Onko kellään vinkkejä, mitä voisi ostaa tuttavaperheen pojalle yo-lahjaksi. (tytölle keksisin helpommin) Vai onko nykyään tapana vain antaa rahaa? Jos on, mikä olisi sopiva summa?
ylioppilaslahja
9
5140
Vastaukset
- paras ja helpoin
Sopiva summa on mikö summa vaan. Niistä pienistä kertyy lopuksi iso summa.
20-50 euroa. Itse laittaisin tuttavan nuorelle 20 - 30 euroa ja kivan kortin. Sukulaiselle voisin laittaa 50euroa.
Tuossa iässä raha on enemmän kuin tarpeen. Saa rahalla vaatteita ja sisustaa omaa kämppää jne. - antaa rahaa
joten annoin ripari lahjaksi tuttavan pojalle hopeisen valokuvakehyksen. Maksoi noin 20€, mutta on niitä halvempia ja kallimpiakin. Valkokuva albumi ylioppilaskuville, leffalippuja, voisi olla myös kiva idea.
- Yo-tytön äiti
Nuoret hakevat yo-tutkinnon jälkeen muualle opiskelemaan ja näin ollen käytännölliset lahjat olisi valttia. Taloustavaroita, astioita, ruokailuvälineitä, pienkodinkoneita. Tyttäreni on toivonut, että ostaisin hänelle voileipägrillin. Ostan hänelle paljon muutakin tuon kodin pienkoneen lisäksi.
- omaankotiin
...laadukasta ja ajatonta voi milestäni hankkia myös pojalle. Hackmannin aterimia ja Arabian astiastiastoa saa ainakin meidän poikamme rahalahjojen lisäksi. Hän on itse kertonut, mistä sarjasta ja väristä hän pitää. Sitä on helppo vuosien varrella täydentää. Kyllä pojatkin voivat pitää astioista, lakanoista jne.
- tyttöööööö
Vaikka tyttö olenkin, vastaan tähän.
En haluaisi mitään kodin tarvikkeita koska kaikki mitä tarvitsen, minulla on jo. Olen asunut omillani jo kaksi vuotta.
Raha on sellainen, jota _kaikki_ nuoret haluaa ja myöskin tavitsee.
Itse toivon vieraiden tuovan vaan rahaa eikä mitään turhaa tavaraa, täydennän sillä rahalla sitten itse mitä tarvitsenkin. Ja eläminen maksaa. - laureelia
Kaikki käytännöllinen tulevaa varten on hyvä vaihtoehto. Laadukkaat astiastot, kuten iittala, arabia... Aterimet, lakanat pyyhkeet jne. Myös lahjakortti tai pojan harrastuksiin liittyviä lahjoja voi ostaa esim. kuksa? Korut, kuten panssariketjut ovat yleensä mieluisia. Zippo on myös kiva!
- pekkapottu
jotkut muutkin ovat kirjoittaneet, niin astioita, pyyhkeitä, lakanoita ym tarvitaan aina - sukupuolesta riippumatta ;) Tietystikin siinä tapauksessa, että jos lahjan saaja on asunut jo pitkään omillaan, on vähän eri asia antaa tavaralahjoja kuin sellaiselle, joka ei ole vielä asunut yksin. Rahaa tietysti kaikki tarvitsee - ja antaja voi itse päättää summan ;)
- no jo on ongelmat
pullon kossuu...kyllä kelpaa
- NIIN TIEDÄT!!
Meillä on tapana kysyä, että saa sitten toivotun lahjan. Ei kaikki halua kahvinkeitintä, vaikka lähteekin muualle opiskelemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti24745359Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!3111240Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy20710873Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369711Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla858528Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2236511Pirjo sanoi Esalle
Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok03220Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys302239- 381643
Koulu-uhkaus.
Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.261520