ekaa kertaa ulkona

Mun marsut pääs tänään ekaa kertaa ulos nurtsille. Onhan ne tietty jo monesti ollu lämpimällä ilmalla mun sylissä ulkona, mut nyt saivat kymmenisen minuuttia laiduntaa nurmikonalkua maassa. Jos mietit että kannattaako laittaa marsut maahan, niin kävele nurmikolla paljain jaloin. Jos jalat kastuu tai paleltaa, älä laita marsuja maahan. On se kiva istua vaikka rapulla marsujen kanssa, ottaa aurinkoa ja nyppiä maasta maasta ruohonkorsia marsuille :D

4

436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kikkiys

      Voivatko marsut olla jo ulkona? Marsusi olivat varmasti iloisia. Omistan tyttömarsun, ja olisi hauskaa päästää se ulos nurmelle.

      • avonias

        Se riippuu pitkälti siitä missäpäin suomea on. Itse asustelen itä-suomessa, enkä itse veisi vielä marsujani ulos, koska ovat herkkiä sairastumaan jos on liian viileää. Ketjun aloittaja antoi hyviä vinkkejä siihen että miten testailla onko maa liian kylmä.
        Täällä on jonkin verran vielä routaa tuolla maan sisällä. Kannattaa ihan varmuuden vuoksi kuitenkin lykätä tuota ulos viemistä, kyllä se kesä vielä tulee.. :)


      • 7 marsua
        avonias kirjoitti:

        Se riippuu pitkälti siitä missäpäin suomea on. Itse asustelen itä-suomessa, enkä itse veisi vielä marsujani ulos, koska ovat herkkiä sairastumaan jos on liian viileää. Ketjun aloittaja antoi hyviä vinkkejä siihen että miten testailla onko maa liian kylmä.
        Täällä on jonkin verran vielä routaa tuolla maan sisällä. Kannattaa ihan varmuuden vuoksi kuitenkin lykätä tuota ulos viemistä, kyllä se kesä vielä tulee.. :)

        Meillä on ulkoilu jo pari viikkoa Tampereella. Tänäänkin oli niin kuuma 25, että sai marsuja oikein varjoon viedä ja välillä jäähdytellä.
        Jos lämpötila on siinä 15 astetta voi marsun huoletta ulos viedä. Ennemmin marsu saa lämpöhalvauksen kuin vilustuu.
        Marsuille lämpö on vaarallisempaa kuin kylmä;)


      • mukkelomato
        7 marsua kirjoitti:

        Meillä on ulkoilu jo pari viikkoa Tampereella. Tänäänkin oli niin kuuma 25, että sai marsuja oikein varjoon viedä ja välillä jäähdytellä.
        Jos lämpötila on siinä 15 astetta voi marsun huoletta ulos viedä. Ennemmin marsu saa lämpöhalvauksen kuin vilustuu.
        Marsuille lämpö on vaarallisempaa kuin kylmä;)

        Sitä vaan että maassa on on kaiken maailman matojen munia sun muita, että paree madotuttaa ne marsunsa ennenkö tulee kipeiks.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe