"pippeli pesusta" ?

pitääkö uroskoirien pippeliä pestä tai huuhdella ihan säännöllisesti? ja mitenkä se sitten tehdään? (jos tehdään).
meidän uroskoirilla on joskus ollut pikkusen jotkin töhnää mutta ei siis jatkuvasti. (painotan vielä että tosiaankin joskus, siis ehkä kerran kuukaudessa tai ei siis edes niin usein).
tietenkin jos se jatkuvaa olisi niin veisin jo el.lääkärille mutta nyt yksi kaveri meinasi että
niitten pipulit pitäisi jatkuvasti huuhdella jollakin nesteellä.
(kaksi poikalastakin minulla on ja en ole niittenkään pippeleitä sen kummemmin pessyt kun ihan tavallisesti ulkoapäin vedellä ja joskus saippualla).
neuvoja?

10

589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opettakoon

      luontoäiti opettakoon tuonkin puuhan, oppikoon itse huolehtimaan siisteydestään. jos pahasti haisee, niin yhteys ell.

    • 4. koiraa.

      Joskus olen hujauttanut suihkulla alavatsan karvat uroksiltamme, ihan hygieniasyistä. Kesällä ei ole tarvinnut, kun käyvät lähes päivittäin uimassa. Mutta, meillä siis pitkäkarvaisia.

    • nuolee..

      ..munansa. :D

    • ihan niin olen sen asian itse ottanut että ei kait niitä kummemmin tarvitse pestä.
      meidän koirien mahanalusta huuhdellaan yleensä useita kertoja viikossa. joskus jopa päivässä.
      no vielä sitten yksi kysymys että mistä sen huomaa jos koiralla olisikin joku tulehdus?
      mitä oireita siihen kuuluu?

      • google tietää

        Vaihtelemalla asiaan liittyviä hakusanoja,löytyy tietoa.


      • google tietää kirjoitti:

        Vaihtelemalla asiaan liittyviä hakusanoja,löytyy tietoa.

        niin paljon koiranomistajia että yleensä saa vastauksia tällaisiin kysymyksiin.
        jos ei saa niin sitten etsii tietoa muualta.
        nythän ei siis ollut kysymys sairaudesta vaan siitä että miten muut koiriansa hoitaa.


    • Ei.Vain tarpeen vaatiessa.
      Eli jos näyttää olevan tulehdusta,tai muuten on sitä mieltä,että tavaraa tulee normaalia enemmän.
      Koirilla on tuohon tarkoitukseen lekurilta omat aineet,luontaispuolelta voi koittaa Molkosania (sekoitetaan veteen),joka on siis luonnollisempi vaihtoehto.

      • että mikä on suunnilleen normaalia? minun mielestä kaikilta uroksilta on noita tippoja joskus tullut. jotkut pesevät enemmän ja toiset taas vähemmän. Nicolla kyllä oli nyt kyllä vähän kellertävä tippa. onko se heti tulehduksen merkki?


      • majorica kirjoitti:

        että mikä on suunnilleen normaalia? minun mielestä kaikilta uroksilta on noita tippoja joskus tullut. jotkut pesevät enemmän ja toiset taas vähemmän. Nicolla kyllä oli nyt kyllä vähän kellertävä tippa. onko se heti tulehduksen merkki?

        Tuo on vähän vaikee sanoa siinä mielessä,että omistaja parhaiten näkee.Mutta lähtökohtana voisi sanoa,että vuotaa enemmän kuin normaalisti,koira ehkä nuolee ( ei kaikki) enemmän ja se töhnä on "eri näköistä" kuin yleensä esim.selkeesti vihertävämpää sun muuta ja paksumpaa.


      • molossi kirjoitti:

        Tuo on vähän vaikee sanoa siinä mielessä,että omistaja parhaiten näkee.Mutta lähtökohtana voisi sanoa,että vuotaa enemmän kuin normaalisti,koira ehkä nuolee ( ei kaikki) enemmän ja se töhnä on "eri näköistä" kuin yleensä esim.selkeesti vihertävämpää sun muuta ja paksumpaa.

        Nico on ihmetellyt jo että miksi ihmeessä olen niin kiinnostunut hänen aarteestaan ;-)))))
        nyt jätän sen rauhaan. ihan normaalilta vaikuttaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      11
      1885
    2. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      180
      1710
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      121
      1557
    4. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1551
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      121
      1306
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      311
      1116
    7. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      114
      1063
    8. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      166
      1028
    9. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1014
    10. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      95
      995
    Aihe