ylioppilaslahja

pojalle

Onko kellään vinkkejä, mitä voisi ostaa tuttavaperheen pojalle yo-lahjaksi. (tytölle keksisin helpommin) Vai onko nykyään tapana vain antaa rahaa? Jos on, mikä olisi sopiva summa?

9

5072

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paras ja helpoin

Sopiva summa on mikö summa vaan. Niistä pienistä kertyy lopuksi iso summa.

20-50 euroa. Itse laittaisin tuttavan nuorelle 20 - 30 euroa ja kivan kortin. Sukulaiselle voisin laittaa 50euroa.

Tuossa iässä raha on enemmän kuin tarpeen. Saa rahalla vaatteita ja sisustaa omaa kämppää jne.

• antaa rahaa

joten annoin ripari lahjaksi tuttavan pojalle hopeisen valokuvakehyksen. Maksoi noin 20€, mutta on niitä halvempia ja kallimpiakin. Valkokuva albumi ylioppilaskuville, leffalippuja, voisi olla myös kiva idea.

• Yo-tytön äiti

Nuoret hakevat yo-tutkinnon jälkeen muualle opiskelemaan ja näin ollen käytännölliset lahjat olisi valttia. Taloustavaroita, astioita, ruokailuvälineitä, pienkodinkoneita. Tyttäreni on toivonut, että ostaisin hänelle voileipägrillin. Ostan hänelle paljon muutakin tuon kodin pienkoneen lisäksi.

• omaankotiin

...laadukasta ja ajatonta voi milestäni hankkia myös pojalle. Hackmannin aterimia ja Arabian astiastiastoa saa ainakin meidän poikamme rahalahjojen lisäksi. Hän on itse kertonut, mistä sarjasta ja väristä hän pitää. Sitä on helppo vuosien varrella täydentää. Kyllä pojatkin voivat pitää astioista, lakanoista jne.

• tyttöööööö

Vaikka tyttö olenkin, vastaan tähän.

En haluaisi mitään kodin tarvikkeita koska kaikki mitä tarvitsen, minulla on jo. Olen asunut omillani jo kaksi vuotta.

Raha on sellainen, jota _kaikki_ nuoret haluaa ja myöskin tavitsee.
      Itse toivon vieraiden tuovan vaan rahaa eikä mitään turhaa tavaraa, täydennän sillä rahalla sitten itse mitä tarvitsenkin. Ja eläminen maksaa.

• laureelia

Kaikki käytännöllinen tulevaa varten on hyvä vaihtoehto. Laadukkaat astiastot, kuten iittala, arabia... Aterimet, lakanat pyyhkeet jne. Myös lahjakortti tai pojan harrastuksiin liittyviä lahjoja voi ostaa esim. kuksa? Korut, kuten panssariketjut ovat yleensä mieluisia. Zippo on myös kiva!

• pekkapottu

jotkut muutkin ovat kirjoittaneet, niin astioita, pyyhkeitä, lakanoita ym tarvitaan aina - sukupuolesta riippumatta ;) Tietystikin siinä tapauksessa, että jos lahjan saaja on asunut jo pitkään omillaan, on vähän eri asia antaa tavaralahjoja kuin sellaiselle, joka ei ole vielä asunut yksin. Rahaa tietysti kaikki tarvitsee - ja antaja voi itse päättää summan ;)

• no jo on ongelmat

pullon kossuu...kyllä kelpaa

• NIIN TIEDÄT!!

Meillä on tapana kysyä, että saa sitten toivotun lahjan. Ei kaikki halua kahvinkeitintä, vaikka lähteekin muualle opiskelemaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      302
      6907
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2079
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1297
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1166
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1076
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe