"pippeli pesusta" ?

pitääkö uroskoirien pippeliä pestä tai huuhdella ihan säännöllisesti? ja mitenkä se sitten tehdään? (jos tehdään).
meidän uroskoirilla on joskus ollut pikkusen jotkin töhnää mutta ei siis jatkuvasti. (painotan vielä että tosiaankin joskus, siis ehkä kerran kuukaudessa tai ei siis edes niin usein).
tietenkin jos se jatkuvaa olisi niin veisin jo el.lääkärille mutta nyt yksi kaveri meinasi että
niitten pipulit pitäisi jatkuvasti huuhdella jollakin nesteellä.
(kaksi poikalastakin minulla on ja en ole niittenkään pippeleitä sen kummemmin pessyt kun ihan tavallisesti ulkoapäin vedellä ja joskus saippualla).
neuvoja?

10

729

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opettakoon

luontoäiti opettakoon tuonkin puuhan, oppikoon itse huolehtimaan siisteydestään. jos pahasti haisee, niin yhteys ell.

• 4. koiraa.

Joskus olen hujauttanut suihkulla alavatsan karvat uroksiltamme, ihan hygieniasyistä. Kesällä ei ole tarvinnut, kun käyvät lähes päivittäin uimassa. Mutta, meillä siis pitkäkarvaisia.

• nuolee..

..munansa. :D

• ihan niin olen sen asian itse ottanut että ei kait niitä kummemmin tarvitse pestä.
      meidän koirien mahanalusta huuhdellaan yleensä useita kertoja viikossa. joskus jopa päivässä.
      no vielä sitten yksi kysymys että mistä sen huomaa jos koiralla olisikin joku tulehdus?
      mitä oireita siihen kuuluu?

• google tietää

Vaihtelemalla asiaan liittyviä hakusanoja,löytyy tietoa.

• google tietää kirjoitti:

Vaihtelemalla asiaan liittyviä hakusanoja,löytyy tietoa.

niin paljon koiranomistajia että yleensä saa vastauksia tällaisiin kysymyksiin.
        jos ei saa niin sitten etsii tietoa muualta.
        nythän ei siis ollut kysymys sairaudesta vaan siitä että miten muut koiriansa hoitaa.

• Ei.Vain tarpeen vaatiessa.
      Eli jos näyttää olevan tulehdusta,tai muuten on sitä mieltä,että tavaraa tulee normaalia enemmän.
      Koirilla on tuohon tarkoitukseen lekurilta omat aineet,luontaispuolelta voi koittaa Molkosania (sekoitetaan veteen),joka on siis luonnollisempi vaihtoehto.

• että mikä on suunnilleen normaalia? minun mielestä kaikilta uroksilta on noita tippoja joskus tullut. jotkut pesevät enemmän ja toiset taas vähemmän. Nicolla kyllä oli nyt kyllä vähän kellertävä tippa. onko se heti tulehduksen merkki?

• majorica kirjoitti:

että mikä on suunnilleen normaalia? minun mielestä kaikilta uroksilta on noita tippoja joskus tullut. jotkut pesevät enemmän ja toiset taas vähemmän. Nicolla kyllä oli nyt kyllä vähän kellertävä tippa. onko se heti tulehduksen merkki?

Tuo on vähän vaikee sanoa siinä mielessä,että omistaja parhaiten näkee.Mutta lähtökohtana voisi sanoa,että vuotaa enemmän kuin normaalisti,koira ehkä nuolee ( ei kaikki) enemmän ja se töhnä on "eri näköistä" kuin yleensä esim.selkeesti vihertävämpää sun muuta ja paksumpaa.

• molossi kirjoitti:

Tuo on vähän vaikee sanoa siinä mielessä,että omistaja parhaiten näkee.Mutta lähtökohtana voisi sanoa,että vuotaa enemmän kuin normaalisti,koira ehkä nuolee ( ei kaikki) enemmän ja se töhnä on "eri näköistä" kuin yleensä esim.selkeesti vihertävämpää sun muuta ja paksumpaa.

Nico on ihmetellyt jo että miksi ihmeessä olen niin kiinnostunut hänen aarteestaan ;-)))))
        nyt jätän sen rauhaan. ihan normaalilta vaikuttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      67
      4222
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      86
      3804
    3. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      43
      3296
    4. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      19
      2598
    5. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      23
      2469
    6. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      56
      2313
    7. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      48
      2135
    8. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47
      1828
    9. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      36