Sori saattaa olla tyhmä kysymys, mutta oon kiitollinen jos joku viittis antaa asiallisen vastauksen.
Mites kun kaivinkoneessa on tommonen safematic automaattirasvari, niin onko se nimensä mukaisesti automaattinen vai pitääkö painaa sitä prässin kuvaa aina kun haluaa rasvata.
Entä mitäs ne valot siinä tarkottaa kun siinä on 1,2 ja P?
Safematic rasvari
25
29660
Vastaukset
- tosimies
ja prässiä painamalla saat paineistettua sen ite
1 ja 2 linjat sulla kun on multi prässi eli siinä joko on kaks piiriä tai sit se on ainakin mahollinen
p paine ihan niinku hydrauliikassakin - rasvuuttelija
Kun p valo palaa sillon se rasvaa. Ajattelin kertoo kun oot varmaan niin tyhmä ettet ois sitä muuten tajunnu
- asennettuna
???
- rötjööjä
no jos palaa p valo niin kannattaa viiä korjattavaks... siinä pitää palaa myös se et kumpaan linjaan se rasvaa... useimmat kaivinkoneet on yks linjasia eli se 1 ja p palaa kun rasvaa...
- rötjööjä
asennettuna kirjoitti:
???
riippuu ihan mihin laitteeseen. ja ei se mikään safematicci oo enää.. vaan SKF!
- p valo vilkkuu
rötjööjä kirjoitti:
no jos palaa p valo niin kannattaa viiä korjattavaks... siinä pitää palaa myös se et kumpaan linjaan se rasvaa... useimmat kaivinkoneet on yks linjasia eli se 1 ja p palaa kun rasvaa...
Ota yhteys lähimpään SKF edustajaan tai konemyyjätkin sinulle hinnan kertoo.
JA LUE KÄYTTÖOHJEET jos ja kun sen saat. - ThePa
rötjööjä kirjoitti:
riippuu ihan mihin laitteeseen. ja ei se mikään safematicci oo enää.. vaan SKF!
Voidaan edelleenkin käyttää automaattirasvarista nimeä safematic, vaikkakin laakeripaja omistaakin voitelupuolen. Puhut SKF:stä, ni kaikki mieltää sen laakereihi.
- Tiedonhalunen
rötjööjä kirjoitti:
no jos palaa p valo niin kannattaa viiä korjattavaks... siinä pitää palaa myös se et kumpaan linjaan se rasvaa... useimmat kaivinkoneet on yks linjasia eli se 1 ja p palaa kun rasvaa...
Valot palaa mutta kaikki nivelet on kuivia 1,5 vuotta vanha kone, kysympä vaan että kuka korvaa remontin, 20000tn pyöräkuormaaja.
Shellin vaseliini oli 2007 lopulla jotenkin epäkurantia, voisko johtua siitä tämä ongelma. Jos jollain on ollut samanlaisia ongelmia niin onko shell korvannut vahingot, shell antoi yhden pytyn vasekiinia ilmaiseksi. Mutta vahingot ilmeni vasta nyt. Rasvaria on käyty korjaamassa kun mielestämme nivelet on ollut kuivia, kaikki on olut kuulemma kunnossa. - jhgftyui
Tiedonhalunen kirjoitti:
Valot palaa mutta kaikki nivelet on kuivia 1,5 vuotta vanha kone, kysympä vaan että kuka korvaa remontin, 20000tn pyöräkuormaaja.
Shellin vaseliini oli 2007 lopulla jotenkin epäkurantia, voisko johtua siitä tämä ongelma. Jos jollain on ollut samanlaisia ongelmia niin onko shell korvannut vahingot, shell antoi yhden pytyn vasekiinia ilmaiseksi. Mutta vahingot ilmeni vasta nyt. Rasvaria on käyty korjaamassa kun mielestämme nivelet on ollut kuivia, kaikki on olut kuulemma kunnossa.Rasvari pitää täyttää suunnilleen kuukauden välein, käytä rasvari rasvaa, tavallinen vaseliini liian jäykkää talvella ja myös kesäällä.
Joissakin olosuhteissa voi puomin nivelet vinkua, voit silloin painaa rässn kuvasta ylimääraisen jakson vaseliinia. Lisäksi puomia sopivasti liikuttamalla löysä vuoroin eripuolella nivelta, pitäisi vinkuminen loppua.
Pelkkä maan hipsiminen tunteja voi aiheutta sen että puominpaino onko koko ajan samalla puolen nivelta, joten muutaman kerran nostat konetta hieman koholle maasta, jolloin vaseliini leviää niveleen paremmin. - nääs...
Tiedonhalunen kirjoitti:
Valot palaa mutta kaikki nivelet on kuivia 1,5 vuotta vanha kone, kysympä vaan että kuka korvaa remontin, 20000tn pyöräkuormaaja.
Shellin vaseliini oli 2007 lopulla jotenkin epäkurantia, voisko johtua siitä tämä ongelma. Jos jollain on ollut samanlaisia ongelmia niin onko shell korvannut vahingot, shell antoi yhden pytyn vasekiinia ilmaiseksi. Mutta vahingot ilmeni vasta nyt. Rasvaria on käyty korjaamassa kun mielestämme nivelet on ollut kuivia, kaikki on olut kuulemma kunnossa.Kannattaa todellakin hommata se ohjekirja jos sellaista ei ole. Nimittäin on tärkeää että rasvari on oikein säädetty. Sieltä kun saa itse valita sekä rasvausvälin ja paineistus ajan. uudessa 14tn kaivinkoneessa menty 5-6 min paineistus ajalla ja 15min jaksolla. ollu aika sopiva siihen koneeseen kun ei ole mikään nivel ollu kuiva, eikä myöskään rasva ole puomia pitkin valumalla valunu. Jokaiseen vehkeeseen kumminki sitte hakee omat säädöt. Rasva kannattaa myös valita oikein. Automaatti rasvari vaseliineissa on nimittäin kesä ja talvilaatua. Ei tahdo kesävaseliinikaan mennä pakkasilla läpi.
- 111
nääs... kirjoitti:
Kannattaa todellakin hommata se ohjekirja jos sellaista ei ole. Nimittäin on tärkeää että rasvari on oikein säädetty. Sieltä kun saa itse valita sekä rasvausvälin ja paineistus ajan. uudessa 14tn kaivinkoneessa menty 5-6 min paineistus ajalla ja 15min jaksolla. ollu aika sopiva siihen koneeseen kun ei ole mikään nivel ollu kuiva, eikä myöskään rasva ole puomia pitkin valumalla valunu. Jokaiseen vehkeeseen kumminki sitte hakee omat säädöt. Rasva kannattaa myös valita oikein. Automaatti rasvari vaseliineissa on nimittäin kesä ja talvilaatua. Ei tahdo kesävaseliinikaan mennä pakkasilla läpi.
Käyttöohjeet löytyy muistaakseni netistä. Tuo rasvausmäärä kannattaa säätää heti aluksi liian suureksi, on helpompi pienentää määrää.
- heh heh
111 kirjoitti:
Käyttöohjeet löytyy muistaakseni netistä. Tuo rasvausmäärä kannattaa säätää heti aluksi liian suureksi, on helpompi pienentää määrää.
Lincoln keskusvoitelujärjestelmässä menee normi rässi rasva läpi ympäri vuoden.. Ovat kuulemma nostaneet myös takuun 5 vuoteen.. Miettikää mitä ostatte.
- Metsäkonekuskib
heh heh kirjoitti:
Lincoln keskusvoitelujärjestelmässä menee normi rässi rasva läpi ympäri vuoden.. Ovat kuulemma nostaneet myös takuun 5 vuoteen.. Miettikää mitä ostatte.
Lisäksi Lincoln on erittäin käyttövarma. Yksinkertaista saksalaista laatua. Valmetin metsäkoneessa ollut jo pitkään Lincoln jaolen erittäin tyytyväinen.
- BEKAMAX
Metsäkonekuskib kirjoitti:
Lisäksi Lincoln on erittäin käyttövarma. Yksinkertaista saksalaista laatua. Valmetin metsäkoneessa ollut jo pitkään Lincoln jaolen erittäin tyytyväinen.
Käyppä lukemas mitä pumpun kyljes sanotaan valmistusmaaksi?? Ettei vaan oli Tsekki. Ja siellähän ne parhaat on aina tehty.
- 30v.tta asennuskokem
nlg 2 luokan rasva eli "rässirasva" ei liikahda talvipakkasessa (-15 ja yli) yhdessäkään alle 8mm: runkoputkistoa käyttävässä järjestelmässä mihinkään, eli se siitä lincolnista.Mutta niistä käyttöohjeista,
yleisimpien Suomessa myytävien voitelujärjestelmien käyttöohjeet löytyy netistä, kannattaa katsoa
sieltä niin ei jää arvailun varaan. - OK 5698
30v.tta asennuskokem kirjoitti:
nlg 2 luokan rasva eli "rässirasva" ei liikahda talvipakkasessa (-15 ja yli) yhdessäkään alle 8mm: runkoputkistoa käyttävässä järjestelmässä mihinkään, eli se siitä lincolnista.Mutta niistä käyttöohjeista,
yleisimpien Suomessa myytävien voitelujärjestelmien käyttöohjeet löytyy netistä, kannattaa katsoa
sieltä niin ei jää arvailun varaan.Vai ei yli 15 asteen pakkasella. Tuu katsoon ensi talvena jos haluat nähdä. Laitteistosta se on kiinni. Lincoln järjestelmissä luvataan menevän aina -25 asteeseen nlgi 2 rasva mutta kokemuksella voidaan sanoa että menee myös kovemmilla (riippu tietenkin rasvasta jos rasvan seassa yli puolet vettä niin ei hän sellainen mene. Sillon pitäs olla rasvari purkissa jää murskka. Laadukas perus rasva menee). Lincoln laitteet ovat tällä hetekllä 11 kaivinkoneessa ja 2 on skf. Seuraavin kaikkiin koneisiin tulee myös lincoln koska olemme erittäin tyytyväisiä laitteeseen ja siihen että saamme pitää koneen puhtaana ja hyvässä kunnossa jäykän rasvan ansiosta. Myös asennuspalvelu toimii. Helppo sopia asentajan kanssa jos haluaa että laite asennetaan tavanomaisesta poiketen koska 13 konetta ja 13 kuskia ja jokaisella kuskilla omat mieltymykset. Olemme aina kuskin ja asentajan kanssa käyneet keskustelu ennen asentamista ja siten saatu kuljettajalle sopiva asennus tapa.
- Konemies55
OK 5698 kirjoitti:
Vai ei yli 15 asteen pakkasella. Tuu katsoon ensi talvena jos haluat nähdä. Laitteistosta se on kiinni. Lincoln järjestelmissä luvataan menevän aina -25 asteeseen nlgi 2 rasva mutta kokemuksella voidaan sanoa että menee myös kovemmilla (riippu tietenkin rasvasta jos rasvan seassa yli puolet vettä niin ei hän sellainen mene. Sillon pitäs olla rasvari purkissa jää murskka. Laadukas perus rasva menee). Lincoln laitteet ovat tällä hetekllä 11 kaivinkoneessa ja 2 on skf. Seuraavin kaikkiin koneisiin tulee myös lincoln koska olemme erittäin tyytyväisiä laitteeseen ja siihen että saamme pitää koneen puhtaana ja hyvässä kunnossa jäykän rasvan ansiosta. Myös asennuspalvelu toimii. Helppo sopia asentajan kanssa jos haluaa että laite asennetaan tavanomaisesta poiketen koska 13 konetta ja 13 kuskia ja jokaisella kuskilla omat mieltymykset. Olemme aina kuskin ja asentajan kanssa käyneet keskustelu ennen asentamista ja siten saatu kuljettajalle sopiva asennus tapa.
Ettei olisi ihan Lincoln-kauppias kirjoittelemassa? :D
Meillä on duunisssa eri merkkisiä rasvareita SKF, Lincoln, Safematic ja Vögel ja voin sanoa että ei todellakaan mene se jäykkä rasva sinne lincolniinkaan talvella!
Itse suosin kotimaista eli Safematiccia. Laitteet on pelannut ja huoltomiehet on tulleet monasti jo samana päivänä iltasella tekemään letkuja, jos jotain on hajonnut. Kaippa noi on kuitenkin kaikki ihan hyviä vehkeitä - että näin
Konemies55 kirjoitti:
Ettei olisi ihan Lincoln-kauppias kirjoittelemassa? :D
Meillä on duunisssa eri merkkisiä rasvareita SKF, Lincoln, Safematic ja Vögel ja voin sanoa että ei todellakaan mene se jäykkä rasva sinne lincolniinkaan talvella!
Itse suosin kotimaista eli Safematiccia. Laitteet on pelannut ja huoltomiehet on tulleet monasti jo samana päivänä iltasella tekemään letkuja, jos jotain on hajonnut. Kaippa noi on kuitenkin kaikki ihan hyviä vehkeitäLincolnin rasvarissa olen käyttänyt petro canadan punaista prässi rasvaa!!!!!! Ja menee läpi ainakin viimetalven pakkasilla eli helposti -25. Kokemus puhuu!!!!
- Vinkkinen
Käypä katsomassa www.lubeystems.fi, jos tarvit rasvareiden suhteen apua...
- rasvarit
Osoite on www.lubesystems.fi
- dsda
rasvarit kirjoitti:
Osoite on www.lubesystems.fi
lubesystems sivuilla näkee hinnat ja on aika hinnakkaat tuotteet. Varmasti hyvät katteet jos noin kalliita ovat.
- Ammattimiäs
1 = 1. Rasvarilinjalla häikkää
2 = 2. Rasvarilinjalla häikkää
P = Pumppaus- Muuramessa-testiasema
Safematic / Skf-rasvari vaatii
NLG-luokka 00 tai 0 -luokan keskusrasvaa .
- Varsinaissuomi
Mikä mahtaa olla vikana kun meiä koneen rasvari ei toimi? Ei tuu mitää valoja ohjainyksikköön elikkä virtapuoli kusee. Osaako ketään auttaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä239579Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3871970Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset3731969- 4371657
- 941648
- 61375
Yksi elämän pahimmista virheistä
Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo331160Ensi vuonna
Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin241106Parempaa uutta
vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.521052- 361008