Terve kaikki. Minä olen sairastanut vamman jälkeistä epilepsiaa 3 vuotta. Käytän Trileptal lääkitystä 300mg 600mg. Nyt minua askarruttaa niskakipu. Niskakipu tulee työssä, jossa joudun jännittämään voimakkaasti niskaani ja hartioita, myöskin kun olen yhdynnässä. Kipu tulee yhdynnässä, kun nautinto alkaa nousta huippuunsa. Kipu tuntuu niskassa ja se jyskyttää niinkuin sydämmen lyönnit. Fysioterapeutin neuvosta aloitin jumppapallo jumpan noin 4viikkoa sitten. Epilepsiani tuli putoamisvamman yhteydessä ja silloin löin pääni ja selkärankaan tuli murtuma 3 nikamaan rintarankaan.Mitä mieltä olette, johtuuko kipu mahdollisesti epilepsiasta vai väärästä jumpasta. Onko muilla samanlaisia kokemuksia. Kivun aikana ei mene tajunta, eikä ole muita tuntemuksia, kuin jumputtava kipu. Kipu menee ohi muutamassa minuutissa, kun jännitys niskaseudulla loppuu.Mangneetti kuvissa ei ole löytynyt mitään poikkeavaa silloin, kun epilepsiani diagnosoitiin. Voiko olla kysymyksessä jumiutunut niska. Kertokaa.Kiitos ja hyvää vappua
niskakipu
9
3065
Vastaukset
- jännitysniska...
vaiva minullakin yhdynnässä niska ja hartiat kiristyy syke tuntuu ja vihlova kipu repii.Seuraavana päivänä niska aivan jumissa,sen tietää kyllä vaan onhan se riski aina otettava.Olen päätellyt sen johtuvan kireistä lihaksista jossa veri ei todellakaan pääse kunnolla kiertämään ja kiihtyessä pahenee.Uskoisin johtuvan niska ongelmista sinullakin ja jumppa helpottaa ainakin oireita.Vappua mukavaa.
- Sopeutukaa
Pääset jos vain yhdynnässä hartiasi niskasi kiristyy osoittaa ettet osaa rentoutua tarpeeksi sinulla on suorituspaineita ky asiassa.
- SEPI
MOI SAMA JUTTU TÄÄLLÄ NISKAT,KAULA JA HARTIAT
JATKUVASTI KIPEET EI VIITSI SYÖDÄ KIPULÄÄKKEITÄ RASITTAVAA EPILEPSL.NEUROTOL SLOW 200MG.VÄHÄN YLI VUODEN SYÖNYT ON SAIRAAMPI OLO JOHTUU TÄSTÄ EPILEPSIASTA VARMAANKIN KÄVIN FYSIOPTERAP.EI VOITU AUTTAA PITÄÄ VENYTELLÄ JONKA JO OSAAN.
SEPI 46V
PS.TSEMPPIÄ. - kaikki alkoi
Tuntuupa olevan yleinen oireista kärsivillä. Tuskin asiaan on lääkärit kiinnittäneet tarpeeksi huomiota. Verenkierrostahan aivomme toimivat ja saavat happea ja hermosto saa impulssit.
- Telle
neurologini on moneen kertaan todennut, että minulla on erittäin jäykät hartiat ja niska. Se kuulemma usein liittyy juuri epilepsiaan. Mutta sen jumpan kanssa ei kannata olla hätähousu; vasta pidempi aikajakso näyttää tehon. Voi kun jaksaisikin joka päivä jumpata...
- epi hurts
Itsellä on kanssa niskasta lähtevää kipua toisinaan. Mulla tosin siihen on hyvin todennäköinen syy, mitä ei kylläkään pystytty magneettikuvassa todentamaan, mikä on siitä kyllä hyvä että olisin joutunut leikkauspöydälle. Itsellä moista niskasta lähtevää koko päähän leviävää kipua alkoi ilmetä kaupassa ollessani töissä ja kun nostelin tavaroita lattialta hyllylle. Ylös-alaisin -liike teki huonoa ja sen seurauksena alkoi usein pää särkeä. Tähän on kyllä syy mulla se, että on shunttiletku, joka menee aivoista vatsaan ja vaikuttaa koko kroppaan. Samaa särkyä ilmenee myös live-keikoilla toisinaan riippuen basson jumputuksen määrästä. Mulla tuohon auttaa vaan reseptillä määrätty kipulääke.
- ihmettelevämies 52 2
Kiitos kaikille vastauksesta. Minä jo pelkäsin, että olen rikkonut jotakin selässäni pallojumpassa. Jumpassa pitää istúa jumppapallon päällä pomppia ja tehdä joitakin liikkeitä. Niskakipua ei ole ollut ennen jumppaa tällätavalla. Nyt olen koettanut rentouttaa tietoisesti niskaani ja hartioitani. Ehkä vaiva on vähä'n helpottanut. Pallojumppaa en kuitenkaan uskalla tehdä. Mukavaa alkukesää kaikille ja kertokaa jos on vielä hyviä keinoja niskavaivoja helpottamaan. Kiitos
- niin jääpussi niskaan
Jos ei sovi, niin diatsepam pilleri rentouttamaan lihaksia. Muistattehan, että tulehtunutta ei saa jumppauttaa. Se pahentaa tulehdusta. Tulehdus pitää ensin hoitaa pois. Muuten on kierre, kuten minulla, koko loppu elämän. väärin hoidettu invalidi.
- Telle
Kävin eilen hierojalla jumiutuneiden hartioiden, niskan ja selän takia. Ai että jo yksi kerta tuntui helpottavan! Menen toki uudestaan, mutta halusin kertoa, että jo tämä aamu tuntui paljon helpommalta.
Minulla on myös ollut epilepsia n. 3 vuotta, tuli mitä luultavimmin v. 2002 tapahtuneen pahoinpitelyn seurauksena, olin tulloin tajuttomana hyvän tovin. Varmuudella epilepsiani syytä ei voi sanoa, sillä olen lapsena ollut melkoinen poikatyttö ja hyppinyt talon katolta lumihankeen, tippunut puusta maahan jne.
Kokeile sinäkin hierontaa ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073215GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831152
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531092Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351032- 67878
- 45867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862- 53857
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24851