Kysynpähän nyt minäkin, jos vaikka joku olisi jo paininut ko. asian kanssa.
Elikkä, '93 Sportsterin (siis 5-vaihteinen) on nyt viikon päivät ollut ongelmia alaspäin pykältäessä. Ei vaan suostu menemään pienemmälle, ei aina edes vaikka käyttäisi joka loven välissä kytkintä ylhäällä. Sen sijaan kun jokaikisen pykälän välissä käyttää kaasua auki niin jopa napsahtaa taas yhtä pienempi kiltisti sisään. Ylöspäin pykältäessä ei mitään ongelmia.
Kytkimen laahauksesta en ole ihan varma, saattaa laahata tai olla laahaamatta, mielikuvituksen piikkiin voi mahdollinen laahaus mennä. Säädetty on ainakin niin, että kytkinvivussa ei ole klappia kuin siksi että nimeksi. Vaihdoin lootaan HD:n Sport-Trans öljyt eikä parantunut. Paikallisen diilerin myyjä selitti, että vääränlaisilla öljyillä vakiokytkinlevyt voisivat turvota, tiedä häntä.
Jotkut ovat syyttäneet (googlen mukaan) myös ensiöketjun säädön pielessä olemista, mutta voineeko se nyt aiheuttaa tämän mittaluokan probleemoita.
Elikkä mistähän kannattaisi puuhastelu aloittaa? Kytkimestä, ensiövedosta vaiko pitääkö tässä kone leväyttää sopivan hetken tullen päreiksi?
laatikko-ongelmia
6
1195
Vastaukset
- XLH
...vaihteensiirtohaarukka (vai mikä se nyt on nimeltään) on murtunut.
- wedge
Samaa itsekin ennätin miettiä, tiedä siitä sitten.
Sen verran uuno näiden kanssa olen, että jatkokysymys seuraa: eikös tuo ole sen luokan projekti (pelkkä tarkistuskin), että pitää koko kone avata eikä pelkällä ensiökopan avaamisella pärjäisi? - XLH
wedge kirjoitti:
Samaa itsekin ennätin miettiä, tiedä siitä sitten.
Sen verran uuno näiden kanssa olen, että jatkokysymys seuraa: eikös tuo ole sen luokan projekti (pelkkä tarkistuskin), että pitää koko kone avata eikä pelkällä ensiökopan avaamisella pärjäisi?Mulla meni aikoinaan 4-lovisesta Sportista tuo haarukka, ja silloin vaikutus oli se muistaakseni, että ylöspäin vaihtaminen oli lähes mahdotonta. Onneksi meni muutaman kilsan päästä kotoa. Katsoin parhaaksi viedä sen asiantuntijalle korjaamoon ja hinnasta päätellen tuskin koko pataa avattiin. Itse haarukka maksoi jotain 300 mk ja oli kuulemma alkuperäistä vahvempi.
- kyselee
XLH kirjoitti:
Mulla meni aikoinaan 4-lovisesta Sportista tuo haarukka, ja silloin vaikutus oli se muistaakseni, että ylöspäin vaihtaminen oli lähes mahdotonta. Onneksi meni muutaman kilsan päästä kotoa. Katsoin parhaaksi viedä sen asiantuntijalle korjaamoon ja hinnasta päätellen tuskin koko pataa avattiin. Itse haarukka maksoi jotain 300 mk ja oli kuulemma alkuperäistä vahvempi.
http://www.hdcf.fi foorumille ja tarkemmin techboardille.
- wedge
kyselee kirjoitti:
http://www.hdcf.fi foorumille ja tarkemmin techboardille.
Tattista vinkeistä, eritoten tuosta HDCF:n foorumista. Sama pää kesät talvet niin eihän tuommoinen juolahda mieleenkään.
Yritän nyt vielä oikein kunnolla rasvata kaikki nivelet ja säätää vivut ja ensiöketjun ennenkuin jatkan ihmettelyä.
- wedge
No nyt se loota teki sitten viimeisin temppunsa: pelaa paremmin kuin uutena. Viikontakaiset rankkasateessa pitkän matkan ajelut olivat jotenkin vaihdepolkimen ja akselin välistä O-renkaista huolimatta vieneet kaikki rasvat. Sinne ja linkkitangon niveliin kun laittoi kunnon tökötit niin jopas passaa.
Kiitokset keskusteluun osallistuneille vaikkei (onneksi) esitettyjä neuvoja vielä tarvittukaan :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874028Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242891No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6844
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750