaman tabletin jälkeen, voisin kokeilla sitä, niin näkis auttaako?

4

1596

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toisilla tukkeutuu nenä höyhentyynystä, villaisista vaatteista, verhoista, kotipölystä, vehnällä leipomisesta, undulaateista, kissoista, koirista, heinästä, kevätpuista, koivun sukuisista tai eri ruoholaaduista. Tällaisia asioita tietysti voi saneerata ja harrastaa esi pölynimuroimista eikä niinkään räiskiä märälä rätllä vetta kotihomeille, jotka vain odottavat uutta vesiannosta lisääntyäkseen.Kodin tuuletus on myös tärkeä.
      Allerginen nuha on yleensä loogisesti toistuva. Tavallinen nuha tulee ja menee. Tavalliseen nuhaan jokin Otrivin typpinen nuhatippa 10 pv pitää sieraimen auki. Allergiseen nuhaan Apteekilla on tarjottavana hyviä antihistamiineja. Yksilöllistä on, mikä tehoaa parhaiten. Asunnon kosteus on myös merkitsevä. Liian kuiva ei ole eduksi. Silmien kuivuus voi johtua myös kasvisöljyjen liian vähisestä käytöstä. Esim rapsiöljy antaa A, E ja K-vitamiineja.Käytäthän kasviöljyjä ja kasviksia?

    • ssagsgsdgdsgds

      Itse tunnistan allergisen nuhan siitä että räkä on ihan kirkasta, kuin vettä ja sitä valuu ja valuu. Mulla ei kovin helposti mene nokka tukkoon, valuu vain kuin olis hana auki päässä. Tavallisessa nuhassa on tukkoinen olo koko päässä, räkä on paksumpaa ja on muutenkin flunssainen olo.

      Myös esim katupöly voi aiheuttaa tukkoisuutta.

      Sinuna kokeilisin jotain antihistamiinia.

    • ninninnii

      Alzyr ja muut itsehoidon antihistamiinit auttavat ekan tabun jälkeen jo muutamassa tunnissa, jos on allergiasta kyse. Kokeilla voi, jos epäilee allergiaa. Onko aikaisempina vuosina sulla ollut samanlaisia oireita samaan aikaan? Vuotaako nenä ihan sujona kirkasta räkää vai onko vaan tukossa ja räkä paksua kellertävää? Allergiassa silmät yleensä vuotaa ja kutiaa. Jos vain kuivat niin kosteuttavat silmätipat on hyviä.

      • ninninnii

        Ja nenua voi huuhdella myös suolavedellä. Apteekista saa siihen apuvälineitä, esim. "sarvikuono". Nuhasuihkeita ei tosiaan saa käyttää kuin sen 10 päivää, sillä nenä tottuu niihin ja sitten ei enää pärjää ilman.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4839
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1722
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1326
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1000
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      885
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe