Olen ollut lihava jo vuosikausia. Aloitin sitten laihdutuksen talvella, ensimmäisen ihan kunnollisen ruokavalio-ohjelman. Sain pois monta kiloa, mutta nyt lähti taas nousuun, vaikka tarkkailen mitä syön. Tämä on painajaista! Ei laihat ja normaalit tajua tätä helvettiä. No, alistun. Olen lihava loppuelämäni. Syömättömäksikään en voi ruveta.
Lihon vain
11
1490
Vastaukset
- riitä!
Mitä se tarkkailu auttaa.. Söin lihapiirkan 11.20. Soin pizzan 16.00
Ok, nyt on tarkkailtu.. hyvä mieli ????- Aloittaja
Piti sanoa että mä lasken pisteitä, Painonvartijoissa olen. Eli en ylitä pisteitä kuin harvoin...ketuttaa kun turhaa työtä tekee kun paino vain ilkikurisesti nousee!
- kunt
Aloittaja kirjoitti:
Piti sanoa että mä lasken pisteitä, Painonvartijoissa olen. Eli en ylitä pisteitä kuin harvoin...ketuttaa kun turhaa työtä tekee kun paino vain ilkikurisesti nousee!
mun henk.koht. mielipide painonvartijoista on pelkää höpön löpön touhua, ei siinä mitään pisteitä tarvita jos aikoo laihtua, syöt järkeväästi ja oikeaan aikaa, ja nimenomaan oikeaa ruokaa, vältät rasvaa ja sokeria, eikä liikkumista saa unohtaa. Kyllä se paino siitä laskee, usko vaan, kaikkki on itsestäsi kiinni.
- uskoa, alas menee
Aloittaja kirjoitti:
Totuushan on että paino menee usein alaspäin portaittain.Ja monasti kun se junnaa paikallaan menee usko koko asiaan. Juomalla runsaasti nesteitä voi auttaa mutta sitten voi ottaa myös jotain mikä poistaa nesteitä koska nesteistä on kyse tai sitten uskoa vain että joskus se porras menee alaspäin. Itse aloitin maanantaina painonpudotuksen, jo parin viikon ajan syönyt vähemmän, ja kun vatsa oli niin turvoksissa otin glaubersuolaa ja tyhjensin suoliston, jotensakin oli paljon helpompi jatkaa.(Glaubersuola on tehokas koko suoliston tyhjentäjä. Glaubersuola nautitaan veteen sekoitettuna (30 g glaubersuolaa ½ litraan haaleaa vettä) hitaasti kulauksittai. Maku ei ole herkullinen, mutta se toimii tehokkaasti. Siksi on syytä pysytellä WC:n läheisyydessä usean tunnin ajan suolan nauttimisen jälkeen)
- lihava
No hei! Mä oon ihan tyytyväinen itteeni vaik oon 140kiloinen en välitä muiden kommenteista! Olen NAINEN ja kannan itse kiloni vaikka siitä saa kuulla kommentteja minun kolmekymppisen muijan makkaroista! Eteen päin vaan! Aurinkoista tulevaa kesää sinulle!
- Epätoivon yössä
En kyllä piristy jos lihon takaisin yli satakiloiseksi. Onhan se terveyshaittakin, puhumattakaan muista haitoista ja ongelmista. :/
- lihavaksi tarkoitettu sinäkään
Hei aloittaja, et oel tuomittu aina lihavaksi, vaan sinä itse voit tehdä asialle paljonkin. Ensimmäisenä kannattaa kokeilla pikkuhiljaa muuttamaan elämäntapojaan ja ruokailutottumuksiaan. Siis tässä avainsana on pikkuhiljaa, sillä jo pienistä muutoksista aikaa myöten muodostuu suuri muutos. :) Laita itsellesi vaikkapa ylös sellaiset ruuat ja ns. "pahat tavat", joita voit surutta alkaa karsimaan. Jos vaikka syöt auklaata joka viikko 3 kertaa levyllisen, niin muuta ne 3 kertaa ensin alkuun yhdeksi riviksi, sittan vähennä siitä niin, että syöt vain kerran viikossa vaikka muutaman palan. Vuoden kuluttua tuo muutos on saanut aikaan jo muutoksen sinussa. Näin kun teet kaikelle muullekin , niin huomaamattasi olet pienentynyt jo kokonumeroissakin reipaasti.
Mikäli et psyty tuohon muuotkseen, niin sitten siihen pitää vaan opetella, sillä jokainenhan pystyy kyllä laihtumaan, muttasen painon pitäminen ja laskeminen on vaikeampaa ja siihen on apukeinoja. Yksi sellainen on lisääntyvä liikunta elämäntapamuutosten mukana.
Mikäli olet ns. jojo-alihduttaja, niin sitten sinun keinosi ovat vähäisemmät, sillä tiedetään jo se, että jojo-laihduttaja tuplaa aikaa myötne tiputtamansa kilot, mikäli lopettaa laihduttamisen. No juri tästä systä suosittelen tuota elämäntapamuutosta, silloin siis kaikki muutokset jäävät pysyviksi, ei kuuriluontoiseksi ja siksi aikaa niiden muuttamiseen kannattaakäyttää pitkään ja harkitusti. Mikään suunnattoman suuri pudotus tuosta ei siis kerralla tule, vaan ne tulevat siinä sellaisella normaalivauhdilla ja huomaamatta, mutta ovat pysyviä.
Moni on laihtunut muutoksen avulla jopa 60 kiloa vain 1,5 vuoden aikana ja se on aivan loistava tulos.
Jos käyttää kahvissa sokeria, niin opettelee juomaan kahvin ilman sokeria, niin muutos jo suuri aikaa myöten, samoin maidon ja / tai kerman käytön kanssa.
Suosi kevyitä tuotteita, en tarkoita kaikessa noita light-tuotteita, vaan nimenomaan kevyempiä vaihtoehtoja, valinnanvaraa on ja se on meidän ihmisten onni, kun voimme ja pystymme itse valitsemaan , mitä syömme.
Yksi vaihtoehto, lopullinen, mikäli tuo elämänmuutoskaan ei tuo toivottua tulosta ja liitännäissairaudet tulevat mukaan kuvioihin, on sitten laihdutusleikkauksella, johon nykyisin pääsee tutkimusten jälkeen noin 6kk- vuoden odotuksella.
Tuo odotusaika kannattaa käyttää hyödyksi ja laihtua sinäkin aikana, sillä se on jo yksi edellytys, jotta leikkaukseen pääsee. Lääkärit suosittelevat tuollaista 5-10 kilon painonpudotusta esikäynnin ja leikkauksen välisellä ajalla, mikä ei ole mahdotonta kenellekään. Jokainen ihminen pystyy ottamaan liikakiloistaan pois tuon 5-10 kiloa, jos ei , niin silloin ei ole tarpeeksi motivoitunut tekemään elmäntapamuutoksia, eikä ole näin soveltuva leikkaukseenkaan. Leikkauksen jälkeinen elämä kuitenkin vaatii todella radikaalin muutoksen ruokailutottumuksiin, että jos siinä ei onistu, niin leikkaus on aivan turha.
Leikkau on vaihtoehtona se viimeinen ja sitä ennen suositellaan kuitenkin kokeilemaan ensin kaikki muut keinot.- vaatii koooovasti
pienten muutosten tie, mutta totta joka sana. Eihän kukaan jaksa loputtomiin muka jollakin salaatilla elää. Paljon parempi tuo, että alat vähentää vähitellen siitä päästä, mistä helpointa. Ja joka päivä jotakin liikuntaa tunti. Ei, siis, heti joka päivä salille tms. vouhkaamista, vaan pieniä hyviä valintoja, jotka vie eteenpäin. Ja mitä kaikkea muuta positiivista voit lisätä elämääsi, mieti. Mä ihailen naapurin lihavia leidejä, kun niillä on muotitukat ja vartalonmukaisia vaatteita ja kivoja vaatteita. TS. he eivät anna sen häiritä, että läskit hyllyy. Olen varma, että kaikki tuollaiset valinnat, jotka vahvistaa itsensä hyväksymistä, auttavat. Ja se, jos kaikki ruoka on Syntiä tai Kiusausta ja koko ajan ajattelee negatiivisesti, se ei ainakaan itseä auta. Siinäkin pieniä muutoksia hyvään. Ruoka on ravintoa ja kyllä on ihan kiva herkutellakin.
- syömättä
mikä siinä on niin vaikeaa jättää ruoat syömättä?
heikot idiootit- jos koittaisit
sinä järjenjättiläinen? Olepas syömättä, sanotaanko vaikka kuukausi ja tule sitten kertomaan, mikä siinä oli vaikeeta!!!
- nyt sentään
jos koittaisit kirjoitti:
sinä järjenjättiläinen? Olepas syömättä, sanotaanko vaikka kuukausi ja tule sitten kertomaan, mikä siinä oli vaikeeta!!!
kuukautta tarvi olla syömättä..jättää vaan ne ainaiset keksit ("no jos mä pari ottaisin...oho meni koko paketti") pois samoiten kaiken maailman "salkkarit alkaa, äkkii jotai puputettavaa" tai "mitähän tekis...tylsäää..hei mä voisin vaik syödä ku ei oo muut tekemist" pois. Itse syön aamupalan (ruisleivän KOHTUULLISESTI voita, juusto ja kurkkua tai tomaattia ja 1 tai 2 kuppia teetä) päivällä (joskus 12-14) jonku pienen välipalan esim. omenan tai appelsiinin ym. ja sit illalla päivällisen yhdessä perheeni kanssa... Toki pidän myös herkuttelu päiviä 1-2krt /vko ja EI tämä ei tarkoita 2pussia sipsii sit puol kiloo irtokarkkei ja 3pakettii keksejä vaan yleensä 150g pussi(tai joskus jopa megapussi :D) karkkia..limua juon lähes päivittäin mutta kun kyseessä on coca-cola zero niin siitä ei tule kun hermomyrkkyjä.. harrastan myös liikuntaa päivittäin; aamuisin/iltaisin 30min hölkkälenkki, lisäksi arkisin (säävaraus) pyöräilen kouluun ja takaisin (yht.12km) minulla on myös 2 koiraa joitten kanssa ulkoilen 1-2h päivässä.....ihan elämäntavoista se on kiinni ja itsekurista, kukaan ei varmaan pakota teitä syömään niin paljon kun oikeasti syötte. Eikä kukaan varmaan estä teitä harrastamasta liikuntaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h603639- 433546
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062811Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv462546Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151629- 321493
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211469Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061317- 1801251