ylioppilaslahja

pojalle

Onko kellään vinkkejä, mitä voisi ostaa tuttavaperheen pojalle yo-lahjaksi. (tytölle keksisin helpommin) Vai onko nykyään tapana vain antaa rahaa? Jos on, mikä olisi sopiva summa?

9

5231

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paras ja helpoin

Sopiva summa on mikö summa vaan. Niistä pienistä kertyy lopuksi iso summa.

20-50 euroa. Itse laittaisin tuttavan nuorelle 20 - 30 euroa ja kivan kortin. Sukulaiselle voisin laittaa 50euroa.

Tuossa iässä raha on enemmän kuin tarpeen. Saa rahalla vaatteita ja sisustaa omaa kämppää jne.

• antaa rahaa

joten annoin ripari lahjaksi tuttavan pojalle hopeisen valokuvakehyksen. Maksoi noin 20€, mutta on niitä halvempia ja kallimpiakin. Valkokuva albumi ylioppilaskuville, leffalippuja, voisi olla myös kiva idea.

• Yo-tytön äiti

Nuoret hakevat yo-tutkinnon jälkeen muualle opiskelemaan ja näin ollen käytännölliset lahjat olisi valttia. Taloustavaroita, astioita, ruokailuvälineitä, pienkodinkoneita. Tyttäreni on toivonut, että ostaisin hänelle voileipägrillin. Ostan hänelle paljon muutakin tuon kodin pienkoneen lisäksi.

• omaankotiin

...laadukasta ja ajatonta voi milestäni hankkia myös pojalle. Hackmannin aterimia ja Arabian astiastiastoa saa ainakin meidän poikamme rahalahjojen lisäksi. Hän on itse kertonut, mistä sarjasta ja väristä hän pitää. Sitä on helppo vuosien varrella täydentää. Kyllä pojatkin voivat pitää astioista, lakanoista jne.

• tyttöööööö

Vaikka tyttö olenkin, vastaan tähän.

En haluaisi mitään kodin tarvikkeita koska kaikki mitä tarvitsen, minulla on jo. Olen asunut omillani jo kaksi vuotta.

Raha on sellainen, jota _kaikki_ nuoret haluaa ja myöskin tavitsee.
      Itse toivon vieraiden tuovan vaan rahaa eikä mitään turhaa tavaraa, täydennän sillä rahalla sitten itse mitä tarvitsenkin. Ja eläminen maksaa.

• laureelia

Kaikki käytännöllinen tulevaa varten on hyvä vaihtoehto. Laadukkaat astiastot, kuten iittala, arabia... Aterimet, lakanat pyyhkeet jne. Myös lahjakortti tai pojan harrastuksiin liittyviä lahjoja voi ostaa esim. kuksa? Korut, kuten panssariketjut ovat yleensä mieluisia. Zippo on myös kiva!

• pekkapottu

jotkut muutkin ovat kirjoittaneet, niin astioita, pyyhkeitä, lakanoita ym tarvitaan aina - sukupuolesta riippumatta ;) Tietystikin siinä tapauksessa, että jos lahjan saaja on asunut jo pitkään omillaan, on vähän eri asia antaa tavaralahjoja kuin sellaiselle, joka ei ole vielä asunut yksin. Rahaa tietysti kaikki tarvitsee - ja antaja voi itse päättää summan ;)

• no jo on ongelmat

pullon kossuu...kyllä kelpaa

• NIIN TIEDÄT!!

Meillä on tapana kysyä, että saa sitten toivotun lahjan. Ei kaikki halua kahvinkeitintä, vaikka lähteekin muualle opiskelemaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      171
      1156
    2. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      69
      944
    3. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      86
      820
    4. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      72
      747
    5. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      47
      718
    6. Vielä hyvinvointitalosta

Suurin osa pyhäjärvisistä on sivistynyttä fiksua porukkaa ja on täysin hankkeen kannalla. Nyt vain pieni äänekäs joukko
      Pyhäjärvi
      79
      651
    7. Kerro jokin

👻 tarina
      Ikävä
      62
      609
    8. 28
      605
    9. IS Viikonloppu 25.-26.7.2026

Lähes kymmenen vuotta kestänyt putki täysiin 3.0 ristikoihin on Skytän osalta ilmeisesti nyt ohi. Kollegat ovat arvioin
      Sanaristikot
      67
      601
    10. Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa

ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su
      Ikävä
      35
      595
    Aihe